Gedegen vaderlandse geschiedenis.
Gedegen vaderlandse geschiedenis.
Het wordt tijd met ingang van heden , dat er weer op alle scholen gedegen vaderlandse geschiedenis gegeven wordt, en dat er trots en eerbied bij wordt gebracht voor de Nederlanden .
Re: Gedegen vaderlandse geschiedenis.
ik ben bang dat als we goed kijken naar onze vaderlandse geschiedenis er voor het Nederland van nú weinig trots en eerbied over blijftAdorote schreef:Het wordt tijd met ingang van heden , dat er weer op alle scholen gedegen vaderlandse geschiedenis gegeven wordt, en dat er trots en eerbied bij wordt gebracht voor de Nederlanden .
Ik ben het met u eens, maar of dit altijd trots en eerbied zal opleveren, waag ik te betwijfelen. Immers kent ook onze geschiedenis nogal wat zwarte bladzijden. Maar ook die moeten wij weten en kennen.Adorote schreef:Het wordt tijd met ingang van heden , dat er weer op alle scholen gedegen vaderlandse geschiedenis gegeven wordt, en dat er trots en eerbied bij wordt gebracht voor de Nederlanden .
- Christiaan
Onze predikant had het gisteren nog over geschiedenis.
Onze vaderlandse geschiedenis is erg belangrijk, mensen die wel rekening hielden met God en zijn Woord als Willem van Oranje.
Het enige goede besturing van ons land si terug naar vroeger, een regering van uit het Woord van God.
Daarmee niet gezegt dat alles van vroeger goed is, maar wij kunnen erg veel van vroeger en onze voorvaderen leren.
Onze vaderlandse geschiedenis is erg belangrijk, mensen die wel rekening hielden met God en zijn Woord als Willem van Oranje.
Het enige goede besturing van ons land si terug naar vroeger, een regering van uit het Woord van God.
Daarmee niet gezegt dat alles van vroeger goed is, maar wij kunnen erg veel van vroeger en onze voorvaderen leren.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Alles van vroeger is niet goed, maar het meeste van vroeger is wel zeker te weten beter dan het meeste van de laatste honderd jaren.
Behalve het feit dan, dat het de tekenen des tijds zijn, en dat de wederkomst van Christus en Zijn Koningkrijk heel dichtbij lijkt te zijn.
Kom Heere Jesus!
Behalve het feit dan, dat het de tekenen des tijds zijn, en dat de wederkomst van Christus en Zijn Koningkrijk heel dichtbij lijkt te zijn.
Kom Heere Jesus!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Christiaan
Ja, zou dat volgens jou ook het beste zijn?Labyrinth schreef:Theocatie dus???Christiaan schreef: Het enige goede besturing van ons land si terug naar vroeger, een regering van uit het Woord van God.
.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)
- Miscanthus
Piet Hein, van Speyck, de Ruyter en dat soort snoepgoed??Adorote schreef:Het wordt tijd met ingang van heden , dat er weer op alle scholen gedegen vaderlandse geschiedenis gegeven wordt, en dat er trots en eerbied bij wordt gebracht voor de Nederlanden .
Miscanthus schreef:waar blijft de vraagstelling van dit topic?
Reageren op suggestieve stellingen gaat alle kanten uit, maar is een beetje doelloos.
Adoroteeeeeeheee!... kom uit die stilte en maak je punt iets helderder aub.
Miscanthus goede vriend hou wel van stilte. :mrgreen:
Mijn stelling is niet suggestief,maar in realiteit; als een volk zijn/haar geschiedenis goed kent raakt ze niet los van zijn/haar wortels.De Nederlandse geschiedenis is groots en die moet onderwezen worden , zou daardoor heel wat beter gaan met dit land .Trots op land taal en cultuur zo ook geschiedenis is voor elke Nederlander/Hollander een levensbehoefte en zich dat bewust zijn.Zo ook zou de Kerkgeschiedenis in het algemeen maar ook de vaderlandse geschiedenis goed onder wezenmoeten worden , zonder enig getrap naar mede Christenen van andere denominaties, en zich bewust zijn dat het Christendom de enige Ware Godsdienst is en tevens de allergrootste en het hardst groeien; God alle dank en eer.
Adorote schreef:Miscanthus schreef:waar blijft de vraagstelling van dit topic?
Reageren op suggestieve stellingen gaat alle kanten uit, maar is een beetje doelloos.
Adoroteeeeeeheee!... kom uit die stilte en maak je punt iets helderder aub.
Miscanthus goede vriend hou wel van stilte. :mrgreen:
Mijn stelling is niet suggestief,maar in realiteit; als een volk zijn/haar geschiedenis goed kent raakt ze niet los van zijn/haar wortels.De Nederlandse geschiedenis is groots en die moet onderwezen worden , zou daardoor heel wat beter gaan met dit land .Trots op land taal en cultuur zo ook geschiedenis is voor elke Nederlander/Hollander een levensbehoefte en zich dat bewust zijn.Zo ook zou de Kerkgeschiedenis in het algemeen maar ook de vaderlandse kerkgeschiedenis goed onder wezen moeten worden , zonder enig getrap naar mede Christenen van andere denominaties, en zich bewust zijn dat het Christendom de enige Ware Godsdienst is en tevens de allergrootste en het hardst groeien; God alle dank en eer.
- Miscanthus
Kan ik moelijk weerspreken. Denk je dat dat nu onvoldoende gebeurt? Mijn zoon leert zich suf voor vaderlandse geschiedenis.Adorote schreef: als een volk zijn/haar geschiedenis goed kent raakt ze niet los van zijn/haar wortels.
Dat verband zie ik niet direct zo....De Nederlandse geschiedenis is groots en die moet onderwezen worden , zou daardoor heel wat beter gaan met dit land .
Helemaal mee eens. Alleen in de tijd dat ik kerkgeschiedenis kreeg, interesseerde me dat niet zo. Nu wel, en heb ik spijt dat ik niet beter opgelet heb.Zo ook zou de Kerkgeschiedenis in het algemeen maar ook de vaderlandse geschiedenis goed onder wezenmoeten worden , zonder enig getrap naar mede Christenen van andere denominaties, en zich bewust zijn dat het Christendom de enige Ware Godsdienst is en tevens de allergrootste en het hardst groeien; God alle dank en eer.
Hmm...duidelijk een predikant die zijn eigen geschiedenis niet eens kent.... Er valt inderdaad nog heel wat bij te schaven.... :shock: :roll:Christiaan schreef:Onze predikant had het gisteren nog over geschiedenis.