Wat emigranten missen.......

Plaats reactie
astroguy

Wat emigranten missen.......

Bericht door astroguy »

De Telegraaf van maandag 20 nov:

Nederlanders in den vreemde missen vooral kroketten
HILVERSUM - Nederlanders die in het buitenland wonen, missen vooral kroketten en frikadellen. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van Radio Nederland Wereldomroep.
De omroep vroeg Nederlanders in den vreemde een top drie samen te stellen van typisch Nederlandse voedingsproducten die node worden gemist. Na deze snacks wordt ook Goudse kaas erg gemist, zo blijkt uit de peiling. Op de derde plaats van gemiste Nederlandse voedingsmiddelen staat drop, gevolgd door hagelslag en rookworst.
Uit het onderzoek blijkt dat veel mensen die in het buitenland werken en emigranten na een vakantie in Nederland de gewilde etenswaren meenemen. Ook wordt bezoekers vaak gevraagd de lekkernijen mee te brengen. Slechts 12 procent maakt gebruik van internet om etenswaren te bestellen. Driekwart van de ondervraagden geeft aan af en toe zelf thuis typisch Nederlandse kostjes te koken of aan het bakken te slaan.
Atze
rj

Bericht door rj »

Leve

Afbeelding
Gian

Bericht door Gian »

Met de zondagseditie zal het niet meevallen s'maandags nog wat zinnigs te melden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hebben ze het toch niet helemaal goed.

Je kunt hier heel goed Nederlandse kaas kopen, alleen de heel lekkere overjaarse kaas is moeilijk aan te komen

Kroketten en frikandellen kun je hier ook heel goed aankomen

Rookworst? Er wordt hier zelfs nog lekkerder worst gemaakt.

Drop? Je kunt het bij de pond kopen.

Hagelslag eten we hier ook elke dag.

Snert en boerenkool eten we regelmatig. Ook capucijners en bruine bonen. Heb ik zelf ook wel in de tuin gehad.

Weet je wat het probleem is? Dingen zoals vla. En als je die soms nog kunt kopen, is meest van die dingen de datum al verstreken, of is die al bijna om. Dus verse artikelen missen we. Lekkere verse strookwafels, vla, verse drop, verse frietsaus, verse slasaus. Dat hebben we nodig. Importeurs, luisteren jullie?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
astroguy

Bericht door astroguy »

Bert Mulder schreef:Hebben ze het toch niet helemaal goed.

Je kunt hier heel goed Nederlandse kaas kopen, alleen de heel lekkere overjaarse kaas is moeilijk aan te komen

Kroketten en frikandellen kun je hier ook heel goed aankomen

Rookworst? Er wordt hier zelfs nog lekkerder worst gemaakt.

Drop? Je kunt het bij de pond kopen.

Hagelslag eten we hier ook elke dag.

Snert en boerenkool eten we regelmatig. Ook capucijners en bruine bonen. Heb ik zelf ook wel in de tuin gehad.

Weet je wat het probleem is? Dingen zoals vla. En als je die soms nog kunt kopen, is meest van die dingen de datum al verstreken, of is die al bijna om. Dus verse artikelen missen we. Lekkere verse strookwafels, vla, verse drop, verse frietsaus, verse slasaus. Dat hebben we nodig. Importeurs, luisteren jullie?
Bij ons in de gemeente wilde de jeugd eens een kamp organiseren. Uiteraard kost dat geld en gewoonlijk heeft de jeugd daar niets van. Maar iemand wist een kist drop op de kop te tikken en de inhoud werd per pond verkocht. Ik meen te herinneren dat ze na de verkoop het grootste kamp ooit hebben gehad......... :D
Atze
Plaats reactie