Turks passagiersvliegtuig gekaapt - kapers waren christenen!

tukkertje
Contacteer:

Turks passagiersvliegtuig gekaapt - kapers waren christenen!

Bericht door tukkertje »

ISTANBUL - Een Turks passagiersvliegtuig is dinsdag gekaapt. Het toestel was onderweg van de Albanese hoofdstad Tirana naar Istanbul, meldde de Turkse televisie. De Griekse autoriteiten hebben vier gevechtsvliegtuigen ingezet nadat het vliegtuig twee keer een gecodeerd signaal had doorgegeven over een kaping aan boord. Dat zei een functionaris van het Griekse ministerie van Defensie.

De kapers van een toestel van Turkish Airlines willen dat de Italiaanse autoriteiten een boodschap overhandigen aan paus Benedictus XVI. Dat maakten de Italiaanse burgerluchtvaartautoriteiten (ENAC) bekend.

"Zover wij weten willen de kapers praten met de Italiaanse autoriteiten zodat die een boodschap aan de paus kunnen overbrengen", zei een zegsvrouw van ENAC. De kapers willen naar verluidt protesteren tegen de recente omstreden opmerkingen van de paus over de islam.

Overgave

Twee Turkse mannen die het vliegtuig kaapten, zouden bereid zijn zich over te geven aan de Italiaanse autoriteiten. Volgens sommige Italiaanse media zijn de twee al ingerekend door de politie.

Het toestel, een Boeing 737, staat op de luchthaven van Brindisi. Het toestel zou daar zijn gedwongen te landen na interceptie door twee Italiaanse F16's. De kist was gekaapt in Grieks luchtruim en vier Griekse gevechtsvliegtuigen begeleidden het toestel vervolgens naar de grens met Italië.

Aan boord zijn volgens opgave van de Italiaanse autoriteiten 107 passagiers en zes bemanningsleden. De kaping zou een protest zijn tegen het komende bezoek van de paus aan Turkije, aldus de Turkse televisie.

[moderator opmerking]
Discriminerende opmerking verwijderd
[/moderator]
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik zou er wel iets over op kunnen merken, maar ik vrees dat dat dan weggemodereerd zal worden.................

iets in de trant van "dat krijg je met lieden die verschrikkelijk lange tenen hebben als hun geloof en geloofsuitingen aan de tand gevoeld wordt door mensen die hun geloof niet delen."
Vincent

Bericht door Vincent »

Schandalig. Ook niet zo gek als je uitgaat van een eenvoudige interpretatie van de Koran -en sommige (veel?) zieke moslimgeesten kunnen niet anders helaas .

Deze zieke geesten bewijzen met hun daden de opmerking van de paus, maar dat schijnen ze niet te beseffen.

Ons staat nog iets te wachten in de toekomst. Christenstrijders, ontgord het zwaard aan uwe zijde. Tijd voor geestelijke strijd!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Vincent schreef:Deze zieke geesten bewijzen met hun daden de opmerking van de paus, maar dat schijnen ze niet te beseffen.
Dat is idd het meest domme, door zo te handelen zeggen ze eigenlijk: "zie je wel, we hebben niets met geweld te maken, we kapen alleen nu een vliegtuig" :lol:
memento

Bericht door memento »

De kapers waren christenen:

De kapers wilden niet hun haatgevoelens jegens de paus kenbaar maken, maar zochten juist zijn steun. Eén van de kapers, Hasan Ekinci, blijkt een Turkse christen te zijn, die eerder een brief stuurde naar de paus. Daarin vroeg hij de geestelijke leider om hulp, omdat hij niet in een islamitisch leger wilde dienen. In Turkije geldt de dienstplicht voor alle Turken, ongeacht het ras of de religie. Volgens de Italiaanse autoriteiten vroeg de Turk politiek asiel aan, en wilde hij dat zijn brief naar de paus werd gebracht.

Bron: fok.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

memento schreef:De kapers waren christenen:

De kapers wilden niet hun haatgevoelens jegens de paus kenbaar maken, maar zochten juist zijn steun. Eén van de kapers, Hasan Ekinci, blijkt een Turkse christen te zijn, die eerder een brief stuurde naar de paus. Daarin vroeg hij de geestelijke leider om hulp, omdat hij niet in een islamitisch leger wilde dienen. In Turkije geldt de dienstplicht voor alle Turken, ongeacht het ras of de religie. Volgens de Italiaanse autoriteiten vroeg de Turk politiek asiel aan, en wilde hij dat zijn brief naar de paus werd gebracht.

Bron: fok.nl
En gij geloofd dat?????????????
memento

Bericht door memento »

tukkertje schreef:En gij geloofd dat?????????????
Goed, fok is niet de meest betrouwbare bron. Ik citeer nos.nl:

[Eerst was sprake van twee kapers, maar later bleek het er maar een te zijn. De man is een tot het christendom bekeerde moslim. Hij wilde niet in militaire dienst en heeft zich eerder tot de paus gewend voor hulp. De man wil in Italië politiek asiel vragen.
wim

Bericht door wim »

Vanonchtend hoorde ik op de radio dat de kaper zelfs een applaus van de passagiers kreeg.
Unionist

Bericht door Unionist »

Zo zie je maar weer: je kunt ook te snel oordelen...

Wat een gewelddadige christen zeg. Je kunt wel zien dat Halsema gelijk had met haar 'as van het kwaad"!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:Zo zie je maar weer: je kunt ook te snel oordelen...

Wat een gewelddadige christen zeg. Je kunt wel zien dat Halsema gelijk had met haar 'as van het kwaad"!

Haha wat een nonsens. IN het geval een moslim was geweest was de kans groter geweest dat er nu al geen vliegtuig meer was.
Unionist

Bericht door Unionist »

Vincent schreef:

Haha wat een nonsens. IN het geval een moslim was geweest was de kans groter geweest dat er nu al geen vliegtuig meer was.
Sterker nog...

Nee, het was maar een chargerende opmerking. Ik stoor me vaak aan de ongenuanceerde "elke moslim is een terrorist"-borrelpraat.

Weleens een boek over Noord-Ierland gelezen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Unionist schreef:
Vincent schreef:

Sterker nog...

Nee, het was maar een chargerende opmerking. Ik stoor me vaak aan de ongenuanceerde "elke moslim is een terrorist"-borrelpraat.

Of iets over de kruistochten? Of iets over Nederlanders die 200/300 jaar geleden het 'evangelie' brachten in donker Afrika?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik was idd te snel met mijn oordeel. Zo ben ik dan ook wel weer. Deze man moet wel een vette straf krijgen, want dit kan gewoon niet.
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:
Vincent schreef:

Sterker nog...

Ik erger mij aan ongenuanceerde borrelpraat dat iedere molsims-criticus borrelpraat bezigt.

Weleens een boek van Bernard Lewis- De crisis van de islam, gelezen?
Vincent

Bericht door Vincent »

Mister schreef:
Unionist schreef:
Vincent schreef:

Sterker nog...

Of iets over de kruistochten? Of iets over Nederlanders die 200/300 jaar geleden het 'evangelie' brachten in donker Afrika?
Of iets over de Verlichting? Over vrijzinnigheid 150 jaar terug? Over de Grote Reformatie, 500 jaar geleden? Over de ontwíkkeling van het chr. geloof? Over haar uitgangspunten zoals in NT? Over de vroegste kerk in relatie tot overheid?
Plaats reactie