gekochte muziekbestanden op cd zetten

plebe

gekochte muziekbestanden op cd zetten

Bericht door plebe »

Als ik muziek koop op internet (vanleestklassiek) en ik wil dit branden op een cd, blijkt dat de bestanden beveiligd zijn en niet gebrand kunnen worden.

Is dit te verhelpen/omzeilen?
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Kaw
Contacteer:

Re: gekochte muziekbestanden op cd zetten

Bericht door Kaw »

plebe schreef:Als ik muziek koop op internet (vanleestklassiek) en ik wil dit branden op een cd, blijkt dat de bestanden beveiligd zijn en niet gebrand kunnen worden.

Mwa, vast wel, maar een forum lijkt me nu niet de plek om illegale dingen uit te wisselen. Het omzeilen van beveiliging is in Nederland verboden.
plebe

Bericht door plebe »

ik heb er netjes voor betaald - vreemd land!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

plebe schreef:ik heb er netjes voor betaald - vreemd land!
Tja, ik ben ook een groot tegenstander van zulke hopeloze beveiliging. Een zeer groot tegenstander. Je kunt niet eens je eigen muziek beheren op die manier.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

plebe schreef:Als ik muziek koop op internet (vanleestklassiek) en ik wil dit branden op een cd, blijkt dat de bestanden beveiligd zijn en niet gebrand kunnen worden.

De muziek afspelen en ondertussen opnemen met Audacity...
jvdg

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:

Mwa, vast wel, maar een forum lijkt me nu niet de plek om illegale dingen uit te wisselen. Het omzeilen van beveiliging is in Nederland verboden.
Fraude Forum? :x :x
Marnix

Bericht door Marnix »

Het is onzinnig... en volgens mij is het niet illegaal.

De beveiliging is er om te voorkomen dat de muziek met anderen gedeeld wordt, maar het is zeker niet verboden een backup van je eigen muziek op cd te maken..... of dat ook een cd-audio-backup mag zijn weet ik niet, maar bestanden waar copyright op zit mag je backuppen voor eigen gebruik.

Ik denk niet dat de beveiliging makkelijk te omzeilen is. Je kan idd wel in audacity de muziek afspelen en opnemen, best kans dat als je dan de opgenomen versie opslaat als mp3, deze niet meer de beveiliging heeft.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Het is onzinnig... en volgens mij is het niet illegaal.

De beveiliging is er om te voorkomen dat de muziek met anderen gedeeld wordt, maar het is zeker niet verboden een backup van je eigen muziek op cd te maken..... of dat ook een cd-audio-backup mag zijn weet ik niet, maar bestanden waar copyright op zit mag je backuppen voor eigen gebruik.

Ik denk niet dat de beveiliging makkelijk te omzeilen is. Je kan idd wel in audacity de muziek afspelen en opnemen, best kans dat als je dan de opgenomen versie opslaat als mp3, deze niet meer de beveiliging heeft.
Het back-uppen zal zeker niet illegaal zijn (hoewel er sprake is van vermenigvuldiging), maar wat er vervolgens mee gedaan wordt is voor rechthebbenden niet controleerbaar. Vandaar die beveiliging.
memento

Bericht door memento »

Je kunt de muziek beter van een illegale site afplukken. Dat is gratis, en in Nederland nog legaal ook. En je hebt geen gezeur met beveiligingen enzow...

Nee, al die DRM (beveiliging) op betaalde muziek zorgt er alleen maar voor dat mensen er niet meer voor gaan betalen, maar het 'illegaal' gaan downloaden..
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:Je kunt de muziek beter van een illegale site afplukken. Dat is gratis, en in Nederland nog legaal ook. En je hebt geen gezeur met beveiligingen enzow...

Nee, al die DRM (beveiliging) op betaalde muziek zorgt er alleen maar voor dat mensen er niet meer voor gaan betalen, maar het 'illegaal' gaan downloaden..
Dit snap ik niet.

Als je iets van een illegale site plukt, dan ben je toch (willens en wetens) illegaal bezig.
Gij zult niet stelen....
Klomp

Bericht door Klomp »

jvdg schreef:
memento schreef:Je kunt de muziek beter van een illegale site afplukken. Dat is gratis, en in Nederland nog legaal ook. En je hebt geen gezeur met beveiligingen enzow...

Dit snap ik niet.

Als je iets van een illegale site plukt, dan ben je toch (willens en wetens) illegaal bezig.
Gij zult niet stelen....
Volgens de wet is het verboden die muziek te uploaden. Dus beschikbaar maken voor de ander.
Het downloaden is dat volgens de wet niet.

Maar of je als christen dat zo vol kunt houden? Ik denk dat je je wel degelijk schuldig maakt.
memento

Bericht door memento »

Klomp schreef: Volgens de wet is het verboden die muziek te uploaden. Dus beschikbaar maken voor de ander.

Maar of je als christen dat zo vol kunt houden? Ik denk dat je je wel degelijk schuldig maakt.
Niet correct. Als je lege CD's of DVD's koopt, zit in de prijs een kopieer-heffing. Oftwel: bij de aankoop van lege CD's betaal je voor het recht om er gedownloade muziek op te zetten.
jvdg

Bericht door jvdg »

memento schreef:
Klomp schreef: Volgens de wet is het verboden die muziek te uploaden. Dus beschikbaar maken voor de ander.

Niet correct. Als je lege CD's of DVD's koopt, zit in de prijs een kopieer-heffing. Oftwel: bij de aankoop van lege CD's betaal je voor het recht om er gedownloade muziek op te zetten.
Mits legaal gedownload.
memento

Bericht door memento »

jvdg schreef:
memento schreef:

Mits legaal gedownload.
In Nederland is het downloaden van muziek, ongeacht de bron, toegestaan. Hierover is genoeg jurisprudentie beschikbaar. Alle gedownloade muziek is dus legaal gedownload.
Josephus

Bericht door Josephus »

memento schreef:Niet correct. Als je lege CD's of DVD's koopt, zit in de prijs een kopieer-heffing. Oftwel: bij de aankoop van lege CD's betaal je voor het recht om er gedownloade muziek op te zetten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt het niet helemaal correct geformuleerd.

Die heffing op blanco cd's (14 cent per cd) is een vergoeding aan rechthebbenden voor het maken van thuiskopieën. De consument betaalt dus zeker niet voor een soort recht om op die cd's gedownloade of gekopieërde muziek te zetten. Sterker nog, dat recht heb je helemaal niet. Het is volgens de wet niet verboden om een thuiskopie te maken (downloaden valt daar ook onder), maar dat is wezenlijk anders dan dat de consument daar dan ook recht op heeft. Voor leken is dit misschien slechts een nuanceverschil, juridisch gezien bepaald niet.
Plaats reactie