slaat in als een bom (bij Moni en Lizzy)

Moni

slaat in als een bom (bij Moni en Lizzy)

Bericht door Moni »

Ik heb vandaag een brief gehad dat ik herkeurd moet worden voor de wajong uitkering. Ruim 10 jaar geleden heb ik voor het eerst de uitkering aangevraagd omdat ik lichamelijke handicaps heb. Toen was de situatie hetzelfde als nu dat wil zeggen dat als je alleen je hoofd nog kon bewegen er toch wel een baan voor je was en je gewoon kon werken volgens hun! Ik heb toen 3 jaar moeten vechten met een rechtzaak om de uitkering te krijgen. Ik ben toen door een revalidatie arts van top tot teen bekeken en helemaal afgekraakt voor mijn gevoel, want niets is goed aan mij. (extra moelijk als je 18 bent) Ook kwam er toen uit dat mijn spieren bij het bewegen driemaal zoveel kracht nodig hebben als bij een ander. Ik heb toen uiteindelijk wel gewonnen. Ik heb vorig jaar weer allemaal van die formulieren in moeten vullen om te kijken of ik nog wel recht had op de uitkering. Dat had ik nog wel volgens hun.

Een paar maanden later zet het kabinet alles weer op z'n kop en iedereen moet herkeurd worden. (net als 10 jaar geleden) Daar krijg je een brief over en omdat ze zelf door hadden dat dat veel onrust teweeg bracht kreeg je na een paar maanden weer een brief dat niet iedereen opgeroepen zou worden, want ze keken eerst in je dossier.
Ik begrijp er helemaal niets van!! Ben lamgeslagen! Ik heb een steengoed rapport, waaruit echt blijkt dat ik niet in staat ben om te werken. Er staat ook in dat ik blijvend arbeidsongeschikt ben en waarom dan dit! :i
Ze beseffen daar niet dat je hele wereld op z'n kop gezet wordt. Niet alleen die van mij, maar ook die van Lizzy en mijn ouders.

Willen jullie alsjeblieft voor mij bidden dat het toch allemaal goed mag komen en dat ik kracht mag krijgen om dit te dragen.
takkie

Bericht door takkie »

Heel veel sterkte toegewenst en Gods nabijheid in deze moeilijke tijd!
Daphne

Bericht door Daphne »

Lieve Moni,

Wat vervelend zeg voor je... :i ik wens je heel veel sterkte! Maar vergeet Mattheus 11:28/30 niet...

Kom to Mij, allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven, want mijn juk is zacht en mijn last is licht

Afbeelding

Be blessed
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Andre

Bericht door Andre »

Hij zende uw hulp uit het heiligdom, en ondersteune u uit Sion

Sterkte André
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ja, dat is het schrijnende: je hebt al narigheid genoeg, en dan moet je je daarover nog gaan verantwoorden ook. En dan maar weer afwachten hoe 't uitpakt.
Ik wens je veel sterkte toe. Houd ons op de hoogte!
Moni

Bericht door Moni »

bedankt!
Ja het is zeker schrijnend, want op zo'n moment voel je je als gehandicapte niet echt welkom en krijg je opstandige gevoelens, want ik kan er niets aan doen dat ik niet kan werken. Ik zou veel liever gewoon net als ieder ander een baan gehad hebben, maar het is gewoon onmogelijk.

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Als zus van Moni wil ik ook even reageren. We hadden geprobeerd om haar gerust te stellen. Nee joh, je wordt niet herbeoordeeld, want je hebt een medisch rapport en ook bewijs dat je blijvend arbeidsongeschikt bent.

Tja en dan die brief die ook nog eens op het adres van mijn ouders kwam i.p.v. hier. We waren verstomd en begrepen het niet en......... ik kan niet vertellen hoe ik me voelde. Ik trilde.....van woede?.....van opstand?.....van angst?....ik weet het niet.

Een aantal maanden terug kreeg ik een brief dat ik niet hoef te komen, omdat ik de uitkering al krijg voor mei 1994. Ik was wel blij, maar durfde het niet echt te tonen, want ja Moni nog he......

Moni ik bid voor je hoor!!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Ariene

Bericht door Ariene »

Lizzy en Moni,

Ik wens jullie allebei sterkte in deze moeilijke situatie.

Moni ook wij zullen voor je bidden, ondanks dat het soms moeilijk zal zijn, mag het toch een rust zijn te weten dat wij alles in Gods Hand mogen leggen.

Ik vind zelf het gedicht van voetspoor in het zand in dit soort situaties erg bemoedigend.

Lizzy, ook jouw wens ik sterkte, het geeft toch een dubbel gevoel, blijdschap en rust voor jezelf, maar alle andere gevoelens wat betreft je zus.

Sterkte!
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Moni,

Ook wij willen je veel sterkte toewensen.

N. Donselaar
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Ariene
Lizzy en Moni,

Ik wens jullie allebei sterkte in deze moeilijke situatie.

Moni ook wij zullen voor je bidden, ondanks dat het soms moeilijk zal zijn, mag het toch een rust zijn te weten dat wij alles in Gods Hand mogen leggen.

Ik vind zelf het gedicht van voetspoor in het zand in dit soort situaties erg bemoedigend.

Lizzy, ook jouw wens ik sterkte, het geeft toch een dubbel gevoel, blijdschap en rust voor jezelf, maar alle andere gevoelens wat betreft je zus.

Sterkte!
Dank je wel!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
ahuibers

Bericht door ahuibers »

sterkte,

Je bent bij hen een nummer, net als de andere mensen.
Alle rapporten en zo die je hebt meenenen. misschien helpt dat.
Jelle

Bericht door Jelle »

Moni, heel veel sterkte gewenst en ik bid dat je met al je zorgen maar tot Hem maag gaan. Hij weet uitkomst te geven waar wij geen uitkomst meer zien.

Ja daar kan ik me nu zo vreselijk over opwinden he. Mensen die echt een uitkering nodig hebben moeten alle moeite doen om die te behouden en er lopen genoeg van die lapswansen rond die echt ten onrechte een uitkering krijgen maar steeds weer de de mazen van het net heenglippen.
Dit is nu Nederland anno 2005. In ons rijke land moeten gehandicapten bedelen om aan een uitkering te komen. Ik kan daar altijd echt nijdig om worden.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Daar komt nog bij dat die lapzwansen het niet erg vinden om op deze manier geld krijgen, maar de meeste echte gehandicapten geen ander middel hebben en het heel erg vinden dat ze afhankelijk zijn.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Belachelijk dat iets wat allang bewezen is, opnieuw onderzocht moet worden. Dáár gaat geld mee verloren. En met dit soort verhalen krijg ik sterk het idee, dat de verkeerde mensen hun uitkeringen krijgen.

Maar Moni, sterkte toegewenst deze moeilijke tijd, en ik hoop voor je, dat het gezeur rondom je lichamelijke beperkingen snel is afgelopen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Moni en Lizzy,

Allebei heel veel sterkte toegewenst!
Gesloten