Wachtwoorden onthouden voor veel Nederlanders moeilijk

Lizzy

Bericht door Lizzy »

Uitgegeven: 26 april 2005 10:41
Laatst gewijzigd: 26 april 2005 10:42

AMSTERDAM - Het onthouden van meer dan drie wachtwoorden is voor veel Nederlanders te moeilijk. Dit blijkt uit een onderzoek van Microsoft in samenwerking met MSN. De softwaregigant plaatste een wachtwoordenspel op de site. In totaal is de test meer dan 100.000 keer door Nederlanders uitgevoerd.

Van alle mannelijke deelnemers (51 procent) kon eenderde alle wachtwoorden onthouden. Bij de dames (49 procent) was dit een kwart, zo meldt het blad ComputerIdee. In de leeftijdscategorieen zijn opmerkelijke verschillen waarneembaar. Van alle heren boven de 50 jaar wist 42 procent geen enkel wachtwoord. Bij de dames boven de 50 jaar kon 42 procent geen enkel wachtwoord onthouden.

De twintigers scoren het best. 35 procent van de heren wist alle wachtwoorden en 29 procent van de vrouwen kon alle wachtwoorden opsommen.

(c) NU.nl

OEPS!!!!! :,:,:D
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Weet iemand soms hoe ik heet????:,:,:, ik ben namelijk boven de 50.:D
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Dus dit stukje zegt dat mannen toch iets beter onthouden dan vrouwen!?! :mad:

Afbeelding
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Is het alleen de leeftijd Jelle?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Bij de twintigers is het verschil tussen mannen en vrouwen nog 6%. Boven de 50 is het verschil al opgeheven. Jij kunt vast beter onthouden dan mannen als je 70 bent! ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar is dit onderzoek representatief? Je werd niet gevraagd voor het onderzoek, je moest er zelf naar toe gaan. Dus ál die mannen die slecht onthouden haakten af, die dachten: zo'n wachtwoordenspel is niks voor mij, ik kan mijn eigen wachtwoorden al niet onthouden.

Ik ken tenminste nauwelijk mannen die goed dingen kunnen onthouden... Als je weet hoe hun vrouw/kind/straat/hond heet heb je hun wachtwoord. Ingewikkelder redden ze het niet.
Be yourself, there are plenty of others.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Marjan

Ik ken tenminste nauwelijk mannen die goed dingen kunnen onthouden... Als je weet hoe hun vrouw/kind/straat/hond heet heb je hun wachtwoord. Ingewikkelder redden ze het niet.
ho ho ho, en hun geboortedatum he;)
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Jelle kunnen ze dat echt?????????
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Jelle kunnen ze dat echt?????????
Hangt af van hun leeftijd
timo

Bericht door timo »

Kan ik me haast niet voorstellen
timo

Bericht door timo »

Maar is dit onderzoek representatief? Je werd niet gevraagd voor het onderzoek, je moest er zelf naar toe gaan. Dus ál die mannen die slecht onthouden haakten af, die dachten: zo'n wachtwoordenspel is niks voor mij, ik kan mijn eigen wachtwoorden al niet onthouden.

Daarom moet ik steeds een nieuw wachtwoord aanvragen???!!!!!!
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Je moet gewoon overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, dan heb je daar geen last van. :,

Afbeelding
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Je moet gewoon overal hetzelfde wachtwoord gebruiken, dan heb je daar geen last van. :,
Niet zo slim ;)
Weet iemand dan 1 wachtwoord van jou dan weet hij ze allemaal.

Ik ken heel erg veel wachtwoorden.
Je moet ze gewoon slim onthouden.

verzin bijvoorbeeld een dier.
Bosuil.
Dan ga je wat lettersvervangen voor cijfers.
Dan krijg je b0su1l

h33l 3rg h4nd1g
Egbert

Bericht door Egbert »

raad mijn wachtwoord, je krijgt er 14 dagen voor. Via U2U mag je mij om mijn echte, mijns vrouw en kinderen naam vragen. Evt. van mijn hele familie. Geboortedatum alles wat je vraagt krijg je van mij maar je raad mijn wchtwoord nooit!!!
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
refo

Bericht door refo »

Da's niet te hopen, nee.

Als je het wachtwoord van een supermoderator hebt, is het leed niet te overzien.

Ik zou bijvoorbeeld de ledenlijst uitdunnen.

Zoiets van delete all leden for (lid is van voor 1-1-2005 and aantal posting = zero)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie