Man raakt auto met moeder kwijt in Duitsland

takkie

Bericht door takkie »

Uitgegeven: 29 maart 2005 16:02

BOCHUM - Een 60-jarige Nederlandse vrouw heeft afgelopen weekeinde in het Duitse Bochum een hele nacht in de auto van haar zoon doorgebracht, omdat deze het voertuig niet kon terugvinden.

Zoonlief was zaterdag een snack voor zijn aan diabetes lijdende moeder gaan halen, maar had daarna geen idee meer waar hij de auto had geparkeerd. De wanhopige man zocht en zocht: in elke straat en steeg, de hele avond, nacht en ochtend, tot zondagmiddag toe.

Probleem was dat geen van beiden Duits sprak en daarom niemand durfde aan te klampen. Ten einde raad belde de zoon een Nederlandse kennis in Dortmund met de vraag of hij de hulp van de politie wilde inroepen. Die had nog een uur nodig om de auto te vinden, zei een woordvoerder dinsdag.

Moeder zat echter niet meer in het voertuig. Mensen die in de buurt woonden waar de auto stond geparkeerd, haalden haar zondagochtend in huis. De moeder heeft het er goed van af gebracht.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ach, dit kan iedereen overkomen...

Wij hebben het een keer in Tsjechie gehad dat we de auto op een grote parkeerplaats hadden weggezet buiten de stad. Toen we later weg wilden konden we nooit meer die parkeerplaats vinden. Stromende regen, vier kleine kinderen en maar lopen en lopen. Een nachtmerrie was het.
Be yourself, there are plenty of others.
dré

Bericht door dré »

was het nou zijn moeder of zijn schoonmoeder:,:,:,
dré
--------

Credo in unum Deo
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Wij hadden het een keer met een Daniëlkamp. Eerst tijdens onweer de berg af vluchten waarbij een meisje haar enkel ernstig verstuikte, om vervolgens geen idee te hebben waar de auto's ook alweer stonden. Gelukkig zat ik in een soort verkenningsteam die al vrij snel goed had gegokt over de locatie van de auto's.
Daphne

Bericht door Daphne »

Volgens mij als zoon word je helemaal, helemaal gek.... als je je aan diabeteslijdende moeder niet meer kan terug vinden. Het is helemaal niet zo gezond om als Diabetes een hele tijd niet te eten... De persoon in kwestie kan zelfs in een bewusteloze staat komen...

Zo grappig is dit verhaaltje dus niet echt...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
takkie

Bericht door takkie »

k snap het hele verhaal niet echt.
Ten eerste kan ik me moeilijk voorstellen dat je een auto kwijtraakt, je kijkt toch als je wegloopt in een land waar je niets weet naar de straatnaam-garage of een herkenningspunt,
ten tweede vind ik het vrij vaag dat ze niemand durven aan te spreken, en dat wel durven als ze ten einde raad zijn. Ik zou na een uur al iemand aanspreken, en niet na een nacht.
Maar goed, het is gelukkig goedgekomen, alleen komt het bij mij niet echt bijster intelligent over.
dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door takkie
k snap het hele verhaal niet echt.
Ten eerste kan ik me moeilijk voorstellen dat je een auto kwijtraakt, je kijkt toch als je wegloopt in een land waar je niets weet naar de straatnaam-garage of een herkenningspunt,
ten tweede vind ik het vrij vaag dat ze niemand durven aan te spreken, en dat wel durven als ze ten einde raad zijn. Ik zou na een uur al iemand aanspreken, en niet na een nacht.
Maar goed, het is gelukkig goedgekomen, alleen komt het bij mij niet echt bijster intelligent over.
het was ook een Hollander!
dré
--------

Credo in unum Deo
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
ach...
dit zou ook net wat voor mij zijn
wanneer ik in een grote winkel ben die verschillende in-en uitgangen heeft
dan weet ik vaak al niet eens meer door welke ik er weer uit moet
laat staan dat ik weet of ik daarna links of rechts de winkelstraat in moet
en de auto kan ik alleen terugvinden alstie op een plekje staat waar ik hem steevast altijd neerzet (en er niet te ver vandaan dwaal)
niet handig
Zo'n grapje had ik trouwens ooit op Hoog Catherijne... :! 'Zie je de Etos??!' 'Ja' 'Nou dan moet je toch ergens auto's zien??' 'ehm... nee' 'HOE KAN DAT NOU??!!' 'Ehm... geen idee... waar ben je dan??!' 'JA Vlakbij de Etos... als je door loopt door de schuifdeuren!' 'Jamaar... ik zie geen schuifdeuren :t ' (na een kwartier snapten we dat we beiden aan de andere kant stonden :,:,:,:,:, echt ZOOOOOOOOOO GENANT!!!!)

(bleken er 2 Etossen te zijn :! )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
refo

Bericht door refo »

Wie in der Bochumer Innenstadt eine Mutter verloren ging

Dass man das eine oder andere versteckte Osterei trotz intensiver Suche nicht wiederfindet, es wird auch am vergangenen Osterwochenende wieder viele Menschen geärgert haben. Als Trost soll ihnen die Geschichte eines Niederländers dienen, der zwar nicht versteckte, aber dafür verzweifelt suchte. Und nicht ein einzelnes Ei oder einen kleinen Schoko-Hasen. Nein, er suchte gleich ein ganzes Auto, mitsamt seiner 60-jährigen Mutter darin.

Am Samstag gegen 20 Uhr hatte er den roten Wagen in einer Sackgasse in Bochum geparkt. Er wollte seiner zuckerkranken Mutter in der Innenstadt etwas zu Essen kaufen. Doch auf dem Rückweg verlor der Mann die Orientierung, fand seinen Wagen und damit auch seine Mutter nicht mehr wieder.

Er suchte und suchte - Stunde um Stunde, die ganze Nacht. Er war allein in einem fremden Land mit einer Sprache, derer er nicht mächtig war. Erst am Sonntagmittag rief er einen Bekannten in Dortmund an. Der verständigte die Polizei.

Die Beamten erwiesen sich als gute Sucher. Sie fanden das Auto nach einer Stunde, unverschlossen, aber leer. Plötzlich öffnete sich das Fenster einer angrenzenden Wohnung. Anwohner hatten die Niederländerin ins Haus geholt, nachdem sie die ganze Nacht draußen gewartet hatte. Die Seniorin war wohlauf. Glückliches Ende einer ungewöhnlichen österlichen Suche.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
england

Bericht door england »

Hahahah, maar ik ben het wel met Takkie eens. Niet bepaald een geslaagde IQ test of zo....

Natuurlijk kan het zijn dat je de weg niet meer weet, maar als je toch in het buitenland bent, en je hoeft alleen maar effe wat eetbaars te halen, dan let je toch effe op waar je gaat???
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door england
Hahahah, maar ik ben het wel met Takkie eens. Niet bepaald een geslaagde IQ test of zo....

Natuurlijk kan het zijn dat je de weg niet meer weet, maar als je toch in het buitenland bent, en je hoeft alleen maar effe wat eetbaars te halen, dan let je toch effe op waar je gaat???
Tip voor de volgende keer: Neem de MacDrive :!

of neem je moeder mee :eur

[Aangepast op 30/3/05 door Daphne]
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ach ja je hebt mensen die geen richtingsgevoel hebben. Als ik ergens niet bekend ben en ik loop een winkel weer uit dan loop ik gerust de verkeerde kant op. Gelukkig heb ik meestal mensen bij me die wel richtingsgevoel hebben. :, Ik zou in een vreemd land ook echt niet alleen op pad gaan!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door england

Tip voor de volgende keer: Neem de MacDrive :!

of neem je moeder mee :eur

[Aangepast op 30/3/05 door Daphne]
Tsja, als je je moeder al niet weet te vinden, dan weet je een McDrive al helemaal niet te vinden.

Overigens hebben mijn (toen nog toekomstige) vrouw en ik een soortgelijk iets meegemaakt in Brugge. Wij de auto geparkeerd en vol goede moed Brugge ingegaan. Maar geen idee waar de auto was neergezet. Toen hebben we een kaart van Brugge uit een rek geplukt en gekeken naar een parkeerplaats aan het water. Op goed geluk daarnaartoe gelopen en daar stondtie.

Sinsdien schrijven we altijd de straat op waar we staan. Of we onthouden die.
Adorote

Bericht door Adorote »

Kijk dat zijn nog is leuke uitstapjes:eur:thu:thu:thu:D
Plaats reactie