Actie tegen komst koningin Beatrix in Boxtel
Niet naar Rome, dan ook niet naar Boxtel komen
Geplaatst op 11/4 '05 om 22:20u
Door Willy Velmans (Bron: Brabants Dagblad)
BOXTEL (RKnieuws.net) - Koningin Beatrix komt dinsdag 18 oktober naar Boxtel in het kader van haar 25-jarig ambtsjubileum maar niet alle Boxtelaren stellen dit op prijs. In alle vroegte werd zaterdag een spandoek gehangen aan het Boxtelse gemeentehuis. De boodschap was duidelijk: "Als Beatrix niet naar Rome gaat, hoeft ze ook niet naar Boxtel te komen".
De man die het doek ophing wil anoniem blijven. Hij zegt dat deze actie een statement is, het betreft het verstek laten gaan van Beatrix bij de uitvaart van de paus.
De Boxtelse burgemeester J. van Homelen vindt de actie vooral jammer. Hij vindt dat de koninklijke familie op welke manier dan ook niet verstek heeft laten gaan. Bovendien was de vertegenwoordiging van de minister-president in Rome een hele goede, aldus de burgemeester.
Actie tegen komst koningin Beatrix in Boxtel
LPF-Kamerlid Herben blijft weg bij feest Beatrix
DEN HAAG - LPF-Kamerlid Herben zal op 30 april niet aanwezig zijn bij de viering van het 25-jarig regeringsjubileum van koningin Beatrix in de Haagse Ridderzaal. Daar komen op die dag Eerste en Tweede Kamer bijeen voor een feestelijke bijeenkomst.
"Ik ben niet in een feeststemming", zei Herben dinsdag. Hij neemt het Beatrix en de koninklijke familie zeer kwalijk dat ze niet aanwezig waren bij de uitvaart van paus Johannes Paulus II. In een opiniestuk in het Katholieke Nieuwsblad van deze week licht Herben zijn besluit verder toe.
De LPF-fractie zal volgens hem in de Ridderzaal vertegenwoordigd zijn door fractievoorzitter Van As en enkele andere fractiegenoten. Een aantal LPF'ers zal eveneens niet aanwezig zijn, maar dat is volgens Herben niet om principiële redenen.
DEN HAAG - LPF-Kamerlid Herben zal op 30 april niet aanwezig zijn bij de viering van het 25-jarig regeringsjubileum van koningin Beatrix in de Haagse Ridderzaal. Daar komen op die dag Eerste en Tweede Kamer bijeen voor een feestelijke bijeenkomst.
"Ik ben niet in een feeststemming", zei Herben dinsdag. Hij neemt het Beatrix en de koninklijke familie zeer kwalijk dat ze niet aanwezig waren bij de uitvaart van paus Johannes Paulus II. In een opiniestuk in het Katholieke Nieuwsblad van deze week licht Herben zijn besluit verder toe.
De LPF-fractie zal volgens hem in de Ridderzaal vertegenwoordigd zijn door fractievoorzitter Van As en enkele andere fractiegenoten. Een aantal LPF'ers zal eveneens niet aanwezig zijn, maar dat is volgens Herben niet om principiële redenen.
Waarom blijven we wederzijds kwetsen?
Noemt men dit het Koninkrijk van God opbouwen??!
Houd je beter bezig met zaken welk wel van belang zijn voor Gods Koninkrijk, zoals elkaar met liefde bejegenen, elkaar van de Liefde van Christus vertellen, elkaar opbouwen in geloof inplaats van dit (wederzijdse gekonkel...)
Houd je beter bezig met zaken welk wel van belang zijn voor Gods Koninkrijk, zoals elkaar met liefde bejegenen, elkaar van de Liefde van Christus vertellen, elkaar opbouwen in geloof inplaats van dit (wederzijdse gekonkel...)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
:+ :+ :+ :+ :+Oorspronkelijk gepost door Daphne
Be yourself, there are plenty of others.
Het woord kerkleider heb je mij niet horen zeggen en bovendien de kerkleider is de Heere zelf en die leeft !Admin
Nu moesten vele regering leiders op draven omdat een kerkelijke leider gestorven is ????
Ik heb het meer over een staatshoofd in dit verhaal
Vaticaan is nog steeds en blijft een internationale erkende staat met vertegenwoordigers in de hele wereld en een plek in de VN
PS overigens wel grappig dat je het gezien hebt ! Ik zelf kijk niet naar afgoderij!
[Aangepast op 12/4/05 door Lambertus]
Admin, wie de schoen past trekke hem aan. Je kan niet ontkennen dat Bart een gelovig Katholiek is welk het goed bedoelt. Wij protestanten onderschrijven het instituut Paus niet so be it, Bart wel.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Houd je beter bezig met zaken welk wel van belang zijn voor Gods Koninkrijk, zoals elkaar met liefde bejegenen, elkaar van de Liefde van Christus vertellen, elkaar opbouwen in geloof inplaats van dit (wederzijdse gekonkel...) [/i]
Kunnen we Bart niet in zijn waarde laten?
Jij denkt zo, wij denken zo, OSW is een reformatorisch forum we verdedigen de leer zoals wij die kennen en deze moet ook de boventoon voeren hier op OSW.
Maar waarom richten we onze pijlen allemaal naar deze katholiek? Naar mijn gevoel wordt hij de grond ingeboord om wat hij belijd. Keer op keer verkondigen dat de RKK verdervelijk zou zijn vind ik respectloos en

Inplaats dat we Bart met liefde vertellen waarom we dit niet onderschrijven, bekogelen we hem met (denkbeeldige) stenen opdat hij maar zijn mond houdt over dit verdervelijk iets.
Kunnen we niet beter voor de gehele katholieke kerk bidden opdat ze de waarheid mogen zien dat ze geen paus/heiligen/maria/vagevuur etc nodig hebben om tot God te komen?
Op de manier waarop het hier op OSW gebeurt kan dit toch nooit goed zijn??!!
[Aangepast op 12/4/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
:thu Daphne dit heb je nu eens heel goed gezegd!!!!:thuOorspronkelijk gepost door DaphneAdmin, wie de schoen past trekke hem aan. Je kan niet ontkennen dat Bart een gelovig Katholiek is welk het goed bedoelt. Wij protestanten onderschrijven het instituut Paus niet so be it, Bart wel.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Houd je beter bezig met zaken welk wel van belang zijn voor Gods Koninkrijk, zoals elkaar met liefde bejegenen, elkaar van de Liefde van Christus vertellen, elkaar opbouwen in geloof inplaats van dit (wederzijdse gekonkel...) [/i]
Kunnen we Bart niet in zijn waarde laten?
Jij denkt zo, wij denken zo, OSW is een reformatorisch forum we verdedigen de leer zoals wij die kennen en deze moet ook de boventoon voeren hier op OSW.
Maar waarom richten we onze pijlen allemaal naar deze katholiek? Naar mijn gevoel wordt hij de grond ingeboord om wat hij belijd. Keer op keer verkondigen dat de RKK verdervelijk zou zijn vind ik respectloos en't gaat om de manier waarop!
Inplaats dat we Bart met liefde vertellen waarom we dit niet onderschrijven, bekogelen we hem met (denkbeeldige) stenen opdat hij maar zijn mond houdt over dit verdervelijk iets.
Kunnen we niet beter voor de gehele katholieke kerk bidden opdat ze de waarheid mogen zien dat ze geen paus/heiligen/maria/vagevuur etc nodig hebben om tot God te komen?
Op de manier waarop het hier op OSW gebeurt kan dit toch nooit goed zijn??!!
[Aangepast op 12/4/05 door Daphne]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Om maar weer even richting de on-topic te gaan. Het is natuurlijk van de zotte om het een protestants koningshuis kwalijk te nemen dat ze niet naar de begrafenis van een rooms kerkleider zijn gegaan. Het vaticaan wordt door de Nederlandse regering niet als volwaardige staat erkend (nacht van Kersten) en daarom is het alleen maar logisch dat de koningin niet op deze begrafenis aanwezig was. Het was een persoonlijke keuze voor onze (protestante) koningin, uit name van de regering was premier Balkenende namelijk al aanwezig.
[Aangepast op 12/4/05 door Jongere]
[Aangepast op 12/4/05 door Jongere]
Jongere
Het Vaticaan wordt als volwaardige staat erkend en maakt deel uit van de VN alwaar de Nedrlandse staat ook deel van is
En als ...en mocht het zo zijn zijn dat Nederland d staat Vaticaan niet erkend dan ook geen regeringsleider sturen !! of nog erger afgezanten van het Koninklijkhuis naar een requim Mis
Kortom deze stelling houdt geen staande mijninziends
Erger nog als als de reformatoren en of protestanten de staat niet erkennen waarom wordt er dan geschreven in het RD omtrent de Paus en het Vaticaan ?
Ergo
kun jij mij aantonen dat de staat Vaticaan niet erkend is in nederland ?
Ik kan je zeggen dat we een ambassade in Vaticaanstad hebben ! Vraag me ff niet het adres maar als je wilt krijg je het van me
groetjes
Het Vaticaan wordt als volwaardige staat erkend en maakt deel uit van de VN alwaar de Nedrlandse staat ook deel van is
En als ...en mocht het zo zijn zijn dat Nederland d staat Vaticaan niet erkend dan ook geen regeringsleider sturen !! of nog erger afgezanten van het Koninklijkhuis naar een requim Mis
Kortom deze stelling houdt geen staande mijninziends
Erger nog als als de reformatoren en of protestanten de staat niet erkennen waarom wordt er dan geschreven in het RD omtrent de Paus en het Vaticaan ?
Ergo
kun jij mij aantonen dat de staat Vaticaan niet erkend is in nederland ?
Ik kan je zeggen dat we een ambassade in Vaticaanstad hebben ! Vraag me ff niet het adres maar als je wilt krijg je het van me
groetjes