Moeilijk nu de zomer er aan komt

Lambertus

Moeilijk nu de zomer er aan komt

Bericht door Lambertus »

Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd" (Matt. 5:27-28).

Hoe gaan julie hiermee om ? Ook al wil je niet kijken in een stad als Amsterdam wordt je er toch mee geconfronteerd ,,,,zelfs op zondag morgen
Lambertus

Bericht door Lambertus »

mmmm moeilijk onderwerp zeker ? :roll:
Rens

Bericht door Rens »

Lambertus schreef:mmmm moeilijk onderwerp zeker ? :roll:
dit onderwerp is hier al tot in den treure uitgemolken en de toestenborden tot op de draad versleten in de daarover handelende topics Lambertus...........dus ik denk dat men niet zoveel zin meer heeft om álles weer helemaal opnieuw te gaan bediscusisiëren.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
memento

Bericht door memento »

Lambertus, misschien moet je de topic: bikini ook voor refo"s eens lezen....staat al heel veel over in!
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Mscien wel ja .... maar weet je ik draag doorgaans geen bikini :D :D :D
Kislev

Bericht door Kislev »

't Kan aan mij liggen maar persoonlijk heb ik er zomers niet zoveel last van. kVind bijvoorbeeld 's winters een stijlvol geklede vrouw met laarzen veel aantrekkelijker dan al dat roodgebakken blode rode vlees op teenslippers wat zomers overal rondloopt.
Rens

Bericht door Rens »

Kislev schreef:'t Kan aan mij liggen maar persoonlijk heb ik er zomers niet zoveel last van. kVind bijvoorbeeld 's winters een stijlvol geklede vrouw met laarzen veel aantrekkelijker dan al dat roodgebakken blode rode vlees op teenslippers wat zomers overal rondloopt.
Bedoel je soms baggerlaarzen???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Kislev schreef:'t Kan aan mij liggen maar persoonlijk heb ik er zomers niet zoveel last van. kVind bijvoorbeeld 's winters een stijlvol geklede vrouw met laarzen veel aantrekkelijker dan al dat roodgebakken blode rode vlees op teenslippers wat zomers overal rondloopt.
Misschien jouw seksuele afwijking? Mag ik zeggen dat ik het op zun zachtst gezegd raar vind? fetisjsisme.............? Hoe schrijf je dat? Brrrrrrrrrrr..........
Marnix

Re: Moeilijk nu de zomer er aan komt

Bericht door Marnix »

Lambertus schreef:Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd" (Matt. 5:27-28).

Hoe gaan julie hiermee om ? Ook al wil je niet kijken in een stad als Amsterdam wordt je er toch mee geconfronteerd ,,,,zelfs op zondag morgen
Aankijken zonder te begeren? Ik zie best wel eens iemand lopen en dan denk ik: Zo, die is best mooi. Of: die heeft best een mooi figuur. Of een leuk gezicht. Etc. Daarmee is er nog niet meteen sprake van begeren. Misschien ligt het er ook aan hoe je er mee omgaat... Hoe meer er een taboe op ligt, hoe groter die verleiding, dat gevaar, allicht ook is?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Als je een mooie auto ziet, en je denkt: Tjonge, zou ik best eens in willen rijden, heb je die dan in je hart al gestolen?

Maar goed, ik zie niet zoveel meer en dat heeft zo soms zijn voordelen...
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Helemaal mee eens.
In dit geval is more more.
Unionist schreef:Als je een mooie auto ziet, en je denkt: Tjonge, zou ik best eens in willen rijden, heb je die dan in je hart al gestolen?
Nou-hou!
Als je die vergelijking doortrekt!
"Als je een mooie vrouw ziet, en je denkt: Tjonge, zou ik best eens 'in willen rijden' = gebruiken, heb je die dan in je hart al gestolen?"
Dat denk ik toch wel!

Verder vraag ik me af wat de achtergrond is van Lambertus.
vrijgezel, verliefd, verloofd, getrouwd?
Begrijp dat je voor je werk momenteel in Amsterdam zit, maar er niet woont?
Je bent in elk geval eerlijk, en daarmee erg kwetsbaar.
Betekent 'gebanned' dat hij niet meer kan reageren hier?
helma

Bericht door helma »

Lambertus schreef:Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd" (Matt. 5:27-28).

Ik vind dat wij vrouwen, meisjes mede verantwoordelijk zijn.
Als onze manier van kleden, of het nu zomer of winter is, mannen, jongens tot zondige gedachten leidt zijn wij ook schuldig aan de zonde van het zevende gebod.

Als moeder wijs ik m'n dochters daar ook op
(is dus ook een reden voor ons 'bikinistandpunt' )
Adorote

Bericht door Adorote »

Niets is toch mooier dan de vier jaargetijden en daarvan de zomer het mooist.

De zomer is niet moeilijk maar wat bij veel mensen tussen de oren zit.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik ben het zowel met Kislev als Marnix eens. Door juist niet te veel bloot te laten zien kan een vrouw juist veel meer doen met mannen. Juist door niet te veel te laten zien is een vrouw in zekere zin ook spannend.

Aan de andere kant is het zeker zo dat ik sommige vrouwen gewoon knap vind zonder dat er ook maar sprake is van begeerte. Zelfs kan het zo zijn dat ik de vriend/man van die vrouw een geluksvogel vind omdat deze vrouw zijn vriendin/vrouw is, zonder dat ik met hem zou willen ruilen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marnix

Bericht door Marnix »

helma schreef:

Ik vind dat wij vrouwen, meisjes mede verantwoordelijk zijn.
Als onze manier van kleden, of het nu zomer of winter is, mannen, jongens tot zondige gedachten leidt zijn wij ook schuldig aan de zonde van het zevende gebod.

Als moeder wijs ik m'n dochters daar ook op
(is dus ook een reden voor ons 'bikinistandpunt' )
Hm ja, maar het heeft wel weer een keerzijde. Als je niet naar het strand gaat omdat je de manier van kleden te prikkelend vindt voor anderen, kan het ook zo zijn dat juist daardoor je er ook zelf niet goed mee om kan gaan. Je leert in feite dat je zo gekleed zijn spannend/erotisch is. Wat dan als je iemand tegenkomt die die normen en waarden niet heeft en zich wel zo kleedt? Dat kan dan juist daarom heel prikkelend zijn. Daarom denk ik dat het wel goed is er een bepaalde balans in te vinden. Ik heb geen moeite met naar het strand gaan en omdat ik het een beetje gewend ben ga ik ook niet met mijn tong uit mijn mond lopen als ik een vrouw zie lopen in bikini of met een kort rokje / naveltruitje. Gaat er niet heel veel mis omdat men wel leert wat niet mag, maar daardoor ook niet leert hoe daar mee om te gaan? Dan krijg je wat Lambertus beschrijft, dat je op een zomerse dag nauwelijks meer over straat kunt gaan lopen vanwege al die mensen die zich niet aan die kledingcodes houden. Gaat er niet juist op dit gebied in kringen waar men heel strak hiermee omgaat, veel mis? Je leest regelmatig niet zulke mooie verhalen er over, de media besteedt daar dan graag aandacht aan. Denk ook aan de vele incestgevallen onder bisschoppen enzo. Natuurlijk niet van dezelfde categorie, maar ik zie toch wel een bepaalde link. We moeten leren geen aanstoot te geven door onze manier van kleden, maar ook niet daar zo mee om te gaan dat we zelf veel makkelijker aanstoot nemen aan zaken omtrend kleding.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie