'derde weg'

Pim
Contacteer:

'derde weg'

Bericht door Pim »

Ik vind het helaas ook erg herkenbaar.

Dit artikel (klik hier) ligt helaas ook in die lijn...... (die m.i. realiteit is)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Pim

Dit artikel (klik hier) ligt helaas ook in die lijn...... (die m.i. realiteit is)
Naar mijn smaak met dit verschil dat de Trouw redacteuren het mogelijk deels uit onwetendheid gedaan gedaan hebben, maar de karikatuur in 'de derde weg' tegen beter weten is neergezet.

Een tegen beter weten in Gods knechten kritiseren, bij die gedachte huiver ik echt...
moet je een jas hebben.
:,:,:,
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Naar mijn smaak met dit verschil dat de Trouw redacteuren het mogelijk deels uit onwetendheid gedaan gedaan hebben, maar de karikatuur in 'de derde weg' tegen beter weten is neergezet.

Een tegen beter weten in Gods knechten kritiseren, bij die gedachte huiver ik echt...
De voorbeelden zoals in het 'Derde Weg?!'-artikel staan bestaan helaas. Wat de drijfveer van de schrijver van het artikel is, doet daar niets aan toe of af.

Overigens is de voorzitter van SRA ook een knecht van God, Adrianus.....
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

Jacob, Pim, we kennen elkaars standpunten. Einde discussie van mijn kant, lijkt me beter.
heel verstandig.

ben wel erg blij dat jij precies weet wie er wel een door God geroepen knecht is en wie niet.

als we jou toch niet hadden.

[Aangepast op 25/8/04 door jacob]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jacob, Pim, we kennen elkaars standpunten. Einde discussie van mijn kant, lijkt me beter.
Ik hoop dat je je realiseert dat je tegen beter weten in Gods knechten bekritiseert.
Of je deze discussie dan wel of niet stopt is niet zo belangrijk. Het gaat om je houding tegenover mede-Christenen, waaronder knechten van God.
Hartelijke groet,

Pim.

Auto

Bericht door Auto »

Oorspronkelijk gepost door jacob
heel verstandig.

ben wel erg blij dat jij precies weet wie er wel een door God geroepen knecht is en wie niet.

als we jou toch niet hadden.

[Aangepast op 25/8/04 door jacob]

Sorry maar de voorzitter is nog steeds kandidaat in de theologie met preekbevoegheid, is hij dan al een dienstknecht? Hij is niet ambtelijk bevestigd. Volgens mij is het zo dat als iemand bevestigd is als ambtsdrager hij ook een dienstknecht is geworde, want de Heere heeft hem dan bevestigd.

Hij mag nu proponeren binnen de PKN en HHKN.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Kom op jongens, on-topic graag. ;)
jacob

Bericht door jacob »

Ik hoop dat je je realiseert dat je tegen beter weten in Gods knechten bekritiseert.
Of je deze discussie dan wel of niet stopt is niet zo belangrijk. Het gaat om je houding tegenover mede-Christenen, waaronder knechten van God.
Dit vraagt toch om een reactie, helaas. Ongetwijfeld kun je je nog herinneren dat een aantal maanden terug we het ook hebben gehad over de voorzitter van de SRA, naar aanleiding van een interview met hem in het ND. Ik heb toen ook forse kritiek geuit en aangeven dat dat artikel de anti-prediking-oorsprong van de SRA nog een duidelijk aantoont. Deze stelling leidde tot een zodanig felle discussie, dat het hele topic (of een deel ervan) werd verwijderd. Jacob, jij en ik namen aan deze discussie nadrukkelijk deel, om het zo maar te zeggen.

Wat jij nu over de SRA-voorzitter zegt, heb je toen ook gezegd. Ik laat die woorden echt aan jou. Ik huiver slechts als ik denk waar die man mee bezig is.

Zullen we het hierbij houden?
zullen we dat maar doen.
Majorca

Bericht door Majorca »

SRA mensen doen er goed aan zich af te vragen of de leer die zij voorstaan, waarin de mens kan en moet geloven geen derde weg inhoudt, vergeleken met de twee bijbelse wegen?
Majorca

Bericht door Majorca »

in de Saambinder zijn een aantal toespraken op jongerenavonden van de SRA geanalyseerd en is genoegzaam aangetoond dat hier een verkapt praktisch remontrantisme verkondigd wordt.
Levensgevaarlijk voor onze jeugd.
Verder wil ik deze discussie niet overdoen, ik verwijs naar de stukken in de Saambinder, die zijn goed onderbouwd - het is me overigens een raadsel waarom Pim dit stuk over derde weg weer naar boven haalt, dit is al meer dan een jaar oud. Lust tot polariseren?
Plaats reactie