Vista
Vista
Onderzoeks-buro Gartner heeftIT managers verteld wat zij minimaal nodig hebben om Windows Vista,de opvolger van XP,te kunnen draaien.
Zeker de helft van de huidige pc's is volgens Gartner niet geschikt voor het nieuwe besturingssysteem.
Het probleem is,lezen we op Gizmodo,de videokaart:die moet over minimaal 1 GB aan geheugen beschikken.Andere eisen:ten minste een Pentium 4 processor met 1 GB aan RAM(ruim twee keer zoveel als standaard aanwezig is),en notebook gebruikers kunnen volgens Gartner maar beter wachten op een Intel Core Duo,ook met 1 GB RAM.Toegegeven:Microsoft komt met verschillende versies van Vista,ook voor notebooks,en op systemen met weinig paardenkracht schakelt Vista automatisch enkele tandjes terug,dus misschien is ellende te overzien.
Bron:Computeridee.nl
PS videokaart moet moederbord zijn. Dat was een tikfout in Computeridee
Zeker de helft van de huidige pc's is volgens Gartner niet geschikt voor het nieuwe besturingssysteem.
Het probleem is,lezen we op Gizmodo,de videokaart:die moet over minimaal 1 GB aan geheugen beschikken.Andere eisen:ten minste een Pentium 4 processor met 1 GB aan RAM(ruim twee keer zoveel als standaard aanwezig is),en notebook gebruikers kunnen volgens Gartner maar beter wachten op een Intel Core Duo,ook met 1 GB RAM.Toegegeven:Microsoft komt met verschillende versies van Vista,ook voor notebooks,en op systemen met weinig paardenkracht schakelt Vista automatisch enkele tandjes terug,dus misschien is ellende te overzien.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Vista
Hele stomme foutGian schreef:Onderzoeks-buro Gartner heeftIT managers verteld wat zij minimaal nodig hebben om Windows Vista,de opvolger van XP,te kunnen draaien.

Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
mmm
: ben net m'n nieuwe computer aan het installeren. Voldoet wél aan de eisen, behalve de videokaart. Maar dat interesseert me niet zo veel.
Ooit op een stagebedrijf, op een nog nieuwe pc, een proef versie van Vista geïnstalleerd. Maar ik kan je zeggen. 512mb intern, is té weinig!

Ooit op een stagebedrijf, op een nog nieuwe pc, een proef versie van Vista geïnstalleerd. Maar ik kan je zeggen. 512mb intern, is té weinig!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Tja, als het goed werkt, ben ik tevreden. Ik heb op m'n werk een 'eigen' laptopje, Pentium II met windows 2000. Werkt perfect. Ik hoef niet zo nodig wat anders, ik kan er m'n werk mee doen.Unionist schreef:Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
Thuis gebruik ik veel photoshop, en dan word het een ander verhaal... dat vreet wat meer van je PC...
Maar Vista, zoals de nieuwe windows heet... ach, ik zal het vanzelf wel een keer krijgen, via school ofzo. En dan is het best interessant om te nemen. Anders draait XP prima!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
- Miscanthus
:mrgreen:refo schreef:Ik mis nog dagelijks de c-prompt.Unionist schreef:Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
start , uitvoeren, command en je hebt hem weer.....
JA! me too... zit 't er in nog.refo schreef:Ik mis nog dagelijks de c-prompt.Unionist schreef:Ach, 't is al net als met vertalingen en berijmingen: de een heeft schik met XP, de ander zit te springen om wat nieuws, een derde denkt met heimwee terug aan het goeie ouwe 3 punt 11...
Als ik gwbasic nog eens voor me neus krijg...
Nee, het is al een loop.Mister schreef:Ben je niet 'loop' vergeten?Unionist schreef:100 type "Unionist"
200 goto 100
run
Syntax error
mag ik even je zakdoek lenen? 't wordt me allemaal even te veel...
:
De fout zit in regel 100.
Hij bedoelt print ipv type.
Overigens waren er in die tijd piepkleine spelletjes te krijgen. Zo heb ik bv een spel dat Loadrunner heet, ongeveer 75 kb groot is en 150 levels telt. En 't is nog steeds leuk.
Voor degenen die niet meer weten wat een kb is. Dat is 0,001 MB.
Google op 'abandon ware' en je vindt nog veel van dat spul. Zelfs aangepast voor snelheden in de orde van Ghz. Want je hebt overal hobbyisten voor.