Internetpreken - USB - Stereo

caprice

Internetpreken - USB - Stereo

Bericht door caprice »

Ik mag mij verheugen in het bezit van een stereoinstallatie, met een USB-aansluiting erop. Hier heb ik al een paar keer gebruik van gemaakt, door preken te downloaden op een mp3-speler, en die zo via deze stereo te beluisteren.

Nu heb ik een USB-stick aangeschaft, en daar een aantal preken opgezet. Toen ik echter deze USB-stick in de USB-aansluiting van de stereo deed, gaf deze aan: "NO AUDIO"

Waar kan dat aan liggen? Is een mp3-speler niet hetzelfde als een USB-stick, maar dan met een schermpje erop om wat af te kunnen spelen?
Je kunt via de stereo in de bestanden bladeren, dus in principe heb je de MP3-speler helemaal niet nodig tijdens het luisteren of het opstarten.

Ik heb er weinig verstand van al het hier over gaat, maar is er iemand die met wat meer verstand hierover is bevoorrecht en mij hier in wil onderwijzen?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
wim

Re: Internetpreken - USB - Stereo

Bericht door wim »

caprice schreef:Ik mag mij verheugen in het bezit van een stereoinstallatie, met een USB-aansluiting erop. Hier heb ik al een paar keer gebruik van gemaakt, door preken te downloaden op een mp3-speler, en die zo via deze stereo te beluisteren.

Nu heb ik een USB-stick aangeschaft, en daar een aantal preken opgezet. Toen ik echter deze USB-stick in de USB-aansluiting van de stereo deed, gaf deze aan: "NO AUDIO"

Waar kan dat aan liggen? Is een mp3-speler niet hetzelfde als een USB-stick, maar dan met een schermpje erop om wat af te kunnen spelen?
Je kunt via de stereo in de bestanden bladeren, dus in principe heb je de MP3-speler helemaal niet nodig tijdens het luisteren of het opstarten.

Ik heb er weinig verstand van al het hier over gaat, maar is er iemand die met wat meer verstand hierover is bevoorrecht en mij hier in wil onderwijzen?
Kijk in de handleiding welke audioformats je stereo herkent. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat een bepaalde samplerate wordt verwacht.
refo

Bericht door refo »

Je stereo installatie zal een MP3 aansluiting hebben. Weliswaar via de bekende USB-aansluiting. Een USB memory stick is alleen weer een heel ander ding.

Wat je ziet is een USB gat. Waar je stereo installatie soep van kan koken is een MP3 speler. Een memory stick kent hij (nog) niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

:?:
Ik neem niet aan, dat je dat serieus bedoelt.

MP3 is een bestandsformaat en heeft niets maar dan ook niets met een aansluiting te maken. Je kan MP3's ook op een CD zetten of voor mijn part op een floppy-disk.

Vanuit de USB-aansluiting gezien zijn een MP3 speler en een USB-stick (of zelfs een USB-harddisk) exact hetzelfde. Alleen moet je wel even opletten, wat Wim al zegt, welke formaten je stereotoren ondersteunt. Het kan zijn, dat je bijvoorbeeld een WAV-bestand hebt, terwijl dat niet ondersteund wordt.

Ook moet je even opletten of de bestanden in de juiste directory (map) zijn geplaatst.

Dan kan het nog zo zijn, dat er een maximum grootte is van USB-media die door de stereotoren ondersteund wordt.
Gian

Bericht door Gian »

Best wel heel raar als er wel een usb slotje op je stereo zit, en je geen mp3 kan afspelen.

Nu maar hopen dat er een beetje capaciteit op de stick van Caprice zit.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef::?:

MP3 is een bestandsformaat en heeft niets maar dan ook niets met een aansluiting te maken. Je kan MP3's ook op een CD zetten of voor mijn part op een floppy-disk.

Vanuit de USB-aansluiting gezien zijn een MP3 speler en een USB-stick (of zelfs een USB-harddisk) exact hetzelfde. Alleen moet je wel even opletten, wat Wim al zegt, welke formaten je stereotoren ondersteunt. Het kan zijn, dat je bijvoorbeeld een WAV-bestand hebt, terwijl dat niet ondersteund wordt.

Ook moet je even opletten of de bestanden in de juiste directory (map) zijn geplaatst.

Dan kan het nog zo zijn, dat er een maximum grootte is van USB-media die door de stereotoren ondersteund wordt.
Kan allemaal wel zijn.

Eerst ging het wel en nu niet. Dus wav- en mappen-probleem lijke me niet aan de orde.

Als ik in mijn computer (redelijk nieuw) een nieuwe USB memory stick stop, dan herkent hij die ook niet altijd onmiddellijk. Soms moet toch nog via internet of CD een driver gezocht worden. Ik kan me voorstellen dat de stereoinstallatie alle hardware herkent die bestond op het moment van productie (en relevant was natuurlijk). Maar als de stick weer een nieuw model of merk is (de markt wordt overspoeld met die dingen) zal hij hem niet herkennen. Ik neem tenminste niet aan dat stereoinstallaties slimmer zijn in het herkennen van hardware dan computers en dus te allen tijde snappen hoe ze de hardware kunnen lezen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Zou het probleem niet als volgt kunen zijn?

Wat je tot op heden deed, was je bestanden afspelen op je mp3-speler en dat via de versterker van je stereo.

Nu hang je er een USB-stick aan, maar daar zit geen PLAY-knop op. Je kunt de bestanden dus niet aansturen.
Duuk

Bericht door Duuk »

Staan je MP3's niet als 'encrypted' op je USB stick of zit er wellicht wachtwoord beveiliging op?
wim

Bericht door wim »

refo schreef:
Tiberius schreef::?:

Kan allemaal wel zijn.

Eerst ging het wel en nu niet. Dus wav- en mappen-probleem lijke me niet aan de orde.

Als ik in mijn computer (redelijk nieuw) een nieuwe USB memory stick stop, dan herkent hij die ook niet altijd onmiddellijk. Soms moet toch nog via internet of CD een driver gezocht worden. Ik kan me voorstellen dat de stereoinstallatie alle hardware herkent die bestond op het moment van productie (en relevant was natuurlijk). Maar als de stick weer een nieuw model of merk is (de markt wordt overspoeld met die dingen) zal hij hem niet herkennen. Ik neem tenminste niet aan dat stereoinstallaties slimmer zijn in het herkennen van hardware dan computers en dus te allen tijde snappen hoe ze de hardware kunnen lezen.
Een USB-ingang op een computer wordt gebruikt voor heel veel doeleinden. Elke keer dat er iets op wordt aangesloten moet bepaald worden wat er precies wordt aangesloten en welke driver daarvoor geschikt is. In het geval van een USB-ingang op een stereo is bekend waarom het gaat: een USB stick met een FAT-partitie.
wim

Bericht door wim »

Het kan ook zijn dat je stereo alleen een FAT file systeem verwacht en dat de USB-stick NTFS geformatteerd is (of andersom). In dat geval moet je even proberen te formatteren in een ander file systeem format.
wim

Bericht door wim »

Unionist schreef: Nu hang je er een USB-stick aan, maar daar zit geen PLAY-knop op. Je kunt de bestanden dus niet aansturen.
Hoeft ook niet. Dat zou de stereo moeten doen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Elk USB aparaat heeft zijn eigen driver (software die regelt hoe het aparaat aangesproken moet worden). Het is goed mogelijk dat Refo gelijk heeft en dat je USB stick een andere aanspraak heeft dan de mp3-speler en dat de radio alleen mp3-spelers ondersteund.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Is het probleem al opgelost, Caprice?
En zo ja, hoe?
(Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden, namelijk).
refo

Bericht door refo »

Het lijkt me praktisch om eerst de diagnose eens nauwkeurig door te lezen.

Het is caprice onmiddellijk opgevallen dat er geen volumeknop op de stick zit. Aangezien daar geen melding van wordt gemaakt kun je er van uit gaan dat in de oude situatie de volumeregelng van de stereo werd gebruikt.

Het feit dat de boodschap is NO AUDIO geeft aan dat de stereo 'voelt' dat er iets in z;n USB poort zit, maar dat niet herkent. Zelfs een lege stick zou deze boodschap niet geven. Want als je via de stereo kunt bladeren, kun je ook constateren dat de stick leeg is er niets te bladeren valt. Dat is namelijk ook bladeren. En bladeren is nog wat anders dan 'af kunnen spelen'. Of iets WAV of MP3 is merkt de stereo pas nadat het bestand is geselecteerd.

Ik vermoedde en vermoed nog steeds dat de handshake niet tot stand kan komen tussen stereo en stick.

@caprice: Bij een dergelike vraag is het altijd handig de merken en typen van de apparaten erbij te zetten. Op het gevaar af dat je een offtopic discussie krijgt als: O, een XXX, had je nooit moeten kopen. De buurvrouw van m'n vriend, z'n oma d'r derde man z'n zoon heeft er ook zoveel armoe mee gehad.
--------------
wim

Bericht door wim »

refo schreef: Het is caprice onmiddellijk opgevallen dat er geen volumeknop op de stick zit. Aangezien daar geen melding van wordt gemaakt kun je er van uit gaan dat in de oude situatie de volumeregelng van de stereo werd gebruikt.
:shock: :shock:
Ja, wat dacht je anders.... Dat de MP3'tjes digitaal worden geresampled op een ander volume voor ze de stereo ingaan? :?
Plaats reactie