Onze nationale knuffelturk Gümüs wil terug.............
Onze nationale knuffelturk Gümüs wil terug.............
Turkse kleermaker Gümüs vraagt koningin hulp
anp | Gepubliceerd op 01 maart 2007, 08:42
Laatst bijgewerkt op 01 maart 2007, 08:52
KAYSERI - De Turkse kleermaker Gümüs, die tien jaar geleden naar Turkije moest terugkeren, heeft de hulp van koningin Beatrix gevraagd om weer naar Nederland terug te kunnen komen. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst donderdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in het AD.
Gümüs deed dit woensdag in de Turkse plaats Kayseri waar de koningin tijdens haar staatsbezoek een bezoek bracht aan gezinnen die vrijwillig zijn teruggekeerd naar hun vaderland.
De kleermaker, die destijds uit Nederland weg moest omdat hij niet kon aantonen dat hij hier legaal was, was door het actualiteitenprogramma Netwerk getipt over het bezoek van de koningin. Samen met de rubriek reisde hij naar Kayseri. Daar overhandigde hij een brief aan de directeur van het Kabinet der Koningin. Even later schudde hij bij het gastenverblijf de hand van de koningin en sprak heel kort met haar. Brieven aan de koningin worden meestal beantwoord door het betreffende ministerie.
Gümüs zei donderdag in het AD: ,,Turkije is mijn land en mijn familie woont hier, maar in Nederland is het beter. Vooral mijn vrouw en mijn zonen hebben heimwee.''
KAYSERI - De Turkse kleermaker Gümüs, die tien jaar geleden naar Turkije moest terugkeren, heeft de hulp van koningin Beatrix gevraagd om weer naar Nederland terug te kunnen komen. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst donderdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in het AD.
Gümüs deed dit woensdag in de Turkse plaats Kayseri waar de koningin tijdens haar staatsbezoek een bezoek bracht aan gezinnen die vrijwillig zijn teruggekeerd naar hun vaderland.
De kleermaker, die destijds uit Nederland weg moest omdat hij niet kon aantonen dat hij hier legaal was, was door het actualiteitenprogramma Netwerk getipt over het bezoek van de koningin. Samen met de rubriek reisde hij naar Kayseri. Daar overhandigde hij een brief aan de directeur van het Kabinet der Koningin. Even later schudde hij bij het gastenverblijf de hand van de koningin en sprak heel kort met haar. Brieven aan de koningin worden meestal beantwoord door het betreffende ministerie.
Gümüs zei donderdag in het AD: ,,Turkije is mijn land en mijn familie woont hier, maar in Nederland is het beter. Vooral mijn vrouw en mijn zonen hebben heimwee.''
- Oude-Waarheid
Re: Onze nationale knuffelturk Gümüs wil terug.............
Mag hopen voor deze familie dat het wat uitwerkt.Petrus schreef:Turkse kleermaker Gümüs vraagt koningin hulp
Deze man was een goede harde werker (in Amsterdam) niemand
had last van hem maar door regels moest hij toch weg
Daphne, in de tijd van de commotie rondom Gümüs' uitzetting werd hij getypeerd door "rechtse" kringen als "onze nationale knuffelturk"Daphne schreef:Ik weet niet of je deze man in zo´n schrijnende situatie ´knuffeltruk´ kan noemen :|
de benaming is dus NIET van mij afkomstig maar van VVD-zijde !!!!!
Dat kwam, omdat "links" zich met hand en tand verzette tegen de uitwijzing van Gümüs, en daarmee de schampere opmerking van de VVD uitlokte.....................
en bovendien: hij is GEEN schrijnend geval, want als je goed leest, zie je dat hij "het in nederland beter heeft", dus dat is absoluut géén schrijnende situatie, maar een puur economisch motief. Dat vrouw en kinderen heimwee hebben, kun je ook niet onde de noemer "schrijnend" scharen....................
Laatst gewijzigd door Petrus op 01 mar 2007, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oude-Waarheid
Ik vrees met grote vreeze dat je tóch niet helemaal correct gelezen hebt wát ik schreef: die benaming is niet van MIJ afkomstig, maar is van pure VVD-makelij.............maar ja, Knuffelturk Gümüs was nog van voor de tijd dat jij wist wat links en rechts was..................overigens: Gümüs is mij zéér sympathiek, als harde werker die volledig correct ales betaalde wat een nederlander behoort te betalen. mede daarom was zijn uitzetting een stap te veel van de toenmalige regering.................... :!:Daphne schreef:Als ik al aan een knuffelallochtoon denk (wat Dhr. Gümüs volgens jou is) dan komt eigenlijk meteen Ali B boven

Als ik nog even mag: Deze opmerking schiet me ff verkeerd Petrus.Petrus schreef:maar ja, Knuffelturk Gümüs was nog van voor de tijd dat jij wist wat links en rechts was..................Daphne schreef:Als ik al aan een knuffelallochtoon denk (wat Dhr. Gümüs volgens jou is) dan komt eigenlijk meteen Ali B boven
het woord "knuffelturk" is zo'n beetje een koosnaam geworden, desgewenst een geuzennaam, voor alle hardwerkende allochtonen die door onzinnige regeltjes het land uitmoesten danwel het risico nóg lopen............hebbie lange teentjes.......??Daphne schreef:denk je dat Petrus? Jij schrijft toch het woordknuffel turk of was jij t niet?! Ik heb je stukje goed gelezen hoor, maar ik geef MIJN mening weer. Mag het even?!
Zijn er méér mensen die een afkeer hebben van het woord "knuffelturk" zoals die zo'n 10 jaar geleden in bepaalde kringen liefkozend werd geplakt op dhr Gümüs (in andere kringen met onverholen afkeer jegens alle "linkse" groepen en partijen die streden om hem in Nederland te kunnen houden)?
Ik kreeg van iemand een PB'tje waarin de afkeer van het woord werd aangezegd...............
voor mij, en vele "linkse" mensen en groepen, is het woord beladen met een liefkozende lading jegens allen (niet-nederlanders nóg zonder NL-paspoort) die hardwerkend in NL dreigen ten onder te gaan in een woud van idiote en verstikkende regeltjes..................
Ik kreeg van iemand een PB'tje waarin de afkeer van het woord werd aangezegd...............
voor mij, en vele "linkse" mensen en groepen, is het woord beladen met een liefkozende lading jegens allen (niet-nederlanders nóg zonder NL-paspoort) die hardwerkend in NL dreigen ten onder te gaan in een woud van idiote en verstikkende regeltjes..................
Begrijp ik nou goed dat jullie vinden dat als een Turk hard werkt hij Nederlander mag worden en hier mag komen wonen???
Ben toch bang dat het mij niet lukt om te emigreren naar Nieuw Zeeland of Amerika. En geloof me; ik wil wel twéé keer zo hard werken als een kleermaker als dat genoeg is om te kunnen emigreren.
Zouden we onze lat niet wat hoger moeten leggen?
Heimwee heeft iedereen wel op z'n tijd als je emigreert.
Margriet, Bert en Astroguy; jullie kunnen uit ervaring spreken???
Ben toch bang dat het mij niet lukt om te emigreren naar Nieuw Zeeland of Amerika. En geloof me; ik wil wel twéé keer zo hard werken als een kleermaker als dat genoeg is om te kunnen emigreren.
Zouden we onze lat niet wat hoger moeten leggen?
Heimwee heeft iedereen wel op z'n tijd als je emigreert.
Margriet, Bert en Astroguy; jullie kunnen uit ervaring spreken???