Gebruik van de wasmachine op zondag

Lecram

Gebruik van de wasmachine op zondag

Bericht door Lecram »

Laatst had ik een gesprek met iemand die de vaatwasser niet gebruikte op zondag. Die deed de afwas met de hand. Die persoon gebruikte als argument dat die ook de wasmachine niet gebruikt op zondag. Prima.

Maar wij hebben geen principiele bezwaren tegen het gebruik van vaatwasser op zondag, dus willen de wasmachine en de droger het ook doen op zondag.

En jij?
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wij gebruiken de vaatwasser gewoon, alle dagen.

Er was een tijdje geleden een flinke discussie in het ND

Maar ik ga nu eten ... ;)
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Wij gebruiken de vaatwasser en de wasmachine niet op zondag.
We zorgen gewoon dat op zaterdagavond de machines leeg zijn zodat ze eventueel gewoon op maandag aangezet kunnen worden.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het principe van "zondag dat ding niet aan", kan ik me best wat bij voorstellen. Maar waarom zou je wel mogen afwassen, maar de vaatwasser niet mogen gebruiken; op zondag?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Er zit geen verschil in Rick, of je nu handmatig wast of de machine aanzet, maar voor wij een een vaatwasser hadden lieten we de vaat ook al staan tot maandag. En hoelang heb ik nu al een vaatwasser? ik denk al meer dan 30 jaar, daarom hebben we ook geen behoefte om het apparaat op zondag te laten draaien.

waarschijnlijk een gewoonte die altijd is blijven bestaan. maar in elk geval geen slechte gewoonte volgens mij
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Zo heeft een ieder zijn eigen gewoontes en wel/nietdoenetjes op zondag. Soms veranderen die principes, onder druk van de praktijk. Wij doen geen was op zondag, maar als onze kinderen vijf keer hun bed onderkitsen, tja... In elk geval ben ik ervan overtuigd dat dit soort zaken strikt persoonlijk zijn. Vaak kun je ze niet eens uitleggen. berusten ze meer op een gevoel dan op een redenering. Waarom wandelen wij wel op zondag en fietsen niet? Geen flauw idee. Is gewoon zo gegroeid.
Orckie

Bericht door Orckie »

vaatwasser wel
wasmachine niet -
er zijn grenzen.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

als ik het een dag laat staan = m'n hele aanrecht vol. En een wasmachine, moet je later ook de was ophangen, opvouwen en dat is wel een beetje veel voor een rustdag.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
als ik het een dag laat staan = m'n hele aanrecht vol. En een wasmachine, moet je later ook de was ophangen, opvouwen en dat is wel een beetje veel voor een rustdag.

Met z'n tweeen zo'n rommel dan???

bij ons draaid de vaatwassser altijd 's nachts. op zondag gewoon overdag (weekendstroom).

Af en toe draaid de wasmachine ook, als het moet.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
als ik het een dag laat staan = m'n hele aanrecht vol. En een wasmachine, moet je later ook de was ophangen, opvouwen en dat is wel een beetje veel voor een rustdag.

Met z'n tweeen zo'n rommel dan???

bij ons draaid de vaatwassser altijd 's nachts. op zondag gewoon overdag (weekendstroom).

Af en toe draaid de wasmachine ook, als het moet.
Dan hoef ik morgen niet naar Delft om te evangeliseren.

Nee, wasmachine vind ik onzin, maar de vaat laten staan vind ik zo'n zooitje worden.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik ben toch blij dat ik vrij mag zijn van dit soort zinloze overdenkingen. Waar ligt de grens.........
Dat zijn vast de zaken waar Paulus zich ook zorgen over gemaakt heeft.

Heel die traditie van de zondagsviering is zo aandachtsafleidend.
Ik ken iemand die liever de koopzondagen afgeschaft ziet worden dan dat het bijzonder onderwijs behouden blijft.

Ik bedoel maar, waar liggen je prioriteiten?

Maar goed, om toch maar even mee te doen: Wij zetten de vaatwasser aan als de zon onder is. We gaan met onze telescoop op de rand van het dak staan om te zien wanneer die weg is. Want zodra de zon onder is begint de nieuwe dag. Dat is Bijbels.

Ik ken mensen die wachten met het aanzetten van de vaatwasmachine tot de zon onder is vanaf het gezichtspunt van de top van de Sinai. Daar is de wet immers gegeven.

En ik ken weer anderen die het idee hebben dat je op zondag wel en op zaterdag de vaatwasmachine niet aan mag zetten.

Ja ja. Waar mensen zich mee bezig houden.
Gelukkig hebben wij geen vaatwasmachine.

Mijn excuses voor deze zeer nare onopbouwende post,
maar ik werd opnieuw getroffen door de bizarre kleinzieligheid die de traditie van het Evangelie gemaakt heeft.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Laatst had ik een gesprek met iemand die de vaatwasser niet gebruikte op zondag. Die deed de afwas met de hand. Die persoon gebruikte als argument dat die ook de wasmachine niet gebruikt op zondag. Prima.

Maar wij hebben geen principiele bezwaren tegen het gebruik van vaatwasser op zondag, dus willen de wasmachine en de droger het ook doen op zondag.

En jij?
hihihi, ik mocht vroeger m'n tanden niet poetsen op zondag!
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik mocht m'n huiswerk niet maken op zondag.
Dat was dan wel weer supercool.
De grap is dat ik vrienden had die dan NIET naar de kerk gingen omdat ze overdag gingen SLAPEN zodat ze 00:01 's nachts konden beginnen met studeren. om te brullen. (brullen = huilen of lachen, net wat je zelf wilt)
Plaats reactie