Kroket en bitterbal

Adorote

Kroket en bitterbal

Bericht door Adorote »

De tweede helft van dit jaar ingegaan , de decembermaand is op kousenvoeten aanstaande , te horen is zij niet maar komt wel steeds dichterbij nog vier en een half maand DECEMBER; wie maak van deze maand een maand van noestigheid in de keuken , kortom je eigen rundvlees kroketten maken met pieterselie,bitteballen en kaas kroketten , wie gaat dan maken zijn eigen huisgemaakte warme wafels met eigen geslagen slagroom enz enz enz . wie is in november bezig voor december in eigen keuken om met de feestdagen alles huisgemaakt op tafel of bijzettafel te hebben , met een fonkelend glas rode wijn in de hand.Of te wel geheel klaar om de decembermaand weer totaal te vieren .
Kislev

Bericht door Kislev »

En dan zeggen ze dat de oudvaders zulke lange zinnen schreven. :shock: :lol:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Als je het niet erg vind, Adorote, ga ik eerst nog een paar weken voor dat groene Italiaanse schepijs.
Adorote

Bericht door Adorote »

Tiberius schreef:Als je het niet erg vind, Adorote, ga ik eerst nog een paar weken voor dat groene Italiaanse schepijs.

Hollandsch roomijs kan ook genoten worden na een decembermaaltijd van kroket en bitterbal.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Adorote schreef:
Tiberius schreef:Als je het niet erg vind, Adorote, ga ik eerst nog een paar weken voor dat groene Italiaanse schepijs.

Hollandsch roomijs kan ook genoten worden na een decembermaaltijd van kroket en bitterbal.
Hm, ik ben niet zo'n roomijs liefhebber.
En bij een decembermaaltijd denk ik niet in de eerste plaats aan kroket en bitterbal. Dat vind ik meer een snelle hap voor bij de borrel.
Marnix

Bericht door Marnix »

Adorote schreef:

neen dat is niet Sonja-proof ;) En overigens vind ik het ook niet zo lekker. Doe mij maar fatsoenlijk eten :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Dat moeten wel héél bijzondere kroketten en bitterballen zijn als ze door onze bourgondiër worden gepromoveerd tot kerstmaaltijd.

Ben voorts heel nieuwsgierig naar de maatvoering.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Ben voorts heel nieuwsgierig naar de maatvoering.
Buitenmodelletje............... :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Kerstboom ook al van zolder Ado?
Adorote

Bericht door Adorote »

Barryvrouw schreef:Kerstboom ook al van zolder Ado?

Men zou de kerstboom al neer kunnen zetten als is het te vroeg in het jaar,wil de Advent niet missen , maar de kerstkroket kan heel het jaar door,ze moeten wel aan de grote kant zijn.

Een najaarssoep met padden stoelen uit de bossen van Breda is ook niet te versmaden .
edele strijdster

Re: Kroket en bitterbal

Bericht door edele strijdster »

O o, nadat ik dit bericht gelezen had, ben ik direct naar de dierenwinkel gegaan. Het lag namelijk in mijn bedoeling om dit jaar in december een konijnenbout en hertenragout op de tafel te zetten. Helaas waren beide niet in mijn bezit. Vanmiddag heb ik een klein wit gevlekt konijntje gekocht. Deze staat nu op mijn balkonnetje in zon en regen te genieten. Het hertje heb ik los gelaten in het plaatselijke hertenkamp. Tegen de tijd dat het november wordt hoop ik dat mijn huiskabouters, die ik bij toeval een paar maanden geleden tegek kwam, ze zo vet hebben gemest dat ik er heerlijk eten van kan maken. Gelukkig hebben ze nog vier en halve maand de tijd. Hopelijk zorgt deze periode er voor dat het malse boutjes en overheerlijke ragout wordt. Op de momenten dat mijn huiskabouters zich niet bezig houden met het voeden van het konijn en hert bezoeken ze de nachteethuisjes. Hier proeven ze verschillende soorten wijn, zodat in december de lekkerste rode wijn op tafel komt. Hiervoor zullen de huiskabouter waarschijnlijk af moeten reizen naar warmer oorden. Hier zoeken ze de meest rode bessen uit, waarvan ze dan deze lekkere wijn zullen maken.
Hopelijk lukt het allemaal voor december. Het zal nog hard werken worden voor de kleine huiskaboutertjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Bij deze nodig ik Adorote dan ook uit om van deze heerlijke maaltijd te komen smullen. Alleen, Adorote, jij moet de beer schieten in de donkere bossen. Dan hebben we ook nog beren vlees. Mijn huiskabourtjes durf ik nl. niet op berenjacht te laten gaan. De kleine pijl en boogjes en schietstokjes zijn nl. te klein om een beer te vellen. Daarbij troont de beer hoog boven de puntmutsjes van de kabouters uit. De neus van de beer is voor hen onzichtbaar, richten wordt dus moeilijk....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Adorote

Bericht door Adorote »

edele strijdster schreef:O o, nadat ik dit bericht gelezen had, ben ik direct naar de dierenwinkel gegaan. Het lag namelijk in mijn bedoeling om dit jaar in december een konijnenbout en hertenragout op de tafel te zetten. Helaas waren beide niet in mijn bezit. Vanmiddag heb ik een klein wit gevlekt konijntje gekocht. Deze staat nu op mijn balkonnetje in zon en regen te genieten. Het hertje heb ik los gelaten in het plaatselijke hertenkamp. Tegen de tijd dat het november wordt hoop ik dat mijn huiskabouters, die ik bij toeval een paar maanden geleden tegek kwam, ze zo vet hebben gemest dat ik er heerlijk eten van kan maken. Gelukkig hebben ze nog vier en halve maand de tijd. Hopelijk zorgt deze periode er voor dat het malse boutjes en overheerlijke ragout wordt. Op de momenten dat mijn huiskabouters zich niet bezig houden met het voeden van het konijn en hert bezoeken ze de nachteethuisjes. Hier proeven ze verschillende soorten wijn, zodat in december de lekkerste rode wijn op tafel komt. Hiervoor zullen de huiskabouter waarschijnlijk af moeten reizen naar warmer oorden. Hier zoeken ze de meest rode bessen uit, waarvan ze dan deze lekkere wijn zullen maken.
Hopelijk lukt het allemaal voor december. Het zal nog hard werken worden voor de kleine huiskaboutertjes, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Bij deze nodig ik Adorote dan ook uit om van deze heerlijke maaltijd te komen smullen. Alleen, Adorote, jij moet de beer schieten in de donkere bossen. Dan hebben we ook nog beren vlees. Mijn huiskabourtjes durf ik nl. niet op berenjacht te laten gaan. De kleine pijl en boogjes en schietstokjes zijn nl. te klein om een beer te vellen. Daarbij troont de beer hoog boven de puntmutsjes van de kabouters uit. De neus van de beer is voor hen onzichtbaar, richten wordt dus moeilijk....

Kom graag genieten van jou kookkunst en een goed gesprek daarbij is nooit weg.En de beer schieten moet mogelijk zijn.

:mrgreen: :wink:
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Adorote schreef:
Kom graag genieten van jou kookkunst en een goed gesprek daarbij is nooit weg.En de beer schieten moet mogelijk zijn.

Aan mijn kookkusnten zou ik jezelf als ik jou was maar niet wagen.
De kookkunsten van de huiskabouters die smaakproeven doen in de nachteethuisjes zijn het proberen waard....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Gaaf...
Adorote

Bericht door Adorote »

edele strijdster schreef:
Adorote schreef:

Aan mijn kookkusnten zou ik jezelf als ik jou was maar niet wagen.
De kookkunsten van de huiskabouters die smaakproeven doen in de nachteethuisjes zijn het proberen waard....

Wat proberen in een nachteethuisje ben ik zeer voor in, de nacht de gezelligste uren van de dag, en wat wil je nog meer huiskabouters die wat koken en wij wachtenin de salon van het nachteethuisje met een goed glas wijn in de hand wat de puntmutsen voor ons bereiden .Het wordt top!!!!!
Plaats reactie