Gezondheid!
Gezondheid!
[align=center]Gezondheid & Sport!
Er is een soort gezondheidshype gaande hé in Nederland!
Iedereen is aan de lijn (nouja... ik dan 8) ) en het woord SonjaBakkeren is ook niet meer weg te denken in de nederlandsewoordenboeken...
(zal er nog nie instaan maar gaat zeker komen!)
Nu ben ik benieuwd wat er aan gezonde gewoonten hier op het forum huizen. Sporten jullie wel eens?! Zo ja... is dat dan in teamverband (denk aan voetbal etc.) of sport je dan alleen?
Of is het nu zo dat we 'eigenlijk wel zouden moeten sporten maar we daar eigenlijk geen zin/tijd/gelegenheid/puf etc. voor hebben?
Wat doen jullie om de weerstand te verhogen? Vitamine preparaten of elke dag een zak sinaasappels wegeten?
Komen jullie aan 2 ons groente en 2x fruit op een dag?!
Zomaar wat vraagjes! Goed zorgen voor je lichaam is belangrijk!
[/align]
Er is een soort gezondheidshype gaande hé in Nederland!
Iedereen is aan de lijn (nouja... ik dan 8) ) en het woord SonjaBakkeren is ook niet meer weg te denken in de nederlandsewoordenboeken...
(zal er nog nie instaan maar gaat zeker komen!)
Nu ben ik benieuwd wat er aan gezonde gewoonten hier op het forum huizen. Sporten jullie wel eens?! Zo ja... is dat dan in teamverband (denk aan voetbal etc.) of sport je dan alleen?
Of is het nu zo dat we 'eigenlijk wel zouden moeten sporten maar we daar eigenlijk geen zin/tijd/gelegenheid/puf etc. voor hebben?
Wat doen jullie om de weerstand te verhogen? Vitamine preparaten of elke dag een zak sinaasappels wegeten?
Komen jullie aan 2 ons groente en 2x fruit op een dag?!
Zomaar wat vraagjes! Goed zorgen voor je lichaam is belangrijk!
[/align]
Vroeguh.......ja, heb ik op korfbal "gezeten"...............maar helaas kan ik niet sporten zoals bekend.
Maar.........oh wat zou ik het graag weer eens willen doen!! :mrgreen: :mrgreen:
Maar.........oh wat zou ik het graag weer eens willen doen!! :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik doe aan teamsport (zaalvoetbal) en ik doe aan sport individueel buiten de sportschool. (racefietsen, hardlopen). Ik doe dit omdat ik het leuk vind maar ook omdat ik het belangrijk vind dat ik een goede conditie heb.
Bewegen is zeker belangrijk. Zelf neem ik al jaren de fiets naar het werk. Een halfuur bewegen op een dag is voldoende. Daarnaast probeer ik altijd twee stuks fruit te eten en zorgt mijn vrouw wel dat ik genoeg verse groente krijg.
Opvallend hoeveel mensen, zeker ook binnen de reformatorische wereld (ik zie het om me heen) die zich totaal niet druk maken om hun gewicht/gezondheid,conditie. Onder een donker pak komt een forse buik te voorschijn, na drie stappen rennen zijn ze buitenadem en ze zijn er nog trots op ook.....
:
Twee uitersten,
-je kan de sport verdwazen (er echt alles voor opzij zetten..) Dit wordt over het algemeen hier afgekeurd denk ik.
-of alles maar op z'n beloop laten, niets aan sport doen, maar eten wat je lekker vindt.. dichtgroeien enz. Dit lijkt wel geaccepteerd.
Wat mij ook nog steeds zo verbaasd dat roken zo algemeen geaccepteerd blijft...
Bewegen is zeker belangrijk. Zelf neem ik al jaren de fiets naar het werk. Een halfuur bewegen op een dag is voldoende. Daarnaast probeer ik altijd twee stuks fruit te eten en zorgt mijn vrouw wel dat ik genoeg verse groente krijg.
Opvallend hoeveel mensen, zeker ook binnen de reformatorische wereld (ik zie het om me heen) die zich totaal niet druk maken om hun gewicht/gezondheid,conditie. Onder een donker pak komt een forse buik te voorschijn, na drie stappen rennen zijn ze buitenadem en ze zijn er nog trots op ook.....

Twee uitersten,
-je kan de sport verdwazen (er echt alles voor opzij zetten..) Dit wordt over het algemeen hier afgekeurd denk ik.
-of alles maar op z'n beloop laten, niets aan sport doen, maar eten wat je lekker vindt.. dichtgroeien enz. Dit lijkt wel geaccepteerd.
Wat mij ook nog steeds zo verbaasd dat roken zo algemeen geaccepteerd blijft...
-
Re: Gezondheid!
Inmiddels staat SonjaBakkeren al in een of ander woordenboek hoorde ik pas. Het groene boekje of de Dikke van Dale dacht ik!
Weet je, ik doe eigenlijk heel ongezond. Ook al is het niet aan me te zien!
Ten eerste doe ik nooit aan sport. Nou ja, nooit, soms heb ik wel eens een manie dat ik veel wandel of fiets. Dat is alleen niet wekelijks. Tja, en elke dag ga ik een hele lading trappen op om in m'n huis te komen, da's waar!
Om m'n weerstand te verhogen doe ik niets. Geen vitamine prepraten, geen twee stuks fruit op een dag, geen 2 ons groente op een dag (soms wel..) en aardappels eet ik al helemaal niet! Ondanks dat mag ik toch wel zeggen dat ik een hele goede gezondheid heb gekregen. En ik ben me ervan bewust dat ik daar ook zuinig op moet zijn. Steeds neem ik me weer voor om goed te eten. Tja, en als er dan een bord met stinkende boerenkool of bloemkool voor me staat vergeet ik mijn goede voornemens weer. Wel eet ik veel macaroni, spagetti en rijst. Soep en brood gaat er bij mij altijd wel in. Daar mag je mij 's nacht wakker voor maken!
Weet je, ik doe eigenlijk heel ongezond. Ook al is het niet aan me te zien!
Ten eerste doe ik nooit aan sport. Nou ja, nooit, soms heb ik wel eens een manie dat ik veel wandel of fiets. Dat is alleen niet wekelijks. Tja, en elke dag ga ik een hele lading trappen op om in m'n huis te komen, da's waar!
Om m'n weerstand te verhogen doe ik niets. Geen vitamine prepraten, geen twee stuks fruit op een dag, geen 2 ons groente op een dag (soms wel..) en aardappels eet ik al helemaal niet! Ondanks dat mag ik toch wel zeggen dat ik een hele goede gezondheid heb gekregen. En ik ben me ervan bewust dat ik daar ook zuinig op moet zijn. Steeds neem ik me weer voor om goed te eten. Tja, en als er dan een bord met stinkende boerenkool of bloemkool voor me staat vergeet ik mijn goede voornemens weer. Wel eet ik veel macaroni, spagetti en rijst. Soep en brood gaat er bij mij altijd wel in. Daar mag je mij 's nacht wakker voor maken!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
da's numero secundo die je ergens 's nachts voor wakker "mag" maken.................maar, owéé áls je het doet.........dan krijg je me toch een lading verwensingen naar je hoofd geslingerd............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:edele strijdster schreef: Daar mag je mij 's nacht wakker voor maken!
Moderatorbericht:
-
:mrgreen: Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik wordt 's nacht regelmatig wakker gemaakt voor minder leuke dingen. Als er dan onverwacht een bordje soep naast m'n bed staat maakt dat weer een hoop goed! Ben ik nog nooit zo blij geweest!Rens schreef:da's numero secundo die je ergens 's nachts voor wakker "mag" maken.................maar, owéé áls je het doet.........dan krijg je me toch een lading verwensingen naar je hoofd geslingerd............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:edele strijdster schreef: Daar mag je mij 's nacht wakker voor maken!

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Daarom doe ik het ook maar niet..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Rens schreef:da's numero secundo die je ergens 's nachts voor wakker "mag" maken.................maar, owéé áls je het doet.........dan krijg je me toch een lading verwensingen naar je hoofd geslingerd............. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:edele strijdster schreef: Daar mag je mij 's nacht wakker voor maken!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ik probeer wel op mijn gezondheid te letten. Maar om eerlijk te zijn is dat per dag verschillend. Elke dag (op zaterdag en zondag na) krijg ik wel 200 gr. groente binnen. Met fruit heb ik wat meer moeite, maar probeer ik toch ook wel bij te houden.
Ook wandel ik veel. Minstens twee a drie avonden in de week. Dit doe ik samen met iemand anders, zodat we elkaar kunnen stimuleren hierin. Dan lopen we echt stevig door, minstens anderhalf uur per avond. Ik merk dat dat heel goed is, ook voor het beheersen van mijn gewicht.
Ook wandel ik veel. Minstens twee a drie avonden in de week. Dit doe ik samen met iemand anders, zodat we elkaar kunnen stimuleren hierin. Dan lopen we echt stevig door, minstens anderhalf uur per avond. Ik merk dat dat heel goed is, ook voor het beheersen van mijn gewicht.

Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
Ik sport buitenshuis, wandel elke week zo'n 3a4x per week ongeveer een uur a anderhalf. Naast het werk wat ik doe. Ook als k naar de stad moet doe ik dit lopend, naar het station idemdito, naar de kerk idemdito... Ik kuier niet maar loop stevig door! Nooit gedacht dat je zoveel conditie en energie van wandelen kon krijgen!
Ik probeer wel 2x daags fruit te eten en 2 ons groente! Soms een multivitaminetabletje en regelmatig een lekker glas uitgeperste sinaasappel!
Ik probeer wel 2x daags fruit te eten en 2 ons groente! Soms een multivitaminetabletje en regelmatig een lekker glas uitgeperste sinaasappel!

Lezen over sport valt onder cathegorie kijken naar sportmyster schreef:is lezen over sport ook een vorm van sport? Zo ja, dan doe ik ook best wel aan sport. Verder slokken baan en gezin alle tijd op. (ja, ik weet het: een veel misbruikt excuus: maar zo voelt het wel.) En om heel eerlijk te zijn zou ik dat allemaal niet willen missen, vooral dat thuis-zijn niet.

en je hebt gelijk hoor, gezin is prioriteit no.1
Heb zojuist 'nee!' gestemd.
Dus nu moet ik me 'nader verklaren'.
Is 'geen tijd' een goeie? Met het oog op de kinderen?
Verder heb ik het echt wel geprobeerd. Voor ik kinderen kreeg.
Maar dat was geen succes.
Ik weeg namelijk nog geen 50 kilo. En geloof me; dan hou je sporten niet zo lang vol.
:
Ik lag al snel gestrekt.
Ben nog steeds op zoek naar sonjabakkeren in omgekeerde volgorde.
Geloof me; het is écht moeilijk als je wílt aankomen!
En dan kleding kopen; kinderafdeling.
Iemand tips?
Dus nu moet ik me 'nader verklaren'.
Is 'geen tijd' een goeie? Met het oog op de kinderen?
Verder heb ik het echt wel geprobeerd. Voor ik kinderen kreeg.
Maar dat was geen succes.
Ik weeg namelijk nog geen 50 kilo. En geloof me; dan hou je sporten niet zo lang vol.

Ik lag al snel gestrekt.
Ben nog steeds op zoek naar sonjabakkeren in omgekeerde volgorde.
Geloof me; het is écht moeilijk als je wílt aankomen!
En dan kleding kopen; kinderafdeling.

Iemand tips?
-
@Ma Vis.. Lang geleden Herbalife geprobeerd in de omgekeerde volgorde, maar ik kwam geen kilo aan. 'k Zit nl. met het zelfde probleem als jou, al weeg ik net over de 50 kilo
:
Tja, en vooral die kinderkleding, dat vin'k het grootste probleem...
Onterecht hé? Waarom wel op elke straat hoek een winkel met grotematendameskleding maar geen eentje met kleinematendameskleding?

Tja, en vooral die kinderkleding, dat vin'k het grootste probleem...
Onterecht hé? Waarom wel op elke straat hoek een winkel met grotematendameskleding maar geen eentje met kleinematendameskleding?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster