Hét antwoord tegen reclame via telefoon
Hét antwoord tegen reclame via telefoon
Wees voorbereid tegen telemarketers, die je van alles proberen aan te smeren via de telefoon:
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
Mijn vorige werkgever zei eens tegen iemand die probeerde door te zeuren:
De vorige beller heeft binnen 10 seconden opgehangen, ik weet zeker dat dit sneller gaat, dag meneer.....
(mijn neefje zei vroeger: weet u hoe de brandweer man klinkt? tuut tuut tuut)
De vorige beller heeft binnen 10 seconden opgehangen, ik weet zeker dat dit sneller gaat, dag meneer.....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
ik heb een variant daarop wel eens gedaan: momentje, ik verbind u door met de brandweer van Antwerpen, tuut, tuut, tuut . . .vlinder schreef:Mijn vorige werkgever zei eens tegen iemand die probeerde door te zeuren:
Soms reageer ik heel enthousiast, oh wat mooi dat ik u nu aan de telefoon heb, u zou iets voor mij kunnen betekenen, enzovoorts, maar mijn verzoek is dan uiteindelijk of ze een aantekening willen maken dat ik noooit meer door ze gebeld wordt.
Er zijn tijden dat je meerdere keren per week gebeld wordt, op den duur wordt ik dan toch wel een beetje kortaf, misschien onvriendelijk maar ja, ze vallen ook maar ongevraagd bij je binnen.
Haha, de link is grappig. :mrgreen:
Toch vind ik het fout om je frustraties hierover af te reageren op de beller. Ik vind het niet veel moeite om gewoon te zeggen dat ik geen belangstelling heb en het gesprek af te ronden. Het is tenslotte ook maar een mens aan de andere kant van de lijn. Wat niet betekent dat ik niet eens graag met de bazen van dat spul zou willen praten.
Toch vind ik het fout om je frustraties hierover af te reageren op de beller. Ik vind het niet veel moeite om gewoon te zeggen dat ik geen belangstelling heb en het gesprek af te ronden. Het is tenslotte ook maar een mens aan de andere kant van de lijn. Wat niet betekent dat ik niet eens graag met de bazen van dat spul zou willen praten.