Verkiezingen komen er aan: D66

moderne gelovige

Verkiezingen komen er aan: D66

Bericht door moderne gelovige »

Ik vind verkiezingen altijd wel spannend. Vooral dit maal.
Kunnen we in dit forum eens lekker bakkeleien over de verschillende deelnemers.

Te beginnen met D'66: Het ziet er naar uit dat deze partij helemaal wordt afgeserveerd en mijns inziens volkomen terecht.
Ze gedragen zich altijd als een stelletje betweters en doen voorkomen alsof ze intilligenter zijn dan wie dan ook.
Ik vind het altijd een beetje typische mensen: Pechtold, Lousewies (of zoiets) van der Laan. en de uit beeld verdwenen Thom de Graaf
(Thom met een h.... ook typisch D66 :mrgreen: ) Boris Dittrich.
Ook het partijprogramma is niet het mijne: durf zelfs te beweren dat dit gevaarlijker is als dat van de SP en de PvdA.
Ga maar na:
Iniatiefnemers voor vrije abortus, euthanasie, voluit tegenstanders van het bijzonder onderwijs.
Het rare is dat er relatief ook veel D66 aanhangers te vinden zijn in vrijzinnige kerkelijke gemeenten
Zegt veel over het niveau van die gemeenten en wat je daar te horen krijgt.....
Het mooist zou zijn: 0 zetels!!
memento

Bericht door memento »

Het rare is dat er relatief ook veel D66 aanhangers te vinden zijn in vrijzinnige kerkelijke gemeenten
Wel, wat vrijzinnige gemeenten altijd gedaan hebben, doet D66 ook: namelijk het 'juk' van de traditie, en van het 'moeten' van zich af gooien.
BJD

Re: Verkiezingen komen er aan: D66

Bericht door BJD »

moderne gelovige schreef: Te beginnen met D'66: Het ziet er naar uit dat deze partij helemaal wordt afgeserveerd en mijns inziens volkomen terecht.

Ook het partijprogramma is niet het mijne: durf zelfs te beweren dat dit gevaarlijker is als dat van de SP en de PvdA.
Ga maar na:
Iniatiefnemers voor vrije abortus, euthanasie, voluit tegenstanders van het bijzonder onderwijs.
En dan te bedenken als van de Laan aan het roer had gekomen... :roll:
Bij haar heb ik helemaal het idee dat ze alles wat maar enigszins godsdienstig is af wil schaffen en in zijn geheel wil afrekenen met onze chistelijke beschaving.

Van Bakker kan ik mij nog wel herinneren dat hij zich in het verleden in een debat over koopzondagen zich positief heeft opgesteld. (of laat mijn geheugen mij nu in de steek?)

Maar inderdaad, gezien hun verkiezingsprogramma is het wel een van de laatste partijen die mijn sympathie opwekken.

Ze zullen toch niet weer over een gekozen burgemeester beginnen :lol:
Unionist

Bericht door Unionist »

Vrijdagavond was Boris vd Ham samen met een CU-kandidaat bij jack Spijkerman in de uitzending. Ze mochten één minuut in debat over de gekozen burgemeester. Waar begint Boris over te ratelen? Over de verdienste dat D66 het homohuwelijk mogelijk had gemaakt. De zwatelaar.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
refo

Bericht door refo »

Als CDA en VVD samen 75 zetels hebben zal de ene van d66 ze wel weer aan een meerderheid moeten helpen. :mrgreen:
haaf

Bericht door haaf »

refo schreef:Als CDA en VVD samen 75 zetels hebben zal de ene van d66 ze wel weer aan een meerderheid moeten helpen. :mrgreen:
In dat geval denk ik dat de CU er bij komt. Ik denk zomaar dat dat de eerste keuze van CDA/VVD zal zijn.
m.i. ligt de cu het dichtst bij CDA in verhouding met de andere partijen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Náást D'66 wordt ook een ándere, voor de christengemeenschap in Nederland gevaarlijke partij, LPF (of zoals het gaat heten Lijst 5 Fortuyn) volkomen weggevaagd....................

beide partijen hebben alleen maar "zaken van het kwaad" te bepleiten, dus ik hoop dat grote groepen van het electoraat dat op tijd inziet die nog van plan waren om op deze twee te stemmen.

CU in een coalitie met CDA/VVD?? Het IS mogelijk, maar ze zijn meer op hun plaats in een coalitie CDA/PvdA/CU, gelet op de bruggenbouwersfunctie tussen deze tegenpolen in één regering.
refo

Bericht door refo »

haaf schreef:
refo schreef:Als CDA en VVD samen 75 zetels hebben zal de ene van d66 ze wel weer aan een meerderheid moeten helpen. :mrgreen:
In dat geval denk ik dat de CU er bij komt. Ik denk zomaar dat dat de eerste keuze van CDA/VVD zal zijn.
m.i. ligt de cu het dichtst bij CDA in verhouding met de andere partijen.
Ja, maar dat wil VVD niet, dat weet je toch?
haaf

Bericht door haaf »

de VVD wilde D66 eigenlijk ook niet destijds....
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Blij straks te zijn verlost van deze partij
geledu

Bericht door geledu »

tukkertje schreef:Blij straks te zijn verlost van deze partij
Dit ben ik wel van harte met je eens.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

geledu schreef:
Dit ben ik wel van harte met je eens.
Kijk, hier vinden we elkaar :D :D :D
haaf

Bericht door haaf »

Daar ben ik het ook mee eens. Maar ik bedoelde maar, je hoeft nergens raar van op te kijken in den Haag
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Even een positieve noot over D'66. Het is wel een partij die consequent gestreden heeft voor verbetering van het onderwijs. Vandaag was in het nieuws dat het percentage dat besteed wordt aan onderwijs al decennialang aan het dalen is en veel lager is dan in andere landen. Dat vind ik niet alleen grote schande, maar ook gevaarlijk voor een samenleving. De plek waar je echt werk kunt maken van integratie is wel de school. De plek waar Nederland kan werken aan haar concurrentiekracht is de school. De grote politieke partijen hebben hier echt fouten gemaakt.
Klomp

Bericht door Klomp »

Zosinus schreef:Even een positieve noot over D'66. Het is wel een partij die consequent gestreden heeft voor verbetering van het onderwijs. Vandaag was in het nieuws dat het percentage dat besteed wordt aan onderwijs al decennialang aan het dalen is en veel lager is dan in andere landen. Dat vind ik niet alleen grote schande, maar ook gevaarlijk voor een samenleving. De plek waar je echt werk kunt maken van integratie is wel de school. De plek waar Nederland kan werken aan haar concurrentiekracht is de school. De grote politieke partijen hebben hier echt fouten gemaakt.
Dit punt hebben ze alleen maar als belangrijk aangemerkt, omdat de gewone d66-punten het in de verkiezingsstrijd het niet zo goed zouden doen. Het ging ze alleen maar om stemmen te trekken. Ineens was het onderwijs belangrijk. Zoals ze zelf wel eens zeiden, d66 staat voor niets. Ze denken alleen maar aan hun baantje, hun eigen ego; lopen alle quizzen op tv af om maar met hun smoel in beeld te komen. Bij elke scheet in Nederland, rennen ze naar de camera om te zeggen wat d66 ervan vindt... Als ze maar in beeld zijn....

Klomp
Plaats reactie