Internetportal / zoekmachine http://www.refo.eu

memento

Internetportal / zoekmachine http://www.refo.eu

Bericht door memento »

Ik ben momenteel bezig met een Reformatorische Internet portal. Het doel van de portal is:
1. Eén pagina waarmee je alles wat je wilt kunnen zoeken op internet, kan zoeken (google, de bijbel, wikipedia, zoek-een-kerk-met-je-postcode, gouden gids, telefoonboek, etc)
2. Reformatorische bedrijven/kerken/scholen/etc de mogelijkheid geven hun bedrijfsinformatie op internet te zetten (gratis). Ook kunnen ze (zonder kennis van HTML) hun eigen pagina in elkaar klikken.

De website is nog in ontwikkeling. Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Zou je iets anders willen zien, mis je bepaalde dingen, vind je de layout mooi of juist lelijk, heb je nog een goed idee voor de site? Wij zijn zeer benieuwd naar jullie reacties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Mogelijk directe links naar diverse klassieke internetzenders??

Eventueel ook naar christelijke boekhandels met eigen website???
memento

Bericht door memento »

Petrus schreef:Mogelijk directe links naar diverse klassieke internetzenders??

Goed idee! Verder nog links naar een bepaald soort websites, die je handig lijken?
Petrus

Bericht door Petrus »

misschien................

links naar bijvoorbeeld dorkas, koeh, amnesty international, chr. vrijwilligerssites of -organisaties......................kerkbladen................
Marnix

Bericht door Marnix »

Ziet er leuk uit, maar ik zou eerder links naar forums, andere sites etc. plaatsen dan gelijk actieve topics weergeven. Nieuw uit het RD, prima... maar niet iedere bezoekers is in forums geinteresseerd :) Ik zou dat eerder wat meer uit het zicht zetten, misschien wat minder topics per forum....

Verder goede site, goed initiatief ook. Misshien ook een link naar Refomarkt.nl erop?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
memento

Bericht door memento »

Marnix schreef:Ziet er leuk uit, maar ik zou eerder links naar forums, andere sites etc. plaatsen dan gelijk actieve topics weergeven. Nieuw uit het RD, prima... maar niet iedere bezoekers is in forums geinteresseerd :) Ik zou dat eerder wat meer uit het zicht zetten, misschien wat minder topics per forum....

Verder goede site, goed initiatief ook. Misshien ook een link naar Refomarkt.nl erop?
Ik ben nu bezig aan 'websites voor bedrijven', bedrijven kunnen dan eenvoudig een websitetje maken op http://bedrijfnaam.refo.eu. Refomarkt wordt hieraan gekoppeld.

Later willen we deze optie ook aanbieden aan particulieren, zodat je een homepage kan maken, met als onderdeel van je homepage de spullen die je te koop aanbied.

Daarnaast komt er nog een aparte zoekoptie voor marktplaatsen, zoals Refomarkt, Marktplaats en Speurders.

Er komt ook nog een woordenboek-optie (vanDale Nederlands + eventueel nog EN <-> NL en DE <-> NL).
rj

Bericht door rj »

Zomaar wat gedachten:

- De mogelijkheid bieden om je eigen huis tijdens de vakanties open te stellen voor minder bedeelde gezinnen in de gemeenten. (overzichtje, formuliertje, enz)

- Adressen / Contact lijst / formulier e.d. met gegevens van kerkelijike gemeenten, gemeenteleden, bedrijven in het buitenland die open staan voor stagelopers e.d of anderen die tijdelijk wat in het buitenland willen ondernemen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Is hier behoefte aan en maken jullie het om die reden, of maken jullie het, omdat jullie vinden dat er behoefte aan moet zijn.......?

Wat zijn de toegevoegde waarde en onderscheidende factoren t.o.v. startpagina's als Refoplaza, Kliksafe, etc?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

rj schreef:Zomaar wat gedachten:

- De mogelijkheid bieden om je eigen huis tijdens de vakanties open te stellen voor minder bedeelde gezinnen in de gemeenten. (overzichtje, formuliertje, enz)
Ja, handig voor inbrekers.
memento

Bericht door memento »

Pim schreef:Is hier behoefte aan en maken jullie het om die reden, of maken jullie het, omdat jullie vinden dat er behoefte aan moet zijn.......?
Weinig bedrijven zijn online. Het RD heeft voor RDOnline, wat een vergelijkbaar doel nastreeft een marktonderzoek laten verrichten. De aanleiding is de achterlijk hoge prijzen die hun vragen om je bedrijf/school/instelling/etc op te nemen in hun database, nl. 100 EUR ex btw per jaar. Ons doel is dit gratis te doen, en inkomen te verwerven uit niet-storende reclame.
Wat zijn de toegevoegde waarde en onderscheidende factoren t.o.v. startpagina's als Refoplaza, Kliksafe, etc?
Refoplaza en consorten zijn pure link-pagina's. Wij willen een complete portal maken. Het doel is dat als je onze pagina als startpagina hebt, dat je daarvandaan alles kan doorzoeken wat je maar wil op internet. Of je nu zoekt op het internet, de bijbel, telefoongids, etc etc..

Daarnaast blijft de handige zoekbar in het klein aanwezig bovenin je browser (uiteraard te sluiten), zodat je weer iets anders kan zoeken zonder eerst terug te hoeven naar je startpagina.
wim

Re: Internetportal / zoekmachine http://www.refo.eu

Bericht door wim »

memento schreef: De website is nog in ontwikkeling. Graag jullie opmerkingen/suggesties/etc. Zou je iets anders willen zien, mis je bepaalde dingen, vind je de layout mooi of juist lelijk, heb je nog een goed idee voor de site? Wij zijn zeer benieuwd naar jullie reacties.
Ziet er strak uit. Complimenten.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

memento schreef:
Petrus schreef:Mogelijk directe links naar diverse klassieke internetzenders??

Goed idee! Verder nog links naar een bepaald soort websites, die je handig lijken?
De optie zoeken op nummer zou bij de Telefoongids ook niet onhandig zijn. >> http://zoekopnummer.ath.cx/
memento

Bericht door memento »

Johannes 3:16 schreef:De optie zoeken op nummer zou bij de Telefoongids ook niet onhandig zijn. >> http://zoekopnummer.ath.cx/
Een goede. Ga ik toevoegen!

Nog wel even geduld, want ik ga eerst even lekker een paar weekjes in de zon hangen :)

Een huisjes-verhuur-optie met de mogelijkheid tot uitwisseling heb ik op de planning staan. Maargoed, dat wordt pas in versie 3 of zo...
Petrus

Bericht door Petrus »

memento schreef: Een goede. Ga ik toevoegen!

Nog wel even geduld, want ik ga eerst even lekker een paar weekjes in de zon hangen :)
Weljahhhhhhhh, meneer knijpt er gewoon ff tussenuit.................en wij dan??? doen wij niet meer mee dan??????
rj

Bericht door rj »

Wat dacht je van een prijsvergelijker op christelijke boeken. Iets dergelijks als kelkoo doet. Verschillende uitgeverijen hebben een webshop en daarnaast zijn er ook een hoop 2e hands te verkrijgen op verschillende websites als markstplaats, speurders, ebay, refomarkt.

In hoeverre dat technisch haalbaar is weet ik niet. Eigenlijk heb je dan toegang nodig tot de database of ze moeten rss aanbieden.
Plaats reactie