Doe de Volkskrant PABO-rekentoets
Doe de Volkskrant PABO-rekentoets
En dit is de link er naar toe.
Na de eerste vraag had ik al zoiets van : " Ach laat maar zitten, pfffffffffff" dan maar geen rekenkundige en gebruik ik net als Henri de telmachine van de pc wel. 
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Pabo-ers hebben een extra probleem.
Ze moeten bijvoorbeeld met het achttallig stelsel kunnen rekenen. Het land van oct. In plaats van de cijfers 0-9 heeft dat stelsel 0-7.
De getallen gaan dus zo:
1-2-3-4-5-6-7-10-11-12-13-14-15-16-17-20-21......75-76-77-100
Dat is om ze te laten 'voelen' welke chemie er in de kinderhoofdjes ontstaat bij het leren rekenen. 6+6=12 simpel toch? Maar als je maar 8 cijfers hebt is 6+6? Juist:14 (spreek uit één-vier, want het heeft niets met veertien van doen) En dan wordt het lastig.
Wat is 800 in het land van oct?
En wat is het octse getal 777 in het decimale stelsel?
Ze moeten bijvoorbeeld met het achttallig stelsel kunnen rekenen. Het land van oct. In plaats van de cijfers 0-9 heeft dat stelsel 0-7.
De getallen gaan dus zo:
Dat is om ze te laten 'voelen' welke chemie er in de kinderhoofdjes ontstaat bij het leren rekenen. 6+6=12 simpel toch? Maar als je maar 8 cijfers hebt is 6+6? Juist:14 (spreek uit één-vier, want het heeft niets met veertien van doen) En dan wordt het lastig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ik ben na opgave 12 maar gestopt. ik heb consequent geprobeerd het met puur hoofdrekenen te doen, maar dat ging op een gegeven moment niet meer.
nou, jammer dan. m'n hersenen zijn zeker te veel verweekt door de rekenmachientjes............
toch wel makkelijk dat ze er zijn overigens................ :mrgreen: :mrgreen:
nou, jammer dan. m'n hersenen zijn zeker te veel verweekt door de rekenmachientjes............
toch wel makkelijk dat ze er zijn overigens................ :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Wilma van den Berg
Het gaat niet om het praktisch nut, maar om te leren hoe kinderen het voelen als je ze rekenen leert.Tiberius schreef:1440refo schreef:Wat is 800 in het land van oct?
511refo schreef:En wat is het octse getal 777 in het decimale stelsel?
En wat is 777 + 1 (octaal)?
1000
Het verbaast me trouwens dat Pabo studenten octaal moeten kunnen rekenen. Als het nou hexadecimaal was.
--------------
Welke zakjappanner heb jij gebruikt dan?? Casyo oid??Klomp schreef:alles goed
Moderatorbericht:
Nee, gewoon hoofdrekenen in 15 of 20? minuten. Ik moet wel toegeven dat ik het altijd wel goed heb gekund.Rens schreef:Welke zakjappanner heb jij gebruikt dan?? Casyo oid??Klomp schreef:alles goed
Ik had de casio fsx-82 super wel binnen handbereik en pen en papier ook , maar ik ben niet in de verleiding gekomen. Daarvoor was het niet te moeilijk.
Daarom valt hervormings dag in Amerika ook samen met kerst:refo schreef:Pabo-ers hebben een extra probleem.
De getallen gaan dus zo:
Oct 31 = Dec 25
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."