Waar naar de kerk in San Francisco?

Duuk

Waar naar de kerk in San Francisco?

Bericht door Duuk »

Ik moet volgende week voor mijn werk naar San Francisco. Als het goed is kom ik daar zaterdag aan.
Het lijkt me interessant om zondag een kerkdienst daar bij te wonen.

Wie heeft een tip voor een bijbelgetrouwe kerk daar in SF? Refo, evo, baptist, maakt me niet uit.
Duuk

Bericht door Duuk »

ik zit trouwens hier in de buurt in een hotel

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&g ... &z=19&om=1
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Wij kerkten destijd bij de First Orthodox Presbyterian Church. We zaten ook in de buurt van Market Street. De kerk is daar niet dichtbij, maar met de bus ben je er in ca. twintig minuten.

Mooie stad!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Om in de stemming te komen: hierbij alvast een paar plaatjes uit SF

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jvdg

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:Wij kerkten destijd bij de First Orthodox Presbyterian Church. We zaten ook in de buurt van Market Street. De kerk is daar niet dichtbij, maar met de bus ben je er in ca. twintig minuten.

Mooie stad!
En hoe zijn de inwoners?
Duuk

Bericht door Duuk »

Hendrikus schreef:Wij kerkten destijd bij de First Orthodox Presbyterian Church. We zaten ook in de buurt van Market Street. De kerk is daar niet dichtbij, maar met de bus ben je er in ca. twintig minuten.

Mooie stad!
Geweldig bedankt, Hendrikus. Ik zal wel een taxi nemen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:

Mooie stad!
En hoe zijn de inwoners?
Amerikaans :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:

Mooie stad!
En hoe zijn de inwoners?
Amerikaans :wink:
Amazing!
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Kaw is jaloers
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Duuk schreef:

Mooie stad!
Geweldig bedankt, Hendrikus. Ik zal wel een taxi nemen.
Dat hoeft misschien niet eens: als je vooraf mailcontact legt met de gemeente, is de kans groot dat men zelfs aanbiedt om je op te halen vanaf je hotel.

Na de dienst op zondagmorgen kun je blijven eten. Daarna is er altijd wel iemand die je terug wil brengen naar het hotel.

Dat gezamenlijk eten na de dienst is een enorm rijke ervaring. Je treft daar mensen uit heel de wereld en uit allerlei kerkverbanden, die -de een voor langere tijd, de ander als toerist- op dat moment in SF verblijven en de behoefte hebben om samen te komen rondom Gods woord. In de gesprekken die je dan hebt, vallen kerkmuren weg en zijn de Hollandse kerkelijke kibbelarijen tussen (O)GG(iN)(Bv)(uitgetr.) opeens wel héél erg peanuts.

Leuk ook om even in de bibliotheek van de kerk te snuffelen. Als je oude acta van synodevergaderingen doorbladert, struikel je over alle Nederlandse achternamen. Het is onmiskenbaar een gemeente waarin hollandse emigranten altijd een belangrijke rol hebben gespeeld.

Hoewel er een vleugel en een orgel voorin de kerk staan, wordt er tijdens de dienst a capella gezongen. Maar wel meerstemmig! Best mooi. De dominee geeft de toon aan op z'n stemfluitje en dirigeert daarna de gemeentezang.

Ik heb er ook een avondmaalsviering meegemaakt. Brood en wijn worden doorgegeven door de banken, brood op een schaal en wijn in mini-vingerhoedjes.
Duuk

Bericht door Duuk »

Ik ben zojuist weer terug gebracht naar het hotel waar ik verblijf (foto linksonder, linker gebouw is het hotel, Marriott hotel).

De ochtenddienst heb ik niet meegemaakt, ik voelde me nog wat beroerd vanwege de jetlag, gewoon naar een dienst van ds. Visser uit Den Haag gekeken. Ben dus wel naar de avonddienst geweest.

Was wel een mooie ervaring om een dienst hier mee te maken. We zijn naar een gastgemeente geweest waar een zendingscoordinator een fotopresentatie gaf van de zendingsactiviteiten en ook een preek hield.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Duuk op 16 jul 2007, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Duuk schreef:Ik ben zojuist weer terug gebracht naar het hotel waar ik verblijf (foto linksonder, linker gebouw is het hotel, Marriott hotel).
Hee, daar zat ik destijds ook. Vandaar ook die foto :lol:
Tsss, wat een ontbijtbuffet hebben ze daar zeg.... Super!
Blijf je nog langer? Alcatraz is ook wel indrukwekkend.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding

nog een paar plaatjes
wim

Bericht door wim »

Laat je hart er niet achter.....

"I left my heart in San Francisco
High on a hill, it calls to me
To be where little cable cars
Climb halfway to the stars!
And the morning fog will chill the air"
Duuk

Bericht door Duuk »

Hendrikus schreef:
Duuk schreef:Ik ben zojuist weer terug gebracht naar het hotel waar ik verblijf (foto linksonder, linker gebouw is het hotel, Marriott hotel).
Hee, daar zat ik destijds ook. Vandaar ook die foto :lol:
Tsss, wat een ontbijtbuffet hebben ze daar zeg.... Super!
Blijf je nog langer? Alcatraz is ook wel indrukwekkend.
Goedemorgen (ik kom net uit bed, 7 uur)

Het is inderdaad een luxe hotel. Ben blij dat ik het zelf niet hoef te betalen, $359/nacht.

Ik heb gisteren het ontbijt laten brengen op mijn kamer en straks doe ik dat ook.
Weet jij nog waar dat ontbijtbuffet is, Hendrikus? Welke verdieping? (er zijn er nogal wat!) Ik slaap op de 27e.

Ik vertrek as zaterdag weer. Ben dan wel weer blij als ik thuis ben.
Plaats reactie