"Jezus aan kruis alleen in coma, opstanding geen feit '

Rens

"Jezus aan kruis alleen in coma, opstanding geen feit '

Bericht door Rens »

Een uiterst controversiëel standpunt van een patholoog-anatoom over de Kruisdood en de Opstanding van de Heere..............

Lees, en huiver..............

http://www.ad.nl/buitenland/article1473494.ece

Bron: AD
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Adorote

Bericht door Adorote »

Het zoveelste sprookje,zonde van de tijd om zich daar mee bezig te houden .
memento

Bericht door memento »

Ach, hij is de zoveelste die dat roept. De argumenten van de theorie zijn zeer zwak:
1. Ze baseren zich op de aanname dat de lijkwade van Turin authentiek is, terwijl daarvoor geen enkele redelijke grond is (of je moet alle andere relekwieën ook al authentiek willen beschouwen)
2. De verhalen van het evangelie zijn al heel snel in het openbaar verteld, en op Schrift gezet. De tegenstanders van het christendom (en die waren velen) hadden indien zij daar de mogelijkheden voor hadden, het christendom wel hierop aangevallen. Maar tussen alle geschriften die we kennen die tegen het christendom gericht zijn, vinden we het argument dat Jezus mogelijk niet dood was, niet terug
3. De Romeinen waren een ontwikkeld volk. Zij waren heus wel in staat om te zien of iemand dood was of niet. Dat zij een steek in de zij gaven met een speer, om te zien of er bloed én water uitkwam, getuigd hier van. De kans dat én de Romeinse soldaten een fout maken met dood-constatering, én dat zij (indien zij die steek in de zij, met water en bloed, niet gedaan hadden) niet in verweer zijn gekomen tegen de weergave in de evangeliën, is zeer, zeer onwaarschijnlijk. Ook voor een historicus.
Ander

Bericht door Ander »

Moeten we dit wel een plaats geven op dit forum? M.i. niet. Wat mij betreft mag dit verwijderd worden!!
Rens

Bericht door Rens »

Ander schreef:Moeten we dit wel een plaats geven op dit forum? M.i. niet. Wat mij betreft mag dit verwijderd worden!!
Een Ander plekje geven dan???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ander

Bericht door Ander »

Rens schreef:
Ander schreef:Moeten we dit wel een plaats geven op dit forum? M.i. niet. Wat mij betreft mag dit verwijderd worden!!
Haha, ja precies Rens, in de prullebak!! Ik snap echt niet dat dit de hele middag al op het forum kan staan!!
memento

Bericht door memento »

Ander schreef:
Rens schreef:
Haha, ja precies Rens, in de prullebak!! Ik snap echt niet dat dit de hele middag al op het forum kan staan!!
We hoeven niet wereldvreemd te zijn hoor. Ik denk dat het juist goed is als we ook zien welk een kritiek er op ons geloof afkomt, zodat we daar ook weerbaar tegen zijn en worden.
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef: We hoeven niet wereldvreemd te zijn hoor. Ik denk dat het juist goed is als we ook zien welk een kritiek er op ons geloof afkomt, zodat we daar ook weerbaar tegen zijn en worden.
Dit slaat nergens op. Dit raakt de kern van ons geloof en heeft niets met wereldvreemdheid te maken. Ik zie er geen enkele meerwaarde van in om hier op dit forum kennis van te nemen. Beproef alle dingen, zegt Paulus, maar hiervan weet je bij voorbaat al dat dit blasfemie is.

Overigens is dit mijn laatste reactie. Ik besef dat elke reactie dit topic met de vreselijke titel weer bovenaan zet.
Het slappe modereerbeleid in deze stemt me bijzonder verdrietig.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:Ach, hij is de zoveelste die dat roept. De argumenten van de theorie zijn zeer zwak:
1. Ze baseren zich op de aanname dat de lijkwade van Turin authentiek is, terwijl daarvoor geen enkele redelijke grond is (of je moet alle andere relekwieën ook al authentiek willen beschouwen)
2. De verhalen van het evangelie zijn al heel snel in het openbaar verteld, en op Schrift gezet. De tegenstanders van het christendom (en die waren velen) hadden indien zij daar de mogelijkheden voor hadden, het christendom wel hierop aangevallen. Maar tussen alle geschriften die we kennen die tegen het christendom gericht zijn, vinden we het argument dat Jezus mogelijk niet dood was, niet terug
3. De Romeinen waren een ontwikkeld volk. Zij waren heus wel in staat om te zien of iemand dood was of niet. Dat zij een steek in de zij gaven met een speer, om te zien of er bloed én water uitkwam, getuigd hier van. De kans dat én de Romeinse soldaten een fout maken met dood-constatering, én dat zij (indien zij die steek in de zij, met water en bloed, niet gedaan hadden) niet in verweer zijn gekomen tegen de weergave in de evangeliën, is zeer, zeer onwaarschijnlijk. Ook voor een historicus.
I agree en ik wil er nog aan toevoegen dat koolstofdatering van de lijkwade wijst op een leeftijd van ongeveer 800 jaar met een uitloop van maximaal 400 jaar daarvoor.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ander schreef:
memento schreef: We hoeven niet wereldvreemd te zijn hoor. Ik denk dat het juist goed is als we ook zien welk een kritiek er op ons geloof afkomt, zodat we daar ook weerbaar tegen zijn en worden.
Dit slaat nergens op. Dit raakt de kern van ons geloof en heeft niets met wereldvreemdheid te maken. Ik zie er geen enkele meerwaarde van in om hier op dit forum kennis van te nemen. Beproef alle dingen, zegt Paulus, maar hiervan weet je bij voorbaat al dat dit blasfemie is.

Overigens is dit mijn laatste reactie. Ik besef dat elke reactie dit topic met de vreselijke titel weer bovenaan zet.
Het slappe modereerbeleid in deze stemt me bijzonder verdrietig.
Ander ik vind je postings meestal waardevol..maar deze reactie een klein beetje flauw.
Het is inderdaad goed dat we af en toe eens kennis kunnen nemen van andere visies, hoewel we allen op dit forum(neem ik aan) het met je eens zijn dat het blasfemie is.
Het zou ook zo maar in het RD kunnen staan of komen te staan.
Geef dan de moderators een tip..maar ga hen niet slap noemen of hun beleid
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Lees hierbij 1 Korinthe 15 maar eens...
Ander

Bericht door Ander »

Ja Pierre, ik zou niet meer reageren in dit topic, nu doe ik het toch...
Ik heb wat scherp gereageerd. In een refoforum vind ik deze blasfemische topictitel ongepast. Daarnaast vind ik discusseren over dit onderwerp blijk geven van ongeloof. Dit stáát niet ter discussie, dit is een grove leugen en tast het enige ware geloof aan. Daarom heb ik er echt bezwaar tegen dat zulke topics geopend worden op dit forum. Ik zie er absoluut de meerwaarde niet van in. Daarom moet ik niet meer reageren.

Pierre, je vindt mijn postings doorgaans waardevol, vergeet deze dan. Ik heb het modereerbeleid in deze slap gevonden, verder gaat het best hoor!
jvdg

Bericht door jvdg »

Ander schreef:Ja Pierre, ik zou niet meer reageren in dit topic, nu doe ik het toch...
Ik heb wat scherp gereageerd. In een refoforum vind ik deze blasfemische topictitel ongepast. Daarnaast vind ik discusseren over dit onderwerp blijk geven van ongeloof. Dit stáát niet ter discussie, dit is een grove leugen en tast het enige ware geloof aan. Daarom heb ik er echt bezwaar tegen dat zulke topics geopend worden op dit forum. Ik zie er absoluut de meerwaarde niet van in. Daarom moet ik niet meer reageren.

Pierre, je vindt mijn postings doorgaans waardevol, vergeet deze dan. Ik heb het modereerbeleid in deze slap gevonden, verder gaat het best hoor!
Als iemand moeite heeft met het modereerbeleid, hebben de Mods er geen bezwaar tegen dat dit eerst via een rapport of PB aan hen kenbaar wordt gemaakt.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ander schreef:Ja Pierre, ik zou niet meer reageren in dit topic, nu doe ik het toch...

Ander, tis allemaal helder zo...maybe kan de titel idd ff anders..enfin k ben het helemaal met je eens dat we hier op dit forum niet moeten discusseren of wel of geen Opstanding.
Fijn dat je met deze reactie weer de moderators blij maakt.. :wink:
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

De wetenschap heeft blijkbaar niets beters te doen.
Op zulke punten spreekt ze zich zelf ook nogal eens tegen.
Dwazen!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Plaats reactie