Windows Vista

Lizzy

Windows Vista

Bericht door Lizzy »

Mijn ouders hebben pas een nieuwe laptop gekocht en daar staat vista op, maar ze moet echt nog helemaal wennen aan de pcwereld en dan is vista toch niet echt makkelijk ben ik achter gekomen.

Wat vinden jullie van vista?
Ik vind het zeer traag, maar grafisch wel mooi...alleen om te zeggen dat het zoveel beter is dan xp.....nee zeker niet.
Geef mijn maar xp.

Ze wilde dus ook graag windows xp op de laptop en mijn oom had dat ook voor elkaar gekregen om vista eraf te halen en xp erop te zetten.

Grrr ik ben twee dagen bezig geweest....kreeg xp er wel op, maar vista er niet af..... ik had ook ineens 4 partities.
Ik droomde ervan en zulke dingen laten me niet los.

Vandaag het ik de laptop maar hersteld in de vistastaat, want ik zag het niet meer zitten.....dan houden ze maar mooi vista :lol: :lol:

Ik zag er geen topic over dus heb maar een nieuwe gestart.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
judith

Re: Windows vista

Bericht door judith »

Lizzy schreef:Mijn ouders hebben pas een nieuwe laptop gekocht en daar staat vista op, maar ze moet echt nog helemaal wennen aan de pcwereld en dan is vista toch niet echt makkelijk ben ik achter gekomen.

Wat vinden jullie van vista?
Ik vind het zeer traag, maar grafisch wel mooi...alleen om te zeggen dat het zoveel beter is dan xp.....nee zeker niet.
Geef mijn maar xp.

Ze wilde dus ook graag windows xp op de laptop en mijn oom had dat ook voor elkaar gekregen om vista eraf te halen en xp erop te zetten.

Grrr ik ben twee dagen bezig geweest....kreeg xp er wel op, maar vista er niet af..... ik had ook ineens 4 partities.
Ik droomde ervan en zulke dingen laten me niet los.

Vandaag het ik de laptop maar hersteld in de vistastaat, want ik zag het niet meer zitten.....dan houden ze maar mooi vista :lol: :lol:

Ik zag er geen topic over dus heb maar een nieuwe gestart.
Ik heb er geen verstand van hoor :?
Het lijkt me wel een heel gedoe zeg :wink:
Marnix

Bericht door Marnix »

Als je Vista er af wil krijgen moet je de partities waar het op staat verwijderen :)

Zelf geen ervaring met Vista, ziet er wel leuk uit, wel een hoop van OS X van Apple gejat, niet origineel... hoe stabiel het is? Geen idee. Werk er nog niet mee. Laten ze eerst de lekken en kinderziektes maar uit halen :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Alle verhalen horend blijf ik nog maar even op XP.
Ik lees net in de Automatisering Gids dat SP3 al in testfase is.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Marnix schreef:Als je Vista er af wil krijgen moet je de partities waar het op staat verwijderen :)

Zelf geen ervaring met Vista, ziet er wel leuk uit, wel een hoop van OS X van Apple gejat, niet origineel... hoe stabiel het is? Geen idee. Werk er nog niet mee. Laten ze eerst de lekken en kinderziektes maar uit halen :)
Tja moet ze wel verwijderd willen worden die partitie....heb ik ook geprobeerd. :lol: :lol: :lol:
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Marnix

Bericht door Marnix »

Tja, dat moet je alleen niet vanuit Windows doen, je kan een partitie niet verwijderen als je in een besturingssysteem zit dat op die partitie draait. Kortom, dan moet je dat met een programma als Partition Magic (via bootdisk) doen. ;) Of via de XP installatiedisk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gian

Bericht door Gian »

In de winkel smeren ze je gerust een laptop aan waar Vista op staat, en waar maar 512 mb ram in zit. Dergelijke winkels moet je bijvoorbaat niet komen.

Met een xp cd kan je alle partities wissen, kzou niet weten wat daar fout aan moet gaan.

En inderdaad, Vista is meest alsnog trager. Bovendien werd ik helemaal zenuwachtig van de 80.000 keer toestemming verlenen voor zo'n beetje alle handelingen. Mij een beetje te veilig allemaal.

Ik heb zojuist mijn Ubunta Feisty Fawn cd-tje binnen. Daar ga ik eens mee expirimenteren.
Iemand ervaring mee?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Gian schreef:Bovendien werd ik helemaal zenuwachtig van de 80.000 keer toestemming verlenen voor zo'n beetje alle handelingen. Mij een beetje te veilig allemaal.
Kun je overigens uitzetten:
http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:In de winkel smeren ze je gerust een laptop aan waar Vista op staat, en waar maar 512 mb ram in zit. Dergelijke winkels moet je bijvoorbaat niet komen.

Met een xp cd kan je alle partities wissen, kzou niet weten wat daar fout aan moet gaan.

En inderdaad, Vista is meest alsnog trager. Bovendien werd ik helemaal zenuwachtig van de 80.000 keer toestemming verlenen voor zo'n beetje alle handelingen. Mij een beetje te veilig allemaal.

Ik heb zojuist mijn Ubunta Feisty Fawn cd-tje binnen. Daar ga ik eens mee expirimenteren.
Iemand ervaring mee?

Ik denk dat ik deze topic ga mijden.....

Partities, Ubunta bla bla, waar gaat dit over? :roll:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

jvdg schreef:
Gian schreef:In de winkel smeren ze je gerust een laptop aan waar Vista op staat, en waar maar 512 mb ram in zit. Dergelijke winkels moet je bijvoorbaat niet komen.

Iemand ervaring mee?

Ik denk dat ik deze topic ga mijden.....

Partities, Ubunta bla bla, waar gaat dit over? :roll:
We zien je wel weer terug als je een laptopje met Vista hebt gekocht. :mrgreen:

Het zou me niet verbazen als Microsoft zelf het product ook in no-time laat vallen, met al die negatieve ervaringen.
Zoals Windows 98 en ME destijds.
Gian

Bericht door Gian »

J.C. Philpot schreef:
Gian schreef:Bovendien werd ik helemaal zenuwachtig van de 80.000 keer toestemming verlenen voor zo'n beetje alle handelingen. Mij een beetje te veilig allemaal.
Kun je overigens uitzetten:
http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm
Helaas, te laat.
Vista mag je bij mij op komen halen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Meld hem dan even aan bij de Consumentenbond, Gian. :wink:
[hr]
Meldpunt voor klachten over Vista

AMSTERDAM - De Consumentenbond richt een meldpunt op waar gebruikers van Windows Vista hun klachten over het besturingssysteem kwijt kunnen. Dat bevestigde een woordvoerder van de bond tegenover NU.nl

De bond is niet blij met het feit dat nieuwe computers standaard geleverd worden met Vista. Volgens Ewald van Kouwen, woordvoerder voor de Consumentenbond, bevat het besturingsprobleem te veel fouten die door de gewone gebruiker niet zijn op te lossen.

Problemen

"Een doorgewinterde computergebruiker kan veel problemen waarmee je in Vista wordt geconfronteerd wel verhelpen, maar de gemiddelde consument komt in de problemen. Het systeem bevat zoveel fouten dat wij daar goed onderzoek naar willen", aldus Van Kouwen.

Volgens de bond ontstaan de meeste problemen doordat het besturingssysteem nog niet uitontwikkeld is. Zij stoort zich er dan ook aan dat Microsoft niet kan vertellen wanneer er updates komen voor de bestaande problemen.

Actie

"Wij vragen daarom aan gebruikers van Vista om hun problemen met het programma op te sturen. De resultaten daarvan zullen geanalyseerd moeten worden en gebaseerd op de uitkomst daarvan kunnen wij dan gaan kijken op welke manier wij het best actie kunnen gaan voeren", verklaarde de woordvoerder.

(c) NU.nl/Anne Joldersma
astroguy

Bericht door astroguy »

Tiberius schreef:Alle verhalen horend blijf ik nog maar even op XP.
Ik lees net in de Automatisering Gids dat SP3 al in testfase is.
Beplande uitgave van SP3: begin 2008. 3 1/2 jaar na SP2 :!:
Atze
Rens

Bericht door Rens »

Zijn wij ff blij dat we niet op de mooie verkooppraatjes zijn ingegaan, maar persé Windows XP wilden hebben.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Voor m'n werk heb ik een nieuwe laptop configuratie aangeschaft.
De vraag van de supplier was (natuurlijk): Vista?

Dankzij jullie ervaringen c.q. adviezen heb ik maar gewoon XP besteld.

't Leven is al moeilijk genoeg voor een digibeet. :mrgreen:
Plaats reactie