Ik weet niet of zero tolerance een speerpunt is in het regeerakkoord maar deze bromsnorren zijn echt wel helemaal de weg kwijt . . .telegraaf.nl schreef:Croissant in metro kost vrouw 50 euro
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - Een 28-jarige inwoonster van Amsterdam heeft tot haar grote verbazing gisteravond een boete gekregen omdat zij in de metro een hap van een croissantje nam.
Twee politieagenten sommeerden de vrouw uit te stappen, waarop zij een bekeuring van vijftig euro kreeg. Eline Aukema, die als psychologe werkt bij het Emma Kinderziekenhuis in Amsterdam Zuidoost, zat na een dag hard werken nietsvermoedend in de metro, op weg naar huis. "Omdat ik weinig gegeten had en flauw begon te worden, had ik een broodje gekocht. Bij de Wibautstraat stapten twee agenten de metro in. Zij zeiden vervolgens tegen mij: 'komt u maar even mee'."
ik zou voorstellen deze politie-agenten te beboeten voor het volkomen overbodig lastigvallen van burgers, voor het verkwisten van overheidsgeld omdat zij voor deze onzin niet betaald worden en tenslotte voor het toebrengen van imagoschade aan het politieapparaat in Nederland
wat een sukkels