Rare jongens die Engelsen........

Plaats reactie
Petrus

Rare jongens die Engelsen........

Bericht door Petrus »

Nou wordt er wel héél erg (te) ver gegaan.......hoezo Rare jongens die Engelsen? Wanneer is Nederland aan de beurt met deze gekte??

Niet meer roken in Britse wateren

LONDEN - De Britse regering gaat roken aan boord van schepen in Britse wateren verbieden. Het verbod moet gaan gelden voor alle schepen met passagiers of bemanningsleden in alle binnenwateren en in de territoriale wateren voor de kust. De vlag waaronder het schip vaart is niet relevant, aldus de regering dinsdag.

Bemanningsleden en passagiers mogen volgens het voorstel alleen nog roken in hun privévertrek aan boord. In Groot-Brittannië gelden al rookverboden in onder meer openbare gelegenheden en de meeste werkruimten. Voor de wateren is nu een aanpassing van de Wet op de koopvaardij nodig.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Was het nou ook niet Engeland waar vrouwen tegenwoordig hun eicellen kunnen verkopen tegen 450 pond o.i.d.?
Da's pas raar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

verboden voor stoomboten.... :P

Tja, de kustpolitie moet toch wat te doen hebben hè? :?
jvdg

Re: Rare jongens die Engelsen........

Bericht door jvdg »

Petrus schreef:Nou wordt er wel héél erg (te) ver gegaan.......hoezo Rare jongens die Engelsen? Wanneer is Nederland aan de beurt met deze gekte??

Niet meer roken in Britse wateren

LONDEN - De Britse regering gaat roken aan boord van schepen in Britse wateren verbieden. Het verbod moet gaan gelden voor alle schepen met passagiers of bemanningsleden in alle binnenwateren en in de territoriale wateren voor de kust. De vlag waaronder het schip vaart is niet relevant, aldus de regering dinsdag.

Bemanningsleden en passagiers mogen volgens het voorstel alleen nog roken in hun privévertrek aan boord. In Groot-Brittannië gelden al rookverboden in onder meer openbare gelegenheden en de meeste werkruimten. Voor de wateren is nu een aanpassing van de Wet op de koopvaardij nodig.
Dus wel in de privévertrekken en/maar niet binnen de territoriale wateren.

Je zou toch denken met het oog op brandveiligheid: Nooit in de oncontroleerbare privévertrekken en juist niet buiten de territoriale wateren, welk gebied verder buiten bereik van de brandblussers ligt.

Wat je zegt: ....rare jongens.....
Marnix

Bericht door Marnix »

En aan dek mag het ook niet meer?! :D Alsof je met een goede zeebries dan last van de rook hebt :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor hen die het nog niet wisten , we zijn op weg naar een verschrikkelijke dictatuur; nu roken zomet een moet je plassen eerst een vergunning aan vragen , want dat kan zo maar niet naar de kleine salon. :shock:
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Volgens mij leven we al in een vermomde dictatuur.
Als ik kijk naar alle belastingen, heffingen, noodzakelijke vergunningen.
Tegenwoordig mag je op je eigen erf niet je eigen ding doen. In je eigen stal niet je eigen koe houden. In je eigen huis niet zomaar iemand laten inwonen.
Bij de bank niet je eigen geld opnemen als het meer is dan een door anderen vastgesteld bedrag.
En o ja, je moét je verzekeren.
Hoezo geen dictatuur?
Petrus

Bericht door Petrus »

Ma Vis schreef:Volgens mij leven we al in een vermomde dictatuur.
Als ik kijk naar alle belastingen, heffingen, noodzakelijke vergunningen.
Tegenwoordig mag je op je eigen erf niet je eigen ding doen. In je eigen stal niet je eigen koe houden. In je eigen huis niet zomaar iemand laten inwonen.
Bij de bank niet je eigen geld opnemen als het meer is dan een door anderen vastgesteld bedrag.
En o ja, je moét je verzekeren.
Hoezo geen dictatuur?
ik heb al sinds ik me kan heugen de volgende omschrijving van de maatschappij waarin wij leven:
"
democratie is de meest vriendelijke vorm van dictatuur

álle andere vormen van bestuur die een samenleving zal kennen, zal minder vriendelijk van aard zijn.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Goeie omschrijving Petrus; onthou ik.

Wikipedia zegt:
Een dictatuur is een staatsvorm waarin absolute macht doorgaans bij één persoon of een kleine groep mensen berust, de dictator.

Nou, wat zitten we er naast??? :roll:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Volgens mij is het probleem niet dat onze democratie teveel neigt naar een dictatuur maar dat we worden vermalen door de bureaucratie. Alles, alles, alles, tot aan de kleinste scheet aan toe, moet geregeld, in raamwetten en AMvB's vastgelegd worden, uitvoeringspraktijken moeten worden beschreven, gedoogsituaties, handhavingsplannen, en uiteindelijk wordt alles ge-audit door gecertificeerde instellingen die ondertussen weliswaar alleen met de papieren werkelijkheid bezig zijn maar wel het zand in raderen van de maatschappij laten lopen. Daar gaan we met z'n allen aan kapot in Nederland.
Plaats reactie