Prettig weekend!
Prettig weekend!
Op de vrijdag en zaterdag van elke week wenst iedereen elkaar een prettig weekend toe.
Voor ons "ons soort mensen" (foute kreet) is het weekend eigenlijk de vrijdagavond en de zaterdag.
De zondag wordt dus ook als weekeinde beschouwd.
Wij zien de zondag als de eerste dag der nieuwe week.
Daarnaast heb ik een hekel aan de kreet "prettig" waarbij de zondag is ingesloten.
Ik probeer dat een beetje goed te maken door te zeggen "een goed weekend", maar dat is dus lafhartig.
Voor ons "ons soort mensen" (foute kreet) is het weekend eigenlijk de vrijdagavond en de zaterdag.
De zondag wordt dus ook als weekeinde beschouwd.
Wij zien de zondag als de eerste dag der nieuwe week.
Daarnaast heb ik een hekel aan de kreet "prettig" waarbij de zondag is ingesloten.
Ik probeer dat een beetje goed te maken door te zeggen "een goed weekend", maar dat is dus lafhartig.
Je kúnt niets verzinnen wat in de ogen/oren van nietgelovigen niet vroom aandoet............
dus kom dan maar gewoon over de brug en wens iemand een fijne zaterdag en een gezegende zondag............klaar. Die optie ligt voor mij altijd paraat afhangende de "sfeer" waarin ik kom te verkeren op enig moment.
dus kom dan maar gewoon over de brug en wens iemand een fijne zaterdag en een gezegende zondag............klaar. Die optie ligt voor mij altijd paraat afhangende de "sfeer" waarin ik kom te verkeren op enig moment.
- Miscanthus
-
Re: Prettig weekend!
De zondag mag zeker wel een prettige dag zijn. Als we de zondag niet prettig meer vinden is 't ook niet goed.jvdg schreef:Daarnaast heb ik een hekel aan de kreet "prettig" waarbij de zondag is ingesloten.
Dat je je stoort aan weekeinde kan ik dan nog begrijpen. Maar is het niet gewoon een noemer voor de vrije dag(en) die je hebt?
Re: Prettig weekend!
Ja, je hebt gelijk, maar ik probeer de zondag, de dag des Heeren, te zien en te beleven als een zeer bijzondere dag waarbij het woord prettig niet thuis hoort.Barryvrouw schreef:De zondag mag zeker wel een prettige dag zijn. Als we de zondag niet prettig meer vinden is 't ook niet goed.jvdg schreef:Daarnaast heb ik een hekel aan de kreet "prettig" waarbij de zondag is ingesloten.
Dat je je stoort aan weekeinde kan ik dan nog begrijpen. Maar is het niet gewoon een noemer voor de vrije dag(en) die je hebt?
Die dag is voor mij zo heilig dat het woord prettig echt een understatement is.
- Christiaan