Google Earth

Unionist

Google Earth

Bericht door Unionist »

Sinds kort ben ik helemaal aan de Google Earth. Wie van jullie heeft het ook en vind je het ook zo verslavend?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Wat is er zo leuk aan?
Je kunt weinig zien vind ik.
Ik kijk nog steeds liever in mijn eigen atlas.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Erg leuk om de wereld mee over te speuren. Ook leuk om te kijken naar de plekken waar je op vakantie bent geweest. De camping in boedapest waar ik begin dit jaar ben geweest is bijvoorbeel goed te zien.
Unionist

Bericht door Unionist »

Matthijs schreef:Wat is er zo leuk aan?
Je kunt weinig zien vind ik.
Ik kijk nog steeds liever in mijn eigen atlas.
Drenthe is niet zo spannend om te bekijken, maar in Engeland en Amerika zie je hele leuke dingen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Doe ik dan iets verkeerds?
Ik ben deze zomer in Tibet geweest.
Is het mogelijk om zo ver in te zoomen dat ik bijvoorbeeld de straat waar het Yak hotel staat in Lhasa kan zien?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Matthijs schreef:Doe ik dan iets verkeerds?
Ik ben deze zomer in Tibet geweest.
Is het mogelijk om zo ver in te zoomen dat ik bijvoorbeeld de straat waar het Yak hotel staat in Lhasa kan zien?
Dat ligt eraan. Sommige gedeelten van de aarde zijn vrij gedetailleerd (vooral steden), en sommige gedeelten zijn erg grof (daar zijn de gebouwen bijna niet te onderscheiden).
Laatst gewijzigd door Dathenum op 21 aug 2006, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Moderator waarschuwing

Het is niet de bedoeling dat hier predikanten afgekraakt worden! Wel is mogelijk om bepaalde visies te bediscussieren, open hierover dan een nieuwe topic. Alle offtopic reacties heb ik verwijderd.
Unionist

Bericht door Unionist »

memento schreef:Moderator waarschuwing

Het is niet de bedoeling dat hier predikanten afgekraakt worden! Wel is mogelijk om bepaalde visies te bediscussieren, open hierover dan een nieuwe topic. Alle offtopic reacties heb ik verwijderd.
Hoe krijg je 't nou voor elkaar om HIER predikanten af te kraken?

Enfin, via b.v. http://www.googlesightseeing.com kun je een aantal dingen zien wat je zoal op Google Earth kunt vinden.

Wat scherpte betreft: Op de Amsterdam Arena kun je zo scherp inzoomen dat je de strepen op het veld ziet staan. Amsterdam is sowieso vrij scherp, maar als je op Londen inzoomt, kun je echt scherp op afzonderlijke huizen inzoomen.
wim

Bericht door wim »

off-topic bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door wim op 21 aug 2006, 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Enfin, ideaal voor de terrorist?
Unionist

Bericht door Unionist »

Matthijs schreef:Enfin, ideaal voor de terrorist?
Bepaalde delen zijn witgemaakt. B.v. het Witte Huis (dat was al wit, weet ik ook wel, maar er zijn vlekken uitgenknipt)

Een terrorist kan volgens mij net zoveel met het 100.000 stratenboek als met Google Earth.
refo

Bericht door refo »

Nee, nu weet hij dat de witte vlekken van belang zjn....
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:
Bepaalde delen zijn witgemaakt. B.v. het Witte Huis (dat was al wit, weet ik ook wel, maar er zijn vlekken uitgenknipt)

Een terrorist kan volgens mij net zoveel met het 100.000 stratenboek als met Google Earth.
En de ArenA dan, en het Binnenhof, en Paleis Huis ten Bosch, en de verschillende ministeries (behalve van Defensie) en het centraal station....?? Het wordt ze in ieder geval niet bepaald moeilijker gemaakt met Google Earth.
Unionist

Bericht door Unionist »

Satellietfoto's kun je toch al op iedere straathoek kopen. En anders huur je ff een Cessna en dan vlieg je er zelf overheen.

Maar goed, dat gaat over het misbruik. Ik ben geen terrorist en ik vind het leuk om de Kaäba eens te zien of het vliegtuigkerkhof in Tucson, of de kernreactor van Tsjernobil.
memento

Bericht door memento »

Leonius schreef:
Unionist schreef:

En de ArenA dan, en het Binnenhof, en Paleis Huis ten Bosch, en de verschillende ministeries (behalve van Defensie) en het centraal station....?? Het wordt ze in ieder geval niet bepaald moeilijker gemaakt met Google Earth.
Well, wat is het alternatief? Alle info die mogelijk door terroristen gebruikt kan worden maar geheim houden? Dan krijg je een soort big brother staat, die alle informatie controleerd. Zit niemand op te wachten, denk ik....
Plaats reactie