SGP vrouwen vastgebonden

Plaats reactie
Tiberius
Administrator

SGP vrouwen vastgebonden

Bericht door Tiberius »

Lekkere quote staat er trouwens op de homepage van http://www.nu.nl.

"... bij de SGP mochten de vrouwen vastgebonden, met een ijzeren bal in hun mond en een kamerscherm er omheen, nu ook eens naar de verkiezingsuitzending kijken."

Ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd om dat weg te halen. Misschien kunnen jullie dat ook doen.

Lees hier de hele column.
plebe

Re: SGP vrouwen vastgebonden

Bericht door plebe »

Tiberius schreef:Lekkere quote staat er trouwens op de homepage van http://www.nu.nl.

"... bij de SGP mochten de vrouwen vastgebonden, met een ijzeren bal in hun mond en een kamerscherm er omheen, nu ook eens naar de verkiezingsuitzending kijken."

Ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd om dat weg te halen. Misschien kunnen jullie dat ook doen.

Deze walgelijke spot hebben we zelf gezaaid door het absurde vrouwenstandpunt!!! Bewaar me voor parmantige protestmailtjes.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

plebe schreef:
Tiberius schreef:Lekkere quote staat er trouwens op de homepage van http://www.nu.nl.

Deze walgelijke spot hebben we zelf gezaaid door het absurde vrouwenstandpunt!!! Bewaar me voor parmantige protestmailtjes.
Waarom? SGP vrouwen mogen best een protest mailtje sturen. Ze mogen best uitleggen dat zij die ijzeren bal in hun mond en dat kamerscherm nooit zo ervaren hebben. Ze zijn waarschijnlijk bewuste SGP-stemmers en kiezen bewust voor wat ze willen.
(Ik stem CU, maar heb wel een mailtje gestuurd :oops: )
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Klavier

Bericht door Klavier »

plebe schreef: Deze walgelijke spot hebben we zelf gezaaid door het absurde vrouwenstandpunt!!! Bewaar me voor parmantige protestmailtjes.
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Wie 'absurd vrouwenstandpunt' zaait oogst net zo goed 'protestmailtjes'.
De pot en de ketel...........
limosa

Bericht door limosa »

kom op nou, het is een column, bedoeld om de gek te steken met een aantal personen en partijen, ik zou zeggen lezen, gewoon om lachen en overgaan tot de orde van de dag

anders gaat de volgende column over het gevoel voor humor van de SGP-achterban, ik zou het tenminste wel weten als ik na zo'n column reacties zou krijgen, je vraagt gewoon om meer . . .
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies, ik vraag me af of mensen hier de essentie van een column wel begrijpen.

Twee lessen:

1. Columns zijn zwart/wit en problemen worden vaak vergroot afgebeeld als soort ironie.

2. Een columnist kan zich geen groter compliment wensen dan flinke kritiek. Hij wil immers de lezer wakker schudden en door scherp en zwart/wit dingen neer te zetten ze aan het denken zetten.

Dus Tiberius, je had de mail beter niet kunnen sturen.... en je had het zeker niet zo serieus moeten nemen :) Ik kan er overigens wel om lachen. Een beetje krtiiek, daar moet je tegen kunnen... een beetje zelfspot is ook niet verkeerd, anders raak je al snel zelfingenomen. Het grapje over de vrijgemaakten die denken dat ze alleen in de hemel zijn kan ik ook wel waarderen, valt net zo goed onder gezonde zelfspot. :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
olfie

Bericht door olfie »

Marnix schreef:Precies, ik vraag me af of mensen hier de essentie van een column wel begrijpen.

Twee lessen:

1. Columns zijn zwart/wit en problemen worden vaak vergroot afgebeeld als soort ironie.

2. Een columnist kan zich geen groter compliment wensen dan flinke kritiek. Hij wil immers de lezer wakker schudden en door scherp en zwart/wit dingen neer te zetten ze aan het denken zetten.

Dus Tiberius, je had de mail beter niet kunnen sturen.... en je had het zeker niet zo serieus moeten nemen :) Ik kan er overigens wel om lachen. Een beetje krtiiek, daar moet je tegen kunnen... een beetje zelfspot is ook niet verkeerd, anders raak je al snel zelfingenomen. Het grapje over de vrijgemaakten die denken dat ze alleen in de hemel zijn kan ik ook wel waarderen, valt net zo goed onder gezonde zelfspot. :D
Tuurlijk Tiberius... mondje dicht hoor..
Alles over zn kant laten gaan, dat is gezond :?
Niks zeggen, want ja eigenlijk is het ook zo .

Ik vind persoonlijk.. Je laat je stem horen, en de SGP bekritiseren is gewoon een altijd succesvol staaltje punten scoren bij minstens 9/10e van de bevolking...

Ik vraag me af of jij de essentie het mailtje van Tib. wel snap. En de diepere achtergrond van deze collumn.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Tja, wel een beetje kinderachtig om op deze manier te schrijven....
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix wil ook graag mannen een ijzeren bal in de mond stoppen en achter een kamerscherm zetten. :wink:

Maar ff serieus: ik denk niet dat jij de achtergrond van deze column door hebt, Marnix.
Zeker 1 miljoen mensen (een voorzichtige schatting) raadplagen dagelijks http://www.nu.nl voor nieuws en andere informatie (zoals weer en verkeer). Deze mensen surfen niet naar NU.nl om de mening van 1 of andere gefrustreerde en makkelijk-willende-scoren columnist te vernemen. Daar zijn andere media (of desnooods dieper gelegen links) voor.

Het gaat mij nog niet eens over die column op zich. Want die is eigenlijk te saai en te grauw om door te lezen. Er zit eigenlijk maar 1 prikkelende quote in en die zetten ze juist op de homepage, inderdaad om mensen te verleiden dat stuk dorre proza door te worstelen.

Maar daarmee geven ze wel duidelijk aan hoe men er bij NU.nl zelf over denkt. En dat ze dus lang zo objectief niet zijn als je van een nieuwssite mag verrwachten.
Er is maar weinig nieuws dat ik kan verifiëren. En het weinige dat ik kan verifiëren klopt nog niet ook...
Marnix

Bericht door Marnix »

olfie schreef:
Marnix schreef:Precies, ik vraag me af of mensen hier de essentie van een column wel begrijpen.

Twee lessen:

Tuurlijk Tiberius... mondje dicht hoor..
Alles over zn kant laten gaan, dat is gezond :?
Niks zeggen, want ja eigenlijk is het ook zo .

Ik vind persoonlijk.. Je laat je stem horen, en de SGP bekritiseren is gewoon een altijd succesvol staaltje punten scoren bij minstens 9/10e van de bevolking...

Ik vraag me af of jij de essentie het mailtje van Tib. wel snap. En de diepere achtergrond van deze collumn.
Ik geef alleen aan dat het niet zo serieus is bedoeld als Tiberius het opvat... dus het heeft geen zin om er serieus op in te gaan, het enige wat je dan doet is de columnist een pleziertje doen. Die vindt het leuk als mensen op dit soort niet serieuze dingen toch heel serieus ingaan. Dan kan je het toch beter maar gewoon over zn kant laten gaan. Door er serieus op in te gaan solliciteer je eigenlijk naar een herhaling. Geloof me nou maar, bij columns kan je het beter laten voor wat het is, kritiek leveren werkt alleen maar averechts.
Tiberius schreef:
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2006 08:21 am Onderwerp:
Marnix wil ook graag mannen een ijzeren bal in de mond stoppen en achter een kamerscherm zetten. Wink
haha nee hoor.
Maar ff serieus: ik denk niet dat jij de achtergrond van deze column door hebt, Marnix.
Zeker 1 miljoen mensen (een voorzichtige schatting) raadplagen dagelijks http://www.nu.nl voor nieuws en andere informatie (zoals weer en verkeer). Deze mensen surfen niet naar NU.nl om de mening van 1 of andere gefrustreerde en makkelijk-willende-scoren columnist te vernemen. Daar zijn andere media (of desnooods dieper gelegen links) voor.
Niet? Ik lees de krant ten dele ook voor de columns. Daarnaast is er in een column geen sprake van het objectief weergeven van de feiten en ook niet van een objectieve mening. Denk je nou echt dat die columnist denkt dat dit gebeurt? Of dat SGP'ers zou met hun vrouwen omgaan? Natuurlijk niet. Hij brengt alleen het feit dat ze er anders mee omgaan naar voren en je kan uit het verhaal opmerken dat hij dat geen goede manier vindt. Dat is de boodschap en door wat sarcasme en aandikken van de zaken en ze veel zwaarder voorstellen dan het daadwerkelijk is, brengt hij dat onder de aandacht.
Maar daarmee geven ze wel duidelijk aan hoe men er bij NU.nl zelf over denkt. En dat ze dus lang zo objectief niet zijn als je van een nieuwssite mag verrwachten.
Er is maar weinig nieuws dat ik kan verifiëren. En het weinige dat ik kan verifiëren klopt nog niet ook...
Tja en dat is dus onzin, en nogmaals, dan snap je de essentie van columns niet. Bijna iedere krant heeft columns.... met scherpe dingen er in. Maar iedereen weet dat columns niet objectief zijn. Je kan dus niet zeggen: Tja, een krant is niet objectief want er staan columns in. Je doet net alsof columns objectieve nieuwsberichten zouden moeten en zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie