7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?
7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?
Zo..........we mógen/moeten weer...............7 maart, het is dichtbij, héél dichtbij.
Maar welke partij krijgt jouw stem?
Kies je strategisch om de coalitie geen meerderheid in de Senaat te bezorgen, of kies je juist simpel principiëel op de partij waar je (vrijwel) altijd al op stemde???
Kies je strategisch om de coalitie geen meerderheid in de Senaat te bezorgen, of kies je juist simpel principiëel op de partij waar je (vrijwel) altijd al op stemde???
Re: 7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?
Ik stem strategisch om de partij die mij lief is in de Eerste Kamer zo sterk mogeljik te laten zijn. Niet met het doel de coalitie uit te schakelen. Overigens stem ik nooit uit principe op een partij, ik stem op een partij omdat die bij mijn principes past.Petrus schreef:Zo..........we mógen/moeten weer...............7 maart, het is dichtbij, héél dichtbij.
Overigens, Petrus, áls de coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer haalt, wat schat jij dan in voor de rest-levensduur van het kabinet?
Re: 7 MAART: Welke partij gaat jouw stem krijgen?
Er gaan geheid wetsvoorstellen komen die onacceptabel zijn voor een nieuwe, niet coalitie-gezinde, senaat, wat gegarandeerd betekend dat er ministers zijn die tevoren al hun "onaanvaardbaar" uitspreken als het wetsvoorstel wordt afgeschoten...........en desnoods legt het gehele kabinet de molensteen van zijn bestaan aan een afwijzing. Dat betekent derhalve een aftreden van het kabinet of één of meerdere bewindslieden.Mona Lisa schreef:
Overigens, Petrus, áls de coalitie geen meerderheid in de Eerste Kamer haalt, wat schat jij dan in voor de rest-levensduur van het kabinet?
Nee, met een "vijandig" gezinde Senaat kun je gevoegelijk aannemen dat dit kabinet voor 100% zeker de rit niet uitzit, maar ruim voor die tijd valt.
Maar voor het dualisme zou het een verademing zijn, áls de regeringsploeg bereid is nederlagen te accepteren. Het hóórt toch bij het politieke leven, nét als in het gewonen leven??
- Oude-Waarheid
Vergeet niet dat door het westerse subsidiebeleid de agricultuur in de derdewereldlanden tegengehouden wordt. Die bananen zijn door belastingen duurder dan de bananen uit bevriende landen waar de productie 10 keer zo duur is, maar door subsidies en belastingontheffing de prijs kunstmatig laag gehouden worden. Dat geldt eigenlijk voor elk natuurproduct uit die landen, tenzij het in handen is van westerse bedrijven. Een zeer onchristelijk systeem. Door de subsidiewereld van de boeren in Nederland in stand te houden, blijven de boeren redelijk boeren, maar hou je deze zieke verhouding verkeerd.memento schreef:Behalve als het gaat om de boeren, wat een groot deel vd achterban is.Unionist schreef:Wat het programma betreft: daarin is met op sociaal en milieugebied eerder rechts dan Schriftgebonden.