Christen moeten meer laten zien dat ze het zijn?

Zouden christenen meer moeten laten zien in hun woorden en daden dat ze christen zijn?

Ja, want door onze woorden en daden kunnen wij mensen die niet christen zijn nieuwsgierig maken naar Christus en Zijn Woord
21
91%
Soms wel ja, het zou mooi zijn als christenen positief in de publisiteit zouden komen
0
Geen stemmen
Nou, nee mensen letten er toch niet op hoe je je gedraagd.
0
Geen stemmen
Nee, niet christenen hebben een te negatief beeld van christenen en daar veranderen we niets aan.
0
Geen stemmen
Ja en nee, namelijk christenen.....
1
4%
Ja, namelijk....
1
4%
Nee, namelijk...
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

Christiaan

Christen moeten meer laten zien dat ze het zijn?

Bericht door Christiaan »

Zouden christenen meer moeten laten zien in hun woorden en daden dat ze christen zijn?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Lassie

Bericht door Lassie »

publisiteit? wat is dat?
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Wees gewoon jezelf...
Daarmee laat je echt wel zien dat je christen bent....
Nog meer denk dan wanneer je dit er dik bovenop gaat leggen...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik ga volledig voor het eerste antwoord.

Christenen moeten idd in woord en daad laten zien dát zij Christus toebehoren, en door hun manier van leven én betrokkeheid naar anderen toe hen nieuwsgierigmaken naar Die Ene Naam en wat Hij ons állen te zeggen heeft in Zijn Woord.
Ariene

Bericht door Ariene »

Ben het absoluut eens met de eerste optie.
Alleen met een kanttekening bij woorden.
Hier versta ik in eerste plaats onder beleefd, met respect en een correcte communicatie. We hoeven niet gelijk te preken of met bijbelteksten te komen. Wel moeten we ten alle tijden bereid zijn om te getuigen, maar mensen moeten het als eerste merken door een eerlijke en goede levenshouding die openstaat voor anderen en bereid is anderen te helpen en te steunen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ariene schreef:Ben het absoluut eens met de eerste optie.
Alleen met een kanttekening bij woorden.
Hier versta ik in eerste plaats onder beleefd, met respect en een correcte communicatie. We hoeven niet gelijk te preken of met bijbelteksten te komen. Wel moeten we ten alle tijden bereid zijn om te getuigen, maar mensen moeten het als eerste merken door een eerlijke en goede levenshouding die openstaat voor anderen en bereid is anderen te helpen en te steunen.
Volledig mee eens Ariene
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Mijn invulling bij woorden was niet zo zeer preken. Maar veel meer dat je op je woorden let. En niet roddeld over de ander, zulk soort zaken bedoel ik.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Ariene

Bericht door Ariene »

Christiaan schreef:Mijn invulling bij woorden was niet zo zeer preken. Maar veel meer dat je op je woorden let. En niet roddeld over de ander, zulk soort zaken bedoel ik.
Dan sta ik er zonder kanttekening achter!
Adorote

Bericht door Adorote »

De aarde is des Heren, de Kruisvaan zal overal wapperen; de Christen zal moeten laten zien en tonen dat hij/.zij een onverschrokken soldaat (te) is van de onoverwinnelijke Militia Christi!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Adorote op 03 nov 2006, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Fransiscus van Assisi zei al: "Verkondig het Evangelie, desnoods met woorden".
Petrus

Bericht door Petrus »

Adorote schreef:De aarde is des Heren, de Kruisvaan zal overal wapperen; de Christen zal moeten laten zien en tonen dat hij/.zij een onverschrokken soldaat (te) is van de onoverwinnelijke Militia Christie!!!!!!!
Klinkt nogal krijgslustig met dat wapengekletter.........je weet toch waar geen woorden meer vallen, vallen doden
Marnix

Bericht door Marnix »

edele strijdster schreef:Wees gewoon jezelf...
Dat ligt er aan, of je je oude jezelf of je nieuwe jezelf bent. Als ik gewoon mezelf ben kan ik bijvoorbeeld als ik niet zo makkelijk met mensen over het geloof praat mezelf zijn en er niks over zeggen. Toch denk ik dat dit niet goed is.....

Verder heb ik voor ja gestemd, christenen laten vaak heel weinig merken dat ze christen zijn, of ze laten dat op een verkeerde manier merken waardoor er een negatief en verkeerd beeld bij mensen ontstaat. We zullen bepaalde dingen die we weinig doen meer moeten doen, en bepaalde dingen die we teveel doen minder moeten doen. Minder onderling ruzieen, roddelen, schijnheilig bezig zijn... en meer getuigen, dienen, helpen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

edele strijdster schreef:Wees gewoon jezelf...
Ik ben dan juist bang dat het fout gaat. We horen een zoutend zout en een lichtend licht te zijn. En als we onszelf blijven dan is het roddelen, materialisme ed zo bij ons naar binnen geslopen. Het is best belangrijk om tegen jezelf te zeggen dat je de naam van je Heiland uit moet dragen
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Petrus

Bericht door Petrus »

JolandaOudshoorn schreef:Het is best belangrijk om tegen jezelf te zeggen dat je de naam van je Heiland uit moet dragen
Moet je dan steeds Gods Naam bezigen??

Het is niet alléén wat je zégt áán, maar vooral ook wat je dóét voor je naaste.

Heeft Jezus dat niet Zelf gezegd? "Wat gij de minste Mijner doet, hebt ge Mij gedaan"" ?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

1 Petrus 3:
15 Maar heiligt God,30) den Heere, in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording31) aan een iegelijk, die u rekenschap32) afeist van de hoop,33) die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.34)
16 En hebt een goed geweten,35) opdat in hetgeen zij kwalijk van u spreken, als van kwaaddoeners, zij beschaamd mogen worden, die uw goeden wandel in Christus lasteren.36)
17 Want het is beter, dat gij, weldoende, (indien het de wil van God wil) lijdt, dan kwaad doende.37)
18 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees,38) maar levend gemaakt door den Geest;39)
Dit is het principe, dat de wereld, door onze heilige wandel, kunnen zien dat we Christen zijn. En daarom vragen wat onze Hoop, wat onze enige Troost is.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie