Het koor-topic

Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Het koor-topic

Bericht door Dianne »

Hallo allemaal,
wie van jullie zit er op een koor?
wat voor soort muziek zing je daar?
op wat voor soort koor zit je?

Ik zit op het (gemengd) Rehobothkoor in Kootwijkerbroek. We zingen Psalm(bewerking)en en geestelijke liederen. We repeteren iederen woensdag van 8 tot 10. We kunnen nog nieuwe leden gebruiken... :wink:
Ik heb het erg naar mijn zin op dit koor, veel jonge (gezellige) leden, goede dirigent Arie Loonstra en een hoog niveau van zingen. Helaas zal het waarschijnlijk mijn laatste seizoen zijn, omdat ik volgend jaar hoop te trouwen en dan te ver moet reizen om naar Kootwijkerbroek te gaan.
Dit jaar bestaat het koor 25 jaar en daarom hebben we een nieuwe CD opgenomen. Drie van de veertien nummers zijn opgenomen met een origineel Engels orgel. De rest van de stukken, op een orgelsolo na, zijn opgenomen met orkest. Erg mooi! Ook staat er ongeveer 10 minuten beeld op (via cd-rom van je pc). Voor wie belangstelling heeft, stuur maar een pb'tje.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Zelf zing ik op dit koor als tenor. Rond kerst 2007 zingen we waarschijnlijk het kerstoratorium ‘In de volheid van de tijd’ van Leander van der Steen (zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen). Hiervoor worden ook zanglustigen buiten ons koor uitgenodigd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11440
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

wim schreef:Zelf zing ik op dit koor als tenor. Rond kerst 2007 zingen we waarschijnlijk het kerstoratorium ‘In de volheid van de tijd’ van Leander van der Steen (zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen). Hiervoor worden ook zanglustigen buiten ons koor uitgenodigd.
Wow! 'in de volheid van de tijd' is mooi. Maar is het niet van Ed Kooiman? (tekst) Overigens draait de CD hier iedere zondag bijna alweer. En dan in december naar 'De Doelen' als het daar weer is, tenminste....
Petrus

Bericht door Petrus »

wim schreef:(zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen)
Nouhhhhhhhhhh, láát dan maar................................... :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Petrus schreef:
wim schreef:(zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen)
Nouhhhhhhhhhh, láát dan maar................................... :mrgreen:
Nou, ik doe het zachtjes hoor, zodat niemand me kan horen. Stel je voor.... :oops:
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

wim schreef:Zelf zing ik op dit koor als tenor. Rond kerst 2007 zingen we waarschijnlijk het kerstoratorium ‘In de volheid van de tijd’ van Leander van der Steen (zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen). Hiervoor worden ook zanglustigen buiten ons koor uitgenodigd.
Dat oratorium schijnt geweldig te zijn ja! Zou graag meezingen, maar ja, Bodegraven is een beetje te ver weg...
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Dianne schreef:
wim schreef:Zelf zing ik op dit koor als tenor. Rond kerst 2007 zingen we waarschijnlijk het kerstoratorium ‘In de volheid van de tijd’ van Leander van der Steen (zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen). Hiervoor worden ook zanglustigen buiten ons koor uitgenodigd.
Dat oratorium schijnt geweldig te zijn ja! Zou graag meezingen, maar ja, Bodegraven is een beetje te ver weg...
Bodegraven???
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

wim schreef:
Dianne schreef:
wim schreef:Zelf zing ik op dit koor als tenor. Rond kerst 2007 zingen we waarschijnlijk het kerstoratorium ‘In de volheid van de tijd’ van Leander van der Steen (zelf zal ik dan waarschijnlijk viool spelen). Hiervoor worden ook zanglustigen buiten ons koor uitgenodigd.
Dat oratorium schijnt geweldig te zijn ja! Zou graag meezingen, maar ja, Bodegraven is een beetje te ver weg...
Bodegraven???
Ik heb even vluchtig op de site gekeken en zag in de gauwigheid Bodegraven staan. :oops: Maar daar is dus ooit een concert geweest zie ik nu pas... 8) maar waar het koor wel is, kan ik niet vinden. Scheveningen? Dat is helemaal ver weg... :oops:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Dianne schreef:[...] waar het koor wel is, kan ik niet vinden. Scheveningen? Dat is helemaal ver weg... :oops:
Scheveningen ja. Net zo ver weg als Barneveld voor mij is waarschijnlijk...
Dianne
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jun 2004, 14:46
Locatie: Veen

Bericht door Dianne »

wim schreef:
Dianne schreef:[...] waar het koor wel is, kan ik niet vinden. Scheveningen? Dat is helemaal ver weg... :oops:
Scheveningen ja. Net zo ver weg als Barneveld voor mij is waarschijnlijk...
Ja, inderdaad. Helaas...
Ik heb wel een keer met een projectkoor mee gezongen. Dat was o.l.v. Leander van der Steen. We hebben toen op Kerstavond in Ede gezongen, was tegelijkertijd een soort evangelisatiedienst. Was erg leuk om te doen, heel snel stukken instuderen!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zoals velen hier wel weten zing ik in het Rijssens Mannenkoor. Over anderhalve week gaan we weer een CD opnemen in de Eusebius te Arnhem. Een kerstCD wel te verstaan.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

tukkertje schreef:Zoals velen hier wel weten zing ik in het Rijssens Mannenkoor. Over anderhalve week gaan we weer een CD opnemen in de Eusebius te Arnhem. Een kerstCD wel te verstaan.
Ik dacht al, wat is Tukkertje toch stil de laatste tijd. Maar je bent natuurlijk druk aan 't oefenen op stille nacht :mrgreen:
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef: Ik dacht al, wat is Tukkertje toch stil de laatste tijd. Maar je bent natuurlijk druk aan 't oefenen op stille nacht :mrgreen:
:mrgreen:
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Het koor-topic

Bericht door Kislev »

Dianne schreef:Hallo allemaal,
wie van jullie zit er op een koor?
wat voor soort muziek zing je daar?
op wat voor soort koor zit je?

Ik zit op het (gemengd) Rehobothkoor in Kootwijkerbroek. We zingen Psalm(bewerking)en en geestelijke liederen. We repeteren iederen woensdag van 8 tot 10. We kunnen nog nieuwe leden gebruiken... :wink:
Ik heb het erg naar mijn zin op dit koor, veel jonge (gezellige) leden, goede dirigent Arie Loonstra en een hoog niveau van zingen. Helaas zal het waarschijnlijk mijn laatste seizoen zijn, omdat ik volgend jaar hoop te trouwen en dan te ver moet reizen om naar Kootwijkerbroek te gaan.
Dit jaar bestaat het koor 25 jaar en daarom hebben we een nieuwe CD opgenomen. Drie van de veertien nummers zijn opgenomen met een origineel Engels orgel. De rest van de stukken, op een orgelsolo na, zijn opgenomen met orkest. Erg mooi! Ook staat er ongeveer 10 minuten beeld op (via cd-rom van je pc). Voor wie belangstelling heeft, stuur maar een pb'tje.
Dat koor hebben ze me ook nog eens voor gevraagd toen ik nog op de Veluwe woonde. Maar gaf aan dat ik al in een koor zat wat de Mattheus-passion aan het zingen was. Toen had diegene iets van 'laat maar' :mrgreen:
Zitten een paar kennissen van me op.

Zelf ben ik na vijf jaar koorloos maar sta momenteel op de lijst voor een op te richten kamerkoor wat Bach-kantates e.d. gaat zingen. We wachten rustig af.
Petrus

Bericht door Petrus »

wim schreef:
Hendrikus schreef: Ik dacht al, wat is Tukkertje toch stil de laatste tijd. Maar je bent natuurlijk druk aan 't oefenen op stille nacht :mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll:
Plaats reactie