Lachende Chinezen?????? Tsss, ze moeten het nog leren ook !

Plaats reactie
Petrus

Lachende Chinezen?????? Tsss, ze moeten het nog leren ook !

Bericht door Petrus »

Uit het ND:

Chinees moet leren lachen op straat
ANP
PEKING - De meer dan 200.000 jonge Chinezen die zich hebben gemeld als vrijwilliger voor de Olympische Spelen van 2008 krijgen speciale glimlach-lessen. Dat berichtten Chinese media zaterdag.
De organisatie van het sportfestijn in Peking wil voorkomen dat de buitenlandse bezoekers vooral emotieloze gezichten treffen. Zomaar glimlachen naar vreemdelingen is de meeste Chinezen vreemd, hoe nieuwsgierig ze soms ook zijn. Sommige Chinezen beschouwen lachen of glimlachen zonder directe reden zelfs als belachelijk gedrag. De olympische vrijwilligers zijn vooral studenten van universiteiten, die al massaal hun Engels oefenen en nu leren ook hoe ze goed kunnen glimlachen naar de gasten.
geledu

Bericht door geledu »

Petrus, je bent vandaag flink wat topics gestart.

Vanwaar deze ijver ?
Is het soms een erfenis om die 4 weken te overbruggen.

Wat de lachende Chinezen betreft : Bij ons in het dorp zitten ze constant te lachen als je weer een zak voedsel komt halen.

Ik voel me er altijd een beetje ongemakkelijk bij, zeker als ze dan al lachend gaan vragen : sambal bij ? :lol:
Marnix

Bericht door Marnix »

Goed geintegreerden dus. Geert en Rita zullen trots op ze zijn :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim

Bericht door wim »

Volgens mij kunnen Chinezen al heel goed lachen. Nog nooit een Chinees gezien die eens voor de verandering niet lachte.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ehm, die "samengeknepen ogen" zijn niet van het lachen hoor... en in China gaat het er heel anders aan toe dan bij chineze nederlanders.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
refo

Bericht door refo »

Enig idee wat de chinezen van ons, westerlingen vinden?
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:Enig idee wat de chinezen van ons, westerlingen vinden?
Ik zou zo zeggen: vraag het ze eens...................
Plaats reactie