Kerkelijke weg

Hendrikus

Kerkelijke weg

Bericht door Hendrikus »

http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=11301
De Stentor schreef:'Mooi om te fietsen met mensen in wie we ons vinden'

DI 10 jul 2007 | 12.08

Fietsen van kerk naar kerk. Dat kon afgelopen zaterdag in Ermelo, Nunspeet en Elspeet. Voor de tweede maal werd de Veluwse Fietsdag gehouden door de Gereformeerde Gemeenten.

De fietsers hadden het weer mee. Om negen uur viel het laatste buitje en de zon begon te schijnen toen er vanaf half tien gefietst kon worden. De deelnemers hadden de keus uit negen fietsroutes tussen de drie kerkgemeenten.

''Er zitten drie lange routes tussen, en er is een rustplek in Harderwijk, waar pannenkoeken worden verkocht'', vertelde organisator Mark Thoutenhoofd van de Ermelose gereformeerde gemeente Eben Haëzerkerk.

''Het doel van de fietsdag is tweedelig. Aan de ene kant natuurlijk om een band onder elkaar te scheppen, en aan de andere kant om geld op te halen voor de zending'', aldus Thoutenhoofd.

Bij de kerken was er een kleine verkoop en de gebouwen waren te bezichtigen. In Ermelo werd ieder uur het kerkorgel bespeeld door verschillende mensen.

De fietsdag was georganiseerd door de zendingscommissies. Deze houden zich bezig met het steunen van werkgroepen van projecten in bijvoorbeeld Afrika.

De initiatief bracht flink wat mensen op de pedalen. Het was druk bij de kerk in Ermelo. Veel leden van de Eben Haëzerkerk schreven zich aan de Hanengewei in. Maar ook mensen die niet lid van de kerk zijn, sprongen op de fiets.

Rikkert van den Brink uit Ermelo was dan ook blij dat het zonnetje scheen. ''Anders was ik misschien niet gegaan.'' Met zijn gezin fietste Van den Brink voor de gezelligheid tussen Elspeet en Ermelo. ''Maar natuurlijk ook om de zending te steunen.''

Het jonge gezin Timmer, eveneens uit Ermelo en lid van de gereformeerde kerk, deed ook mee. ''Je ontmoet mensen, het is eens wat anders dan een normaal dagje op de Veluwe.'' Zij namen de korte routes tussen Ermelo, Nunspeet en Elspeet.

En ook van buiten de regio kwamen mensen meedoen. Onder hen het oudere echtpaar Lindhout uit de buurt van Gouda. ''We komen hier voor de natuur. We zijn verkikkerd op de mooie bossen van de Veluwe. En het is ook mooi om te fietsen tussen mensen in wie we ons kunnen vinden. We waren hier vorige week al op vakantie, maar toen was het slecht weer. Dus het komt goed uit dat nu het zonnetje schijnt.'' De twee reden de drie lange routes. ''Dat is een mooi rondje, ik geloof iets van tachtig kilometer'', zegt mevrouw Lindhout.

Bron: De Stentor

:mrgreen:
parsifal

Bericht door parsifal »

die kerkelijke weg ook altijd: Je komt uiteindelijk uit waar je begon :(
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

parsifal schreef:die kerkelijke weg ook altijd: Je komt uiteindelijk uit waar je begon :(
:lol:
gravo

Re: Kerkelijke weg

Bericht door gravo »

...En het is ook mooi om te fietsen tussen mensen in wie we ons kunnen vinden....

Kijk, dat is nu zo heerlijk aan de orthodoxie: eenheid van denken levert niet alleen uniformiteit in denken op, maar het leidt ook tot een aards paradijs. Je partner, je baan, je vrienden, huisje, boompje, beestje, fietstocht (!!), eten, vakantie, hulp, zekerheid, geborgenheid, vriendschap en vriendelijke knikjes. Het wordt al om niet geschonken.

Ja... (zucht).. je geeft wat op, wanneer je onverhoopt een andere religieuze voorstelling van zaken krijgt, dan de uniforme opvatting.

Dan komen al die genoemde voordelen in hun tegendeel te verkeren en zit men aan de kant van de weg toe te kijken, terwijl het vrome volk psalmzingend langshuppelt van zielevreugd. Daar zij hun wens (*) verkrijgen.

Een goede fietstocht toegewenst.

gravo

(*) schrijver dezes handelt hier over het 'fietstochtje'.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vind het altijd een beetje eng. Van de week liep ik met vrouw en kinders door de dierentuin in Arnhem. Mijn vrouw in een rok, doet ze vaker, geeft niks.

Kom je een familie tegen, overduidelijk refo, die zie je kijken: lang haar... blik gaat naar beneden... hee, een rok! En dan krijg je een vriendelijk knikje. Zo van, Hé leuk, ons soort, zijn we toch niet helemaal alleen hier.

Terwijl wij gewoon voor de apen en de pinguins komen. Wat kan mij dat nou schelen wat voor mensen er nog meer naar kijken?
jvdg

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Kom je een familie tegen, overduidelijk refo, die zie je kijken: lang haar... blik gaat naar beneden... hee, een rok! En dan krijg je een vriendelijk knikje. Zo van, Hé leuk, ons soort, zijn we toch niet helemaal alleen hier.
Dit lijkt op een vooroordeel :roll:
Of inbeelding :?:

Misschien gaf de schoonheid van die rok aanleiding tot het geven van knikjes, zo van: dìe is mooi!! :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Kom je een familie tegen, overduidelijk refo, die zie je kijken: lang haar... blik gaat naar beneden... hee, een rok! En dan krijg je een vriendelijk knikje.
Klopt.
Ik dacht: is dat nou Unionist of niet? Maar toen ik zag dat je vrouw een rok droeg, hadden we toch de vrijmoedigheid om jullie te groeten. :D
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:Kom je een familie tegen, overduidelijk refo, die zie je kijken: lang haar... blik gaat naar beneden... hee, een rok! En dan krijg je een vriendelijk knikje.
Klopt.
Ik dacht: is dat nou Unionist of niet? Maar toen ik zag dat je vrouw een rok droeg, hadden we toch de vrijmoedigheid om jullie te groeten. :D
En, Tib, what about dat lange haar?
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Je moet het ook maar weer net lezen.
Ik raad allen aan die niet van saamhorigheid houden, vanaf woensdag het RD te mijden. Daar zal vast wel iets worden geschreven over een soortgelijk evenement. Wat bij enkelen de rillingen oplevert.
Tenzij je het plezierig vind en je beter dan gaat voelen... dan lees je dit soort stukjes.

Veel plezier allemaal maar weer!
jvdg

Bericht door jvdg »

Barryvrouw schreef:Je moet het ook maar weer net lezen.
Ik raad allen aan die niet van saamhorigheid houden, vanaf woensdag het RD te mijden. Daar zal vast wel iets worden geschreven over een soortgelijk evenement. Wat bij enkelen de rillingen oplevert.
Tenzij je het plezierig vind en je beter dan gaat voelen... dan lees je dit soort stukjes.

Veel plezier allemaal maar weer!
Ik ben zo vrij om eerlijk op te biechten dat ik jouw posting niet snap.

Cynisch bedoeld, of juist het osm gevoel benadrukkend?
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

jvdg schreef:Ik ben zo vrij om eerlijk op te biechten dat ik jouw posting niet snap.

Dat komt denk ik omdat ik niet snap waarom mensen zich altijd irriteren aan dit soort artikelen en waarom mensen zich voelen aangekeken.
Daar begrijp ik werkelijk niets van.

Je ziet mij niet op dit soort evenementen, hoef ik mij ook niet te irriteren. Ik voel me nergens aangekeken en lees dit soort artikelen gewoon niet.
Maar d'r zijn er steeds weer genoeg die daar zo'n last van hebben.
Als je ziet dat je word aangekeken, kijk je zelf ook.
Laat die fietsers, beursbezoekers, etc. toch lekker.
En pak in 't vervolg gewoon een Donald Duck of whatever.
jvdg

Bericht door jvdg »

Barryvrouw schreef:
jvdg schreef:Ik ben zo vrij om eerlijk op te biechten dat ik jouw posting niet snap.

Dat komt denk ik omdat ik niet snap waarom mensen zich altijd irriteren aan dit soort artikelen en waarom mensen zich voelen aangekeken.
Daar begrijp ik werkelijk niets van.

Je ziet mij niet op dit soort evenementen, hoef ik mij ook niet te irriteren. Ik voel me nergens aangekeken en lees dit soort artikelen gewoon niet.
Maar d'r zijn er steeds weer genoeg die daar zo'n last van hebben.
Als je ziet dat je word aangekeken, kijk je zelf ook.
Laat die fietsers, beursbezoekers, etc. toch lekker.
En pak in 't vervolg gewoon een Donald Duck of whatever.
Cynisch dus.......
helma

Bericht door helma »

Tiberius schreef:
Klopt.
je wist natuurlijk nog niet dat unionist z'n haar lang heeft :mrgreen:
Pied

Bericht door Pied »

je wist natuurlijk nog niet dat unionist z'n haar lang heeft
... en bovendien vaak bij de apen en pinguins staat te knikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Pied schreef:
je wist natuurlijk nog niet dat unionist z'n haar lang heeft
... en bovendien vaak bij de apen en pinguins staat te knikken.
Dat gaf inderdaad de doorslag om hem een minzaam knikje te gunnen.
Plaats reactie