Vista

Gian

Vista

Bericht door Gian »

Onderzoeks-buro Gartner heeftIT managers verteld wat zij minimaal nodig hebben om Windows Vista,de opvolger van XP,te kunnen draaien.
Zeker de helft van de huidige pc's is volgens Gartner niet geschikt voor het nieuwe besturingssysteem.

Het probleem is,lezen we op Gizmodo,de videokaart:die moet over minimaal 1 GB aan geheugen beschikken.Andere eisen:ten minste een Pentium 4 processor met 1 GB aan RAM(ruim twee keer zoveel als standaard aanwezig is),en notebook gebruikers kunnen volgens Gartner maar beter wachten op een Intel Core Duo,ook met 1 GB RAM.Toegegeven:Microsoft komt met verschillende versies van Vista,ook voor notebooks,en op systemen met weinig paardenkracht schakelt Vista automatisch enkele tandjes terug,dus misschien is ellende te overzien.

Bron:Computeridee.nl

PS videokaart moet moederbord zijn. Dat was een tikfout in Computeridee
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
olfie

Re: Vista

Bericht door olfie »

Gian schreef:Onderzoeks-buro Gartner heeftIT managers verteld wat zij minimaal nodig hebben om Windows Vista,de opvolger van XP,te kunnen draaien.
Zeker de helft van de huidige pc's is volgens Gartner niet geschikt voor het nieuwe besturingssysteem.

Het probleem is,lezen we op Gizmodo,de videokaart:die moet over minimaal 1 GB aan geheugen beschikken.Andere eisen:ten minste een Pentium 4 processor met 1 GB aan RAM(ruim twee keer zoveel als standaard aanwezig is),en notebook gebruikers kunnen volgens Gartner maar beter wachten op een Intel Core Duo,ook met 1 GB RAM.Toegegeven:Microsoft komt met verschillende versies van Vista,ook voor notebooks,en op systemen met weinig paardenkracht schakelt Vista automatisch enkele tandjes terug,dus misschien is ellende te overzien.

Bron:Computeridee.nl

PS videokaart moet moederbord zijn. Dat was een tikfout in Computeridee
Hele stomme fout :(
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

mmm :oops: ben net m'n nieuwe computer aan het installeren. Voldoet wél aan de eisen, behalve de videokaart. Maar dat interesseert me niet zo veel.

Ooit op een stagebedrijf, op een nog nieuwe pc, een proef versie van Vista geïnstalleerd. Maar ik kan je zeggen. 512mb intern, is té weinig!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Unionist

Bericht door Unionist »

Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Unionist schreef:Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
Tja, als het goed werkt, ben ik tevreden. Ik heb op m'n werk een 'eigen' laptopje, Pentium II met windows 2000. Werkt perfect. Ik hoef niet zo nodig wat anders, ik kan er m'n werk mee doen.

Thuis gebruik ik veel photoshop, en dan word het een ander verhaal... dat vreet wat meer van je PC...

Maar Vista, zoals de nieuwe windows heet... ach, ik zal het vanzelf wel een keer krijgen, via school ofzo. En dan is het best interessant om te nemen. Anders draait XP prima!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

ik ga denk ik minimaal Vista SP1afwachten, de eerste versies zullen traditiegetrouw wel bagger zijn . . .
refo

Bericht door refo »

Unionist schreef:Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
Ik mis nog dagelijks de c-prompt.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:
:mrgreen:

start , uitvoeren, command en je hebt hem weer.....
JunglePenguin

Bericht door JunglePenguin »

refo schreef: Ik mis nog dagelijks de c-prompt.
Probeer eens Linux, uitgebreide commandline en grafisch ook te krijgen met 3D-desktop omgeving (XGL) Leuk om allemaal uit te zoeken. :D En nog legaal te downloaden ook. 8)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:
JA! me too... zit 't er in nog.
Als ik gwbasic nog eens voor me neus krijg...
Unionist

Bericht door Unionist »

100 type "Unionist"
200 goto 100
run

Syntax error

:( mag ik even je zakdoek lenen? 't wordt me allemaal even te veel...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
refo

Bericht door refo »

Bij 'syntax error' had je tenminste zelf wat fout gedaan.

Nu krijg je 'onbekende fout' in 2374678236 en mag je het zelf uitzoeken.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Unionist schreef:100 type "Unionist"
200 goto 100
run

Syntax error

Ben je niet 'loop' vergeten? :lol:
refo

Bericht door refo »

Mister schreef:
Unionist schreef:100 type "Unionist"
200 goto 100
run

Syntax error

Ben je niet 'loop' vergeten? :lol:
Nee, het is al een loop.
De fout zit in regel 100.
Hij bedoelt print ipv type.

Overigens waren er in die tijd piepkleine spelletjes te krijgen. Zo heb ik bv een spel dat Loadrunner heet, ongeveer 75 kb groot is en 150 levels telt. En 't is nog steeds leuk.

Voor degenen die niet meer weten wat een kb is. Dat is 0,001 MB.

Google op 'abandon ware' en je vindt nog veel van dat spul. Zelfs aangepast voor snelheden in de orde van Ghz. Want je hebt overal hobbyisten voor.
wim

Bericht door wim »

refo schreef: Voor degenen die niet meer weten wat een kb is. Dat is 0,001 MB.
Je bedoelt: 1 KB = 1/1024 MB

Denk aan hoofdletter en kleine letters:

k = kilo zoals in kilogram (*1000 )
K = kilo zoals in kilobyte (*1024)
b = bit
B = byte

---
Programmers don't byte, they nibble a bit.
Plaats reactie