Biddende man uit vliegtuig gezet

Unionist

Biddende man uit vliegtuig gezet

Bericht door Unionist »

Een chassidische jood is in Montreal (Canada) uit het vliegtuig gezet omdat hij zat te bidden.

Lees het hele artikel (Engels): http://www.cbc.ca/canada/montreal/story ... plane.html
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

Ach ja, veiligheid boven alles. Godsdienst is staatsgevaar nummer 1 tegenwoordig...
Leonius

Bericht door Leonius »

Tja, ik kan me er iets bij voorstellen. Je weet dat er in deze tijd in naam van de één of andere God(heid) aanslagen worden gepleegd. Bewaar je gebed dan voor later, of ga je 'binnenkamer' in. Het is bovendien nog aanstootgevend ook voor anderen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Tja. Ik kan het me ook wel voorstellen.

Het ziet er altijd een beetje typisch uit, zoals die orthodoxe Joden bidden. En als hij dan ook nog geen Engels of Frans spreekt, kan ik me voorstellen dat ze hem even terughalen naar de gate om een tolk te bemachtigen. Dat is wat ze uiteindelijk gedaan hebben, niet meer en niet minder.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ik blijf het een vreemde zaak vinden. De betreffende man is al door de douane heengekomen (dus gecontroleerd). Natuurlijk ziet het er enigzins ongebruikelijk uit als orthodoxe Joden bidden, maar om iemand daardoor een vlucht te laten missen vind ik belachelijk. Stel dat iemand van ons uit een vliegtuig word gehaald omdat hij in een grote GBS-bijbel met koperen sloten zit te lezen. Dat kom immers ook vreemd over bij buitenstaanders, en maakt mensen wellicht nerveus...
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik heb eens in een vliegtuig vol joelende voetballers gezeten. nee, dáár word je vrolijk van.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Leonius

Bericht door Leonius »

Dathenum schreef:Ik blijf het een vreemde zaak vinden. De betreffende man is al door de douane heengekomen (dus gecontroleerd). Natuurlijk ziet het er enigzins ongebruikelijk uit als orthodoxe Joden bidden, maar om iemand daardoor een vlucht te laten missen vind ik belachelijk. Stel dat iemand van ons uit een vliegtuig word gehaald omdat hij in een grote GBS-bijbel met koperen sloten zit te lezen. Dat kom immers ook vreemd over bij buitenstaanders, en maakt mensen wellicht nerveus...
Ja, dat zou ik ook erg vreemd vinden, en de boel toch niet helemaal vertrouwen.....
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Leonius schreef:
Dathenum schreef:Ik blijf het een vreemde zaak vinden. De betreffende man is al door de douane heengekomen (dus gecontroleerd). Natuurlijk ziet het er enigzins ongebruikelijk uit als orthodoxe Joden bidden, maar om iemand daardoor een vlucht te laten missen vind ik belachelijk. Stel dat iemand van ons uit een vliegtuig word gehaald omdat hij in een grote GBS-bijbel met koperen sloten zit te lezen. Dat kom immers ook vreemd over bij buitenstaanders, en maakt mensen wellicht nerveus...
Ja, dat zou ik ook erg vreemd vinden, en de boel toch niet helemaal vertrouwen.....
Misschien wel een biblebomb :roll:
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:Ik heb eens in een vliegtuig vol joelende voetballers gezeten. nee, dáár word je vrolijk van.
Nee, net zo min. Maar ik meen toch dat er een verschil is tussen voetbalfanatici en godsdienstfanatici. Statistisch lijkt het me namelijk wel bewezen dat de tweede groep meer in aanmerking komt voor het eventueel plegen van bomaanslagen, dan de eerste....
memento

Bericht door memento »

Leonius schreef:
Unionist schreef:Ik heb eens in een vliegtuig vol joelende voetballers gezeten. nee, dáár word je vrolijk van.
Nee, net zo min. Maar ik meen toch dat er een verschil is tussen voetbalfanatici en godsdienstfanatici. Statistisch lijkt het me namelijk wel bewezen dat de tweede groep meer in aanmerking komt voor het eventueel plegen van bomaanslagen, dan de eerste....
Statistisch lijkt me namelijk wel bewezen dat de eerste groep meer schade aanbrengt dan de 2e. Voetbalvandalisme noemen ze dat...
Leonius

Bericht door Leonius »

memento schreef:
Leonius schreef:
Statistisch lijkt me namelijk wel bewezen dat de eerste groep meer schade aanbrengt dan de 2e. Voetbalvandalisme noemen ze dat...
Mwha, ik geloof dat ik benauwder ben voor terroristen dan voor voetbalvandalisten. Het is toch wel bewezen dat het eerste wat dodelijker is dan het tweede. Verder heb ik nog nooit gehoord dat een vliegtuig door voetbalvandalisten tijdens de vlucht werd gemold.....
memento

Bericht door memento »

Dathenum schreef:
Leonius schreef:
Here's your captain speaking. Please fasten your biblebelt
Leonius

Bericht door Leonius »

memento schreef:
Dathenum schreef:
Leonius schreef:
Here's your captain speaking. Please fasten your biblebelt
Ja, je kunt er lacherig over doen, maar ik durf zomaar te wedden dat een gemiddelde captain/steward niet zo vreselijk veel weet van GBS-Bijbels met grote sloten.... Je leeft niet in het beperkte refo-wereldje waar we dat misschien heel erg gewoon vinden, maar in een wereld waar helaas godsdienstfanatici niet zo te vertrouwen zijn in dat opzicht. Verder denken wij vooral aan moslims, maar in de VS is dat lang niet vanzelfsprekend: daar zijn nogal wat fundamentalistische christenen die menen dat God een handje geholpen moet worden om de eindtijd naderbij te brengen..... En verder weet ik zat joden op te noemen die eveneens niet vies waren van een 'torahbomb'.....
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dathenum schreef:De betreffende man is al door de douane heengekomen (dus gecontroleerd).
Dit kan natuurlijk niet het criterium zijn, waarom iemand wel of niet om veiligheidsredenen uit het vliegtuig gehaald kan worden.
Dathenum schreef:Natuurlijk ziet het er enigzins ongebruikelijk uit als orthodoxe Joden bidden
Wat de Canadees omschrijft als "he was lurching back and forth", ziet er (zeker voor outsiders) behoorlijk genant uit.
Dathenum schreef:Stel dat iemand van ons uit een vliegtuig word gehaald omdat hij in een grote GBS-bijbel met koperen sloten zit te lezen.
Een beetje vreemd is die iemand dan zeker.
De zakbijbel van de GBS met kanttekeningen staat net zoveel in; nog wel meer zelfs (psalmen + forumlieren + kaartjes).
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Tiberius schreef:Een beetje vreemd is die iemand dan zeker.
De zakbijbel van de GBS met kanttekeningen staat net zoveel in; nog wel meer zelfs (psalmen + forumlieren + kaartjes).
Daar staat een kaartje van Israel in, ook niet onverdacht :shock: En ga vooral niet met toegesloten ogen vol genot 1 van de (niet ritmische) psalmen zitten neurien... dat zier er (zeker voor outsiders) behoorlijk genant uit. Kun je je vakantiereisje op je buik schrijven.
Plaats reactie