'Niet te moeilijk doen over polygamie'

tukkertje
Contacteer:

'Niet te moeilijk doen over polygamie'

Bericht door tukkertje »

TILBURG - Polygamie kan de overheid veel geld besparen als het gaat om gesubsidieerde kinderopvang. Liefde is iets uit het verleden dat geen enkele garantie biedt op levensgeluk. Dat stelt de Tilburgse hoogleraar psychologie en gezondheid A. Vingerhoets donderdag in Univers, het weekblad van de Universiteit van Tilburg.

Hij stelt dat we niet te moeilijk moeten doen over het hebben van meerdere vrouwen. "Dit kan het dilemma kind of carrière oplossen. De moderne vrouw rent op en neer tussen partner, kinderen, werk en huishouden. Deze taken kan zij zo met meerdere vrouwen delen. Dat bespaart de overheid ook nog veel gesubsidieerde kinderopvang", aldus Vingerhoets in het weekblad van de universiteit.

De wetenschapper vindt ook dat liefde iets is van vroeger. "Voor bescherming was het voor vrouwen vroeger zinvol om een partner te hebben. In 2005 is dat anders. Liefde is nu net als een blinde darm; een nutteloos overblijfsel uit een ver verleden", zegt de professor. "Voor je welbevinden en gezondheid is een huisdier nemen wellicht net zo goed."

Bovendien verdwijnt de liefde in de verre toekomst mogelijk helemaal, aldus Vingerhoets. "Maar de lust zal volgens de evolutieleer wel altijd blijven, we moeten ons immers voortplanten."

Waar deze man dit op baseerd weet ik niet, maar lijkt me erg sterk dat de liefde zal verdwijnen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een stakker, deze man.
Hij zal zelf wel niet getrouwd zijn...:!
Be yourself, there are plenty of others.
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Wat een stakker, deze man.
Hij zal zelf wel niet getrouwd zijn...:!
Of wel natuurlijk:#:D
Andre

Bericht door Andre »

Polygamie, 't geeft alleen maar problemen.

het was in de bijbel al zie:
Abraham Elkana David, ze kregen allemaal door polygamie problemen.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
TILBURG - Polygamie kan de overheid veel geld besparen als het gaat om gesubsidieerde kinderopvang. Liefde is iets uit het verleden dat geen enkele garantie biedt op levensgeluk. Dat stelt de Tilburgse hoogleraar psychologie en gezondheid A. Vingerhoets donderdag in Univers, het weekblad van de Universiteit van Tilburg.

Hij stelt dat we niet te moeilijk moeten doen over het hebben van meerdere vrouwen. "Dit kan het dilemma kind of carrière oplossen. De moderne vrouw rent op en neer tussen partner, kinderen, werk en huishouden. Deze taken kan zij zo met meerdere vrouwen delen. Dat bespaart de overheid ook nog veel gesubsidieerde kinderopvang", aldus Vingerhoets in het weekblad van de universiteit.

De wetenschapper vindt ook dat liefde iets is van vroeger. "Voor bescherming was het voor vrouwen vroeger zinvol om een partner te hebben. In 2005 is dat anders. Liefde is nu net als een blinde darm; een nutteloos overblijfsel uit een ver verleden", zegt de professor. "Voor je welbevinden en gezondheid is een huisdier nemen wellicht net zo goed."

Bovendien verdwijnt de liefde in de verre toekomst mogelijk helemaal, aldus Vingerhoets. "Maar de lust zal volgens de evolutieleer wel altijd blijven, we moeten ons immers voortplanten."

Waar deze man dit op baseerd weet ik niet, maar lijkt me erg sterk dat de liefde zal verdwijnen.
Volgens mij kom je vrouwen tekort:i:i
Andre

Bericht door Andre »

waarschijnlijk baseerd hij deze stelling op een gigantische fustratie! :,
Marjan

Bericht door Marjan »

Dus je ziet wel iets in dit plan?
Adorote

Bericht door Adorote »

Wat is de mens van cultuur en wat van natuur.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Liefde iets van vroeger???
Hoe komt die man erbij???
Laat hij zijn geschiedenis eens overdoen. Het waren familie, economische of politieke redenen , die tot een huwelijk leiden en de mening van de vrouw telde helemaal niet!!!
Dom en kortzichtig
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Jongere

Bericht door Jongere »

Salomo had er 1000 toch??? Waarom hij wel en wij niet????;)
Misschien omdat het fout van hem was. :P

Wat een gefrustreerde vent overigens. Als hij kan beweren dat liefde niet meer bestaat heb ik medelijden met hem.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Je zou toch ook kinderopvang kunnen uitbesteden door de individualisering een halt toe te roepen en moeders weer op elkaars kinderen laten passen zoals het vroegah ook altijd gebeurde?
aorta

Bericht door aorta »

Dus je ziet wel iets in dit plan?
Nee hoor helemaal niet. Het leek mij zo dat als 1 man meerdere vrouwen heeft, er heel veel mannen overblijven die het zonder vrouw moeten doen. Dus zou je heel veel vrouwen tekort komen. Of het omgekeerde moet ook gaan plaatsvinden. 1 vrouw met meerdere mannen. Dan is dit weer opgelost. Alleen dan moeten die mannen op de kinderen gaan passen. Dan worden de kinderen volgens mij alsnog naar de kinderopvang gebracht.
Dus snel in de prullebak dit dwaze plan.
Buskes

Bericht door Buskes »

Even een uitstapje.
Nergens in de bijbel lees ik dat polygamie verboden is/wordt.

Dat het praktisch gezien problemen oplevert is duidelijk.

Salomo had duizend vrouwen, maar kreeg ondanks dat toch een hoop wijsheid van God. (was hij wel wijs wat die 1000 vrouwen betreft (??))

Jakob, de vader van Israel. Had meerdere vrouwen. wel zeer gezegend.

Ageren tegen polygamie kan niet op basis van bijbelse gegevens. Wel op basis van het sociale aspect.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Buskes
Even een uitstapje.

Salomo had duizend vrouwen, maar kreeg ondanks dat toch een hoop wijsheid van God. (was hij wel wijs wat die 1000 vrouwen betreft (??))

Ageren tegen polygamie kan niet op basis van bijbelse gegevens. Wel op basis van het sociale aspect.
Hoho, nergens in de Bijbel lees je dat God zelf iemand zijn tweede of derde of zoveelste vrouw geeft.
De voorbeelden die jij noemt ondervonden zegen óndanks hun verkeerde levenswijze.
Paulus schrijft ook ergens: iedere man zijn eigen vrouw. Niet: zijn eigen harem...
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Buskes
Even een uitstapje.

Hoho, nergens in de Bijbel lees je dat God zelf iemand zijn tweede of derde of zoveelste vrouw geeft.
De voorbeelden die jij noemt ondervonden zegen óndanks hun verkeerde levenswijze.
Paulus schrijft ook ergens: iedere man zijn eigen vrouw. Niet: zijn eigen harem...
Polygamie, 't geeft alleen maar problemen.

het was in de bijbel al zie:
Abraham Elkana David, ze kregen allemaal door polygamie problemen.
Plaats reactie