Hufterige kerkgangers

jvdg

Hufterige kerkgangers

Bericht door jvdg »

Kerkgangers parkeren 'hufterig'

DI 13 feb 2007 | 12.34
De politie gaat in Bunschoten-Spakenburg parkeerexcessen aanpakken. Kerkgangers parkeren zondags hun auto's op invalidenplaatsen, stoepen en fietspaden. Maar ook op andere dagen parkeren mensen op de 'hotspots' in het dorp niet op de juiste wijze. Dat heeft een woordvoerder dinsdag laten weten.

Door het fout parkeren ontstaan veel irritaties en gevaarlijke situaties. De zegsman spreekt van 'hufterig gedrag'. ''Het gaat zo ver dat we vinden dat we moeten ingrijpen.'' Een groep agenten gaat op verschillende dagen en avonden Bunschoten-Spakenburg in om repressief op te treden. Iedereen die fout geparkeerd staat krijgt een boete.

De politie probeert de parkeerproblemen al lange tijd goedschiks op te lossen, maar dat lukte niet. De politie hoopt met de boetes het verkeerd parkeren terug te dringen.

Bron: ANP

Dit probleem heb ik al heel wat vaker vernomen.

Mijn advies: Ga lopen...... :lol:
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hard aanpakken, dergelijke hufterige kerkgangers. Dergelijk gedrag is het tegenovergestelde van:

Matthéüs 5:16
Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
Ballerina

Bericht door Ballerina »

Idd, jammer dat het zo gaat, zo maak je jezelf niet bepaald geliefder.

Wat hier trouwens bijkomt, op zondag denken veel mensen dat ze iut de kerk opeens al pratend midden op straat mogen lopen en niet aan de kant hoeven te gaan voor auto's. :wink:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

J.C. Philpot schreef:Hard aanpakken, dergelijke hufterige kerkgangers. Dergelijk gedrag is het tegenovergestelde van:

Matthéüs 5:16
Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
Helemaal mee eens. Wij moeten de overheid onderdanig zijn in alles dat niet tegen God's Woord is. Dus ook de verkeerswetten.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Lassie

Bericht door Lassie »

Hmmm. herkenbaar. Daarom schaam ik me enorm als ik zeg dat ik ook naar de kerk ga. :oops:
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Lassie schreef:Hmmm. herkenbaar. Daarom schaam ik me enorm als ik zeg dat ik ook naar de kerk ga. :oops:
Heb jij dan al een rijbewijs? :mrgreen:
Adorote

Bericht door Adorote »

J.C. Philpot schreef:
Lassie schreef:Hmmm. herkenbaar. Daarom schaam ik me enorm als ik zeg dat ik ook naar de kerk ga. :oops:

Hufters hebje over al, op een forum en onder kerkgangers, als een hele gemeente zo is geef te denken.

Het Christendom als zodanig heeft daar niets mee te maken .

En met lekker lopen is niets mis zeer zeker in zo n dorpje.
Lassie

Bericht door Lassie »

J.C. Philpot schreef:
ik ging nooit met de auto naar de kerk (of het moest onweren, maar dan zetten wij de auto altijd bij het gemeentehuis, sporthal of zwembad neer, waar je plentie ruimte heb).

Maar ik doelde er mee op van: dat ik kerkganger ben en kerkgangers staan niet echt zo heel positief bekend bij andere mensen. (mbt. hun loop en parkeergedrag).
jvdg

Bericht door jvdg »

Adorote schreef:
En met lekker lopen is niets mis zeer zeker in zo n dorpje.
Het "dorpje" is wel stil maar niet klein.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Fout parkeren rond de kerk is inderdaad een ergernis. Maar feit is dat veel kerken gebouwd zijn ergens midden in een bebouwde kom in de tijd dat iedereen kwam lopen om de eenvoudige reden dat de meesten geen auto hadden. Inmiddels hebben velen wel een auto en hebben kerken tegenwoordig vaker een regio-functie. Eén en één is twee. Natuurlijk staan er auto's bij de kerk. Neemt niet weg dat het soms ronduit asociale parkeergedrag gewoon gestraft dient te worden.

Bereid je dan overigens wel voor op huilen en protest. Vervolging enzo wordt er geroepen. Als er een voetbalwedstrijd is doen ze niks en het kerkvolk wordt weer aangepakt! Etc.
Josephus

Re: Hufterige kerkgangers

Bericht door Josephus »

jvdg schreef:Kerkgangers parkeren 'hufterig'

(...)

Dit probleem heb ik al heel wat vaker vernomen.

Mijn advies: Ga lopen...... :lol:
Was het maar zo makkelijk... :wink: Ik sprak pas iemand uit Krimpen a/d IJssel over een dergelijk probleem. De HHK van Ouderkerk a/d IJssel kerkt daar in het kerkgebouw van de GG en parkeert massaal de auto's in het achtergelegen woonwijkje, dat daar totaal niet op berekend is. Parkeren in de vakken? Dat maken we zelf wel uit. En waag het ook niet om als buurtbewoner een opmerking te maken. :roll: Probleem is dat deze gemeente dus ten eerste al moet uitwijken naar een naburig dorp en ook nog eens een regiofunctie heeft. De auto lijkt dan toch de meest voor de hand liggende optie... :| Misschien moeten we het uit het voetbal afkomstige fenomeen bus-combi hier ook maar gaan toepassen... :wink:
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Josephus schreef:Ik sprak pas iemand uit Krimpen a/d IJssel over een dergelijk probleem. De HHK van Ouderkerk a/d IJssel kerkt daar in het kerkgebouw van de GG en parkeert massaal de auto's in het achtergelegen woonwijkje, dat daar totaal niet op berekend is. Parkeren in de vakken? Dat maken we zelf wel uit. En waag het ook niet om als buurtbewoner een opmerking te maken. :roll: Probleem is dat deze gemeente dus ten eerste al moet uitwijken naar een naburig dorp en ook nog eens een regiofunctie heeft. De auto lijkt dan toch de meest voor de hand liggende optie... :| Misschien moeten we het uit het voetbal afkomstige fenomeen bus-combi hier ook maar gaan toepassen... :wink:
Volgens mij een iets te simpele voorstelling van zaken, niet alleen de HHK parkeert in de wijk. Punt is dat de GerGem-ers nog geparkeerd staan als de HHK-ers er al aankomen en dan zijn er dus van twee kerken auto's in de wijk. En dan is het druk. Voor wie ter plaatse bekend is: een groot aantal mensen parkeert onder of nabij de brug en komt een stukje lopen. Lijkt mij een goede oplossing.
Josephus

Bericht door Josephus »

Mona Lisa schreef:Volgens mij een iets te simpele voorstelling van zaken, niet alleen de HHK parkeert in de wijk. Punt is dat de GerGem-ers nog geparkeerd staan als de HHK-ers er al aankomen en dan zijn er dus van twee kerken auto's in de wijk. En dan is het druk. Voor wie ter plaatse bekend is: een groot aantal mensen parkeert onder of nabij de brug en komt een stukje lopen. Lijkt mij een goede oplossing.
Welnee. De avonddienst van de GG begint om 16.30 en de kerk zal dan normaal gesproken tegen zessen weer leegstromen. De HHK begint om 19.00. Ik kan me niet voorstellen dat er dan een uur (!) eerder al mensen richting de kerk komen. 's Morgens is het verschil in aanvangstijd nog groter (9.30 om 12.30).

De oplossing die je noemt, lijkt mij wel een goede. Je kunt ook bij het winkelcentrum parkeren, tunneltje onderdoor en je bent er. Het gaat met dit soort problemen eerder om onwil dan om onmacht. :|
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

In Emmeloord en in Genemuiden heb ik redelijk grote parkeerproblemen meegemaakt. Kiezen tussen fout parkeren of 150 meter lopen... Die keuze is voor de meesten snel gemaakt. In Genemuiden is de koster laatst naar voren gelopen met een lijst van kentekenplaten van auto's die fout stonden en of de eigenaren de auto wilden verzetten. Tijdens de eredienst. Tis zot. Gewoon een bon geven.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kaw schreef:In Emmeloord en in Genemuiden heb ik redelijk grote parkeerproblemen meegemaakt. Kiezen tussen fout parkeren of 150 meter lopen... Die keuze is voor de meesten snel gemaakt. In Genemuiden is de koster laatst naar voren gelopen met een lijst van kentekenplaten van auto's die fout stonden en of de eigenaren de auto wilden verzetten. Tijdens de eredienst. Tis zot. Gewoon een bon geven.
Moeten ze doen wat ze hier doen als je fout geparkeerd ben: Gewoon wegslepen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie