De voorjaarsschoonmaak: doe jij er nog aan mee?
De voorjaarsschoonmaak: doe jij er nog aan mee?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen.
Misschien laat ik het dit jaar wel achterwege.
Vind het altijd een flinke klus......je bent er toch al snel weer een maand mee bezig.
Misschien laat ik het dit jaar wel achterwege.
Vind het altijd een flinke klus......je bent er toch al snel weer een maand mee bezig.
Sjonge een maand nog wel. Dan woon je zeker op een kasteel?
Als ik mij goed kwaad maak en ik haal ook alles leeg en van zijn plaats hooguit 3 dagen! (wij hebben een appartement)
Heb pas een onderzoek gelezen dat mensen die in de zorg werken vaak heel practisch werken met name in het huishouden. Misschien dat dat het is
En nee helaas ik heb geen tijd om je te helpen! :mrgreen:
Als ik mij goed kwaad maak en ik haal ook alles leeg en van zijn plaats hooguit 3 dagen! (wij hebben een appartement)
Heb pas een onderzoek gelezen dat mensen die in de zorg werken vaak heel practisch werken met name in het huishouden. Misschien dat dat het is

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
nee hoor..............ze moet het doen in de tijd dat ze niet op het forum bezig is het vol te dumpen met topics en reacties. :mrgreen:vlinder schreef:Sjonge een maand nog wel. Dan woon je zeker op een kasteel?
:mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik woon niet in een kasteel........wel een groot huis met veel te veel rotzooi............ :-)vlinder schreef:Sjonge een maand nog wel. Dan woon je zeker op een kasteel?
nou, kwaad maak ik me niet, slecht voor je hart weet je nog wel........maar idd in maximaal 3 dagen ben ik het huis wel doorgeweest.............met z'n tweeën dan hé.............maar alles waar Maria niet bij kan komen, dat neem ik dus voor m'n rekening (en andersom: waar ik niet bij kan zo laag, dat doet Maria dan weer)vlinder schreef:
Als ik mij goed kwaad maak en ik haal ook alles leeg en van zijn plaats hooguit 3 dagen!
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Als je gewoon minstens 1 kamer per dag overhoop haalt, (2 kan ook makkelijk) en de wc, douche en het kleinste kamertje neem je op 1 dag, ben ik zelfs in 2 dagen klaar!
(heb altijd veel energie :mrgreen: ) Dit jaar heb ik hem niet heeeel uitgebreid gedaan omdat we nog geen jaar hier wonen! Maar ik pak wel af en toe een klusje mee,(of ik delegeer :mrgreen: )
Zo deed memento 3 maanden geleden overal in huis spaarlampen. Gelijk alle lampekappen en plaffonières (hoe je dat ook schrijft) afgenomen. Schild alweer een klusje. Pas vakantie! mooi weer, maar memento wil op zijn sokken buiten lopen. Toen heb ik ff snel tussendoor balkon geschrobt.
Soms denk je dat iets een enorme klus is! Ga gewoon op een dag om 8.00 uur uit bed en ga direct aan de slag. Moet je om half 11 wat gaan drinken en kijken wat je al gedaan hebt. Balkon schrobben is dan nog geen half uurtje werk, w.c. is ook een kwartier!
Valt allemaal echt wel mee!
(heb altijd veel energie :mrgreen: ) Dit jaar heb ik hem niet heeeel uitgebreid gedaan omdat we nog geen jaar hier wonen! Maar ik pak wel af en toe een klusje mee,(of ik delegeer :mrgreen: )
Zo deed memento 3 maanden geleden overal in huis spaarlampen. Gelijk alle lampekappen en plaffonières (hoe je dat ook schrijft) afgenomen. Schild alweer een klusje. Pas vakantie! mooi weer, maar memento wil op zijn sokken buiten lopen. Toen heb ik ff snel tussendoor balkon geschrobt.
Soms denk je dat iets een enorme klus is! Ga gewoon op een dag om 8.00 uur uit bed en ga direct aan de slag. Moet je om half 11 wat gaan drinken en kijken wat je al gedaan hebt. Balkon schrobben is dan nog geen half uurtje werk, w.c. is ook een kwartier!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jaja, kun je meteen weer van voren af aan beginnen..... :mrgreen:JolandaOudshoorn schreef:...........daarna ben ik het zo zat dat ik de eerste 4 maanden geen schoonmaakdoek meer aanraak
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Ik word gewoon stikjaloers als ik dit lees...... pffffffff.............vlinder schreef:Als je gewoon minstens 1 kamer per dag overhoop haalt, (2 kan ook makkelijk) en de wc, douche en het kleinste kamertje neem je op 1 dag, ben ik zelfs in 2 dagen klaar!
drie slaapkamers, soms wel eens érg stoffig omdat dáár vloerbedekking ligt, een hal die regelmatig wordt vervuild door 8 vochtige en modderige hondenpoten, een kleine bálzaal van een huiskamer (lekker makkelijk laminaatzeil ivm met de honden), grote keuken, U-vormige overloop met daaraanliggend het (grote) toilet, flinke douchecel en een grote ingebouwde kledingkast...................nou dan moet je toch al flink aanpoten om het in 3 dagen te redden.vlinder schreef:
bijkomende "narigheid" is, dat alles, vloeren en wanden van hout cq gips zijn, en nogal stof kunnen produceren + dat de honden nogal flink wat stof en haren laten liggen waar ze langskomen :mrgreen: ...maar elke dag even de zachte bezem door de kamer en het is weer gebeurd...........(en als je dán ziet wat er aan haren opgeveegd wordt.............. :shock: )
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Er schijnt een speciale stofzuiger voor in de omloop te zijn voor honden en katten haarRens schreef:drie slaapkamers, soms wel eens érg stoffig omdat dáár vloerbedekking ligt, een hal die regelmatig wordt vervuild door 8 vochtige en modderige hondenpoten, een kleine bálzaal van een huiskamer (lekker makkelijk laminaatzeil ivm met de honden), grote keuken, U-vormige overloop met daaraanliggend het (grote) toilet, flinke douchecel en een grote ingebouwde kledingkast...................nou dan moet je toch al flink aanpoten om het in 3 dagen te redden.vlinder schreef:
bijkomende "narigheid" is, dat alles, vloeren en wanden van hout cq gips zijn, en nogal stof kunnen produceren + dat de honden nogal flink wat stof en haren laten liggen waar ze langskomen :mrgreen: ...maar elke dag even de zachte bezem door de kamer en het is weer gebeurd...........(en als je dán ziet wat er aan haren opgeveegd wordt.............. :shock: )
Ik weet, mijn Verlosser leeft