Bedrijf kan mensen volgen via mobieltje

Plaats reactie
tukkertje
Contacteer:

Bedrijf kan mensen volgen via mobieltje

Bericht door tukkertje »

Dat mobiele telefoons de verblijfplaats van hun gebruikers kunnen prijsgeven, heeft het Britse bedrijf Mobile Locate op ideeën gebracht. De onderneming richt zich in Zuid-Afrika op ouders die willen weten waar hun kroost uithangt. In Groot-Brittannië kunnen werkgevers nagaan waar hun personeel verblijft.

Werkende mobiele telefoons communiceren met antennes. Via de netwerken van de aanbieders is zo een redelijk nauwkeurige plaatsbepaling mogelijk. Telecombedrijven maken daar al langer gebruik van in hun dienstverlening aan klanten. Wie voor zaken in Den Haag is en daarna een pizza wil eten, kan bijvoorbeeld zijn mobieltje laten uitzoeken waar de dichtstbijzijnde pizzeria's zijn.

Toen Telfort nog O2 heette, introduceerde het belbedrijf vorig jaar Spotter. Jongeren bleken het onderling erg leuk te vinden om achter elkaars verblijfplaats te komen.

Wat vinden jullie hiervan.??????
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Geen problemen mee.

Zou je zelf niet eerst moeten aangeven dat je het eens bent met die optie?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Geen problemen mee.

Zou je zelf niet eerst moeten aangeven dat je het eens bent met die optie?

Ik ben het er helemaal mee eens. Ideaal om te zien waar je mensen uithangen.
Daphne

Bericht door Daphne »

'k vind ut wel grappig, niet geheel nieuw moet ik zeggen... Hoe zit het bij het uitzetten van den GSM (dan geeft ut geen signaal meer en dan is de persoon pleite).....?! <------- geef ik nog zelf t antwoord ook :bu:ha

Al met al... dikke onzin
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie