solidair met christenen in Libanon en Palestina

Mohammed

solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door Mohammed »

wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Waarom denk je dat we niet solidair zouden zijn met de Christen in het Midden-Oosten? Wordt bij ons zeker voor gebeden!
Mohammed

Bericht door Mohammed »

Mister schreef:Waarom denk je dat we niet solidair zouden zijn met de Christen in het Midden-Oosten? Wordt bij ons zeker voor gebeden!
nou...het is wel erg pro israel wat ik hier lees,.
Afgewezen

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door Afgewezen »

Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
Dat komt doordat veel christenen menen dat het Israël van nu nog steeds een speciale positie heeft in de wereld. Met past de OT profetieën op het (nationale) Israël toe en zo denkt men dat God aan Israëls kant staat en niet aan de kant van Libanon en de andere volken in het Midden-Oosten.
Petrus

Bericht door Petrus »

Dat is een heel delicaat onderwerp Mohammed..........

Waarom Christenen in het algemeen zo solidair zijn met Israel, vindt zijn worstels in het Oude Bondsvolk dat God Zich heeft verkoren. Vandaaruit moest de Christus, Jezus, geboren worden.

De Christelijke wortels gaan dus terug tot aan het het allereerste begin van de mensheid die door God is geschapen in het Paradijs.

Over de solidariteit in het Midden Oosten zijn al vele boeken vol geschreven, en al vele topics aan geweidt.

Als je de moeite zou willen nemen om het forum door te spitten naar alle onderwerpen die Israel en het MiddenOosten betreffen, dan kom je al heel veel te weten over hoe de diverse standpunten en visies liggen!!!
Mohammed

Bericht door Mohammed »

Afgewezen schreef:
Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
Dat komt doordat veel christenen menen dat het Israël van nu nog steeds een speciale positie heeft in de wereld. Met past de OT profetieën op het (nationale) Israël toe en zo denkt men dat God aan Israëls kant staat en niet aan de kant van Libanon en de andere volken in het Midden-Oosten.
God staat aan de zijde van iedereen die in Hem diep gelooft. ongeacht welke religie.

denk niet dat God zo oneerlijk is om een kant te kiezen van de ene en dat van een ander niet.
memento

Bericht door memento »

Mohammed schreef:
Afgewezen schreef:
God staat aan de zijde van iedereen die in Hem diep gelooft. ongeacht welke religie.

denk niet dat God zo oneerlijk is om een kant te kiezen van de ene en dat van een ander niet.
Well Mohammed, wij geloven dat er slechts 1 religie de ware God aanbid, en dat dat het christendom is...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

God is de God van hen die in Christus geloven.
Overigens betekent dat niet dat God alles wat christenen doen, goedkeurt!
Mohammed

Bericht door Mohammed »

memento schreef:
Mohammed schreef:
Afgewezen schreef:

Well Mohammed, wij geloven dat er slechts 1 religie de ware God aanbid, en dat dat het christendom is...

dus ben je niet echt een joden liefhebber? aangezien zij jezus hebben verraden? toch?
Laatst gewijzigd door Mohammed op 05 aug 2006, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Eh...?
Mohammed

Bericht door Mohammed »

Afgewezen schreef:God is de God van hen die in Christus geloven.
ik geloof dat God voor idereen si die in Hem gelooft,
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Dat christenen iets met Israel hebben wil niet zeggen dat ze niet solidair zijn met christenen onder bijvoorbeeld de palestijnen/libanezen. Ik ken veel mensen die bidden voor palestijnse christenen. Palestijnse christenen horen eigenlijk niet bij de (moslim)-palestijnen, en ook niet bij Israel. Ze vallen dus tussen het wal en het schip. Ik denk dat dit ook voor veel christelijke libanezen geld.

Als Israel zaken verkeerd doet (en dat doen ze zeker ook) zullen wij dat zeker niet goedpraten. Afgewezen suggereerd dat christenen die romeinen 9-11 aanvaarden alles maar goedkeuren wat Israel doet, en dat volgens hen God achter alles wat Israel doet staat. Dat is echter een vervorming van de waarheid. Israel doet ook verkeerde dingen, hoewel het handelen van Israel uit puur zelfbehoud is. De Joden blijvenaangaande de verkiezing beminden, om der vaderen wil (rom 11). Ondanks de vele zonden van Israel is God trouw aan Zijn oude verbondsvolk. Niet omdat Israel alles goed doet, maar enkel en alleen uit genade.

Verder heeft Israel zich teruggetrokken uit Libanon, en was er geen enkele reden van de kant van Hezbollah om Israel aan te vallen. Dat Israel zich daarna met hand en tand verdedigd is niet meer dan logisch. Als men Hezbollah niet goed onschadelijk maakt, is het binnenkort weer raak.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik begrijp dat Israël niet tegen de staat Libanon vecht, maar tegen Hezbollah. De christenen in Libanon zijn geen partij in deze strijd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:De christenen in Libanon zijn geen partij in deze strijd.
Maar zijn nét zo goed slachtoffers en niet imuun voor bombardementen..................
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mohammed schreef:
Afgewezen schreef:God is de God van hen die in Christus geloven.
ik geloof dat God voor idereen si die in Hem gelooft,
Maar dat kan niet zijn buiten Jezus Christus!
Plaats reactie