Murat D. in cel gearresteerd
Murat D. in cel gearresteerd
AMSTERDAM - Murat D. is deze week in zijn cel aangehouden in verband met geweld tegen een medegevangene. Dat heeft zijn advocaat A. Moszkowicz woensdag gezegd in een uitzending van Radio Noordzee. Murat zit een celstraf van vijf jaar en tbs met dwangverpleging uit voor de moord op onderdirecteur Hans van Wieren van het Haagse Terra College.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag wilde woensdag alleen bevestigen dat er negen jongeren in een jeugdinrichting zijn aangehouden in verband met gewelddadigheden tegen een medegedetineerden. Vier verdachten zijn vorige week vrijdag voorgeleid bij de rechter-commissaris. De vijf anderen, die maandag en dinsdag zijn aangehouden, moeten donderdag voor de rechter-commissaris verschijnen bij de rechtbank in Den Haag.
Het OM wilde niet bevestigen dat een van de jongeren Murat D. is. Ook over de jeugdinrichting wilde de woordvoerder niets kwijt.
In december deed een medegedetineerde ook al aangifte tegen Murat D. De minderjarige jongen beschuldigde Murat D. van bedreiging. Dat zou zijn gebeurd binnen de muren van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. De jongen is toen overgeplaatst.
Voor de moord op Van Wieren is Murat D. volgens het volwassen strafrecht veroordeeld, hoewel hij ten tijde van het misdrijf minderjarig was. Het gerechtshof nam in hoger beroep dit vonnis van de jeugdstrafkamer over. Murats advocaat, A. Moszkowicz, wil een uitspraak op grond van het jeugdstrafrecht en is een procedure begonnen bij de Hoge Raad. In het jeugdstrafrecht is de maximale straf twee jaar cel en een zes jaar durende tbs-behandeling
En het was zo'n lieve jongen die Murat. Blijkt wel weer.:, Dit is hoop des meer een reden voor de rechter om deze gast voorlopig niet naar buiten te laten gaan.
Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag wilde woensdag alleen bevestigen dat er negen jongeren in een jeugdinrichting zijn aangehouden in verband met gewelddadigheden tegen een medegedetineerden. Vier verdachten zijn vorige week vrijdag voorgeleid bij de rechter-commissaris. De vijf anderen, die maandag en dinsdag zijn aangehouden, moeten donderdag voor de rechter-commissaris verschijnen bij de rechtbank in Den Haag.
Het OM wilde niet bevestigen dat een van de jongeren Murat D. is. Ook over de jeugdinrichting wilde de woordvoerder niets kwijt.
In december deed een medegedetineerde ook al aangifte tegen Murat D. De minderjarige jongen beschuldigde Murat D. van bedreiging. Dat zou zijn gebeurd binnen de muren van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. De jongen is toen overgeplaatst.
Voor de moord op Van Wieren is Murat D. volgens het volwassen strafrecht veroordeeld, hoewel hij ten tijde van het misdrijf minderjarig was. Het gerechtshof nam in hoger beroep dit vonnis van de jeugdstrafkamer over. Murats advocaat, A. Moszkowicz, wil een uitspraak op grond van het jeugdstrafrecht en is een procedure begonnen bij de Hoge Raad. In het jeugdstrafrecht is de maximale straf twee jaar cel en een zes jaar durende tbs-behandeling
En het was zo'n lieve jongen die Murat. Blijkt wel weer.:, Dit is hoop des meer een reden voor de rechter om deze gast voorlopig niet naar buiten te laten gaan.
- Miscanthus
Weet je hoe dit op mij overkomt? Als de gelijkenis van de Farizeer en de tollenaar! Ik dank u Heer, dat ik niet ben zoals zij!!Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Wat is je bedoeling met deze posting Tukker? Laten zien hoe goed wij zijn of hoe slecht deze jongen is?
[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
Blijkbaar leert deze Murat niet. Hij werd toendertijd afgeschilderd als een hele normale jongen, die zeer sociaal zou zijn etc. etc.Oorspronkelijk gepost door Baco
We weten allemaal de achtergrond van Murat D, daarom is het toch diep droevig dat hij zich in de gevangenis ok zo gedraagt!!!
Ik vindt het dus een goede zaak dat hij daarom harder wordt aangepakt.
Als je moet 'zitten' dan leer je toch van je fouten, neem ik aan.:t
Blijkbaar heeft ie het niet helemaal begrepen. Zo'n jongen is een gevaar voor de maatschappij
Werk jij in die gevangenis dat je dat zo goed weet?Oorspronkelijk gepost door tukkertjeOorspronkelijk gepost door arend
Wat ben ik blij dat ik niet ben zoals Murat D....
:stu
of ben ik dat wel? :t
:( Dat heeft er dus niets mee te maken. Wil je hiermee zeggen dan dat die Murat het goed doet in de bak??? Dat hij zijn beste beentje voor zet????
Volgens mij heeft het er alles mee te maken. Je plaatst jezelf op een voetstuk. Of trapt anderen de grond in. Daar gaat het om. Hoeveel beter ben jij/ zijn wij dan moordenaars?
1 deze jongen is veroordeeld en dient zijn straf uitOorspronkelijk gepost door Jelle
iedereen is niet altijd zo lief als dat hij wil laten denken.
Deze jongen is al op jonge leeftijd een crimineel die buiten de maatschappij gehouden dient te worden.
Blijkbaar heeft zijn vorige daad hem geen berouw gegeven.
2 Je weet niet alle feiten, alleen wat de advocaat zegt.
3 je weet niet of de jongen berouw heeft.
Kom op zeg, waarom iemand zo snel en harteloos veroordelen??