"Wij gaan ten hemel in..."
"Wij gaan ten hemel in..."
Wij gaan ten hemel in, en erven koninkrijken.
Een paar regels uit één van de verzen van "Een vaste burcht"
Daarover hadden wij het vorige week op de chat.
Het feit dat je soms zo kunt verlangen naar die dag dat de Heere je op komt halen of dat die Grote Dag komt.
Wat er in mij/ons opkwam was de gedachte; " Mag je hierop hopen en naar uitzien"? Of is dat zondig"
Wat vinden jullie?
Een paar regels uit één van de verzen van "Een vaste burcht"
Daarover hadden wij het vorige week op de chat.
Het feit dat je soms zo kunt verlangen naar die dag dat de Heere je op komt halen of dat die Grote Dag komt.
Wat er in mij/ons opkwam was de gedachte; " Mag je hierop hopen en naar uitzien"? Of is dat zondig"
Wat vinden jullie?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Wilma van den Berg
Maria (en anderen), hierbij zou ik willen verwijzen naar de 'Belijdenis des geloofs', 37, Van het laatste oordeel.
We lezen daarin onder andere het volgende:
...en tot een genadige vergelding zal hen de Heere zulk een heerlijkheid doen bezitten, als het hart eens mensen nimmermeer zou kunnen bedenken. Daarom verwachten wij die grote dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus, onze Heere.
We lezen daarin onder andere het volgende:
...en tot een genadige vergelding zal hen de Heere zulk een heerlijkheid doen bezitten, als het hart eens mensen nimmermeer zou kunnen bedenken. Daarom verwachten wij die grote dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus, onze Heere.
Je mag daar zeker met verlangen naar uitzien! Lees maar eens 1 Thessalonisenzen 4. Daar gaat het over de wederkomst van Christus. Vers 17: Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen. En dan sluit vers 18 met: Zo dan, vertroost elkander met deze woorden. Je mag er naar uitzien, naar verlangen!
- Christiaan
Maria: Zij die heimwee hebben komen thuis!
Het is zelfs goed dat men verlangt naar God en de Psalmen zingen er toch ook van en de bijbel spreekt ook van dat verlangen.
Ik moet denken aan 1 Petrus 1 vers 4:
Tot een onverdervelijke, en onbevlekkelijke, en onverwelkelijke erfenis, die in de hemelen bewaard is voor u.
(Dat is allen die geloven)
Het is zelfs goed dat men verlangt naar God en de Psalmen zingen er toch ook van en de bijbel spreekt ook van dat verlangen.
Ik moet denken aan 1 Petrus 1 vers 4:
Tot een onverdervelijke, en onbevlekkelijke, en onverwelkelijke erfenis, die in de hemelen bewaard is voor u.
(Dat is allen die geloven)
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Fil. 3:
20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat hetzelve gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelven kan onderwerpen.
20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
21 Die ons vernederd lichaam veranderen zal, opdat hetzelve gelijkvormig worde aan Zijn heerlijk lichaam, naar de werking, waardoor Hij ook alle dingen Zichzelven kan onderwerpen.
- JolandaOudshoorn
Ik heb dat gevoel ook wel eens, Lassie. Maar in feite is dat natuurlijk heel egoistisch. Toen ik dat een keer bad: Here, kom nu maar toen besefte dat God veel geduldiger is dan mij. Hij liet me zien dat Hij er nog zoveel van Zijn kudde moest toebrengen. Dat er nog zo heel veel zijn die nog gewonnen moeten worden voor Zijn zaak.Daphne schreef:why not?Lassie schreef:
Maar soms heb ik weleens, laat die dag maar spoedig komen. En dat is eigenlijk niet goed.:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik denk dat niet verkeerd is om te verlangen naar de wederkomst van Christus,
kijk maar wat Hij zelf heeft verteld in de gelijkenis van de wijze en dwaze meisjes! Zorg dat je olie hebt voor als de Bruidegom in het diepst van de nacht komt! Verlangen naar Zijn wederkomst is vooral als je het moeilijk hebt heel erg normaal!!
Wat jij zegt Jolanda, we wachten nog omdat er nog veel meer mensen aan Zijn schare toegevoegd moeten worden. Laten wij zoutend zout zijn en lichtend licht!
kijk maar wat Hij zelf heeft verteld in de gelijkenis van de wijze en dwaze meisjes! Zorg dat je olie hebt voor als de Bruidegom in het diepst van de nacht komt! Verlangen naar Zijn wederkomst is vooral als je het moeilijk hebt heel erg normaal!!
Wat jij zegt Jolanda, we wachten nog omdat er nog veel meer mensen aan Zijn schare toegevoegd moeten worden. Laten wij zoutend zout zijn en lichtend licht!
Het is goed om naar die dag te verlangen. Waarom zou het uberhaupt verkeerd zijn Maria?
Anderzijds, laten we ook mensen over Hem vertellen. Als je die blijde boodschap niet uitdraagt kan ik me voorstellen dat je er ook wel tegenop ziet... als mensen uit je omgeving vragen: Waarom heb je ons dit nooit verteld? Laten we ook op dat punt voorbereid zijn op zijn komst en niet verrast worden.
Anderzijds, laten we ook mensen over Hem vertellen. Als je die blijde boodschap niet uitdraagt kan ik me voorstellen dat je er ook wel tegenop ziet... als mensen uit je omgeving vragen: Waarom heb je ons dit nooit verteld? Laten we ook op dat punt voorbereid zijn op zijn komst en niet verrast worden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik las pas het volgende gedeelte uit Mattheus 24:
Met name de laatste zin is merkwaardig. Jezus zegt eigenlijk dat de generatie tot wie hij spreekt de wederkomst zeker zal meemaken.
.30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.
32 En leert van den vijgeboom deze gelijkenis: wanneer zijn tak nu teder wordt, en de bladeren uitspruiten, zo weet gij, dat de zomer nabij is.
33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat het nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn
Met name de laatste zin is merkwaardig. Jezus zegt eigenlijk dat de generatie tot wie hij spreekt de wederkomst zeker zal meemaken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dat strijdt met de tekst.Afgewezen schreef:Ik denk dat dit betrekking heeft op de verwoesting van Jeruzalem in 70 na Chr., een voorvervulling van de profetie van de dag van het oordeel.refo schreef:Met name de laatste zin is merkwaardig. Jezus zegt eigenlijk dat de generatie tot wie hij spreekt de wederkomst zeker zal meemaken.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
--------------
De kanttekenaren geven aan bij "dit geslacht": Namelijk des Joodse volks, of deze eeuw.refo schreef:Dat strijdt met de tekst.Afgewezen schreef:Ik denk dat dit betrekking heeft op de verwoesting van Jeruzalem in 70 na Chr., een voorvervulling van de profetie van de dag van het oordeel.refo schreef:Met name de laatste zin is merkwaardig. Jezus zegt eigenlijk dat de generatie tot wie hij spreekt de wederkomst zeker zal meemaken.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
Oftewel: het Joodse volk blijft bestaan totdat al deze dingen zullen geschied zijn.