Ziekenhuis start test chipimplantaat met patiëntgegevens

memento

Ziekenhuis start test chipimplantaat met patiëntgegevens

Bericht door memento »

De Amerikaanse zorgverzekeraar Horizon gaat in een ziekenhuis in de staat New Jersey chipimplantaten testen. Aan de proef doen zo'n 280 personen mee, die allemaal een chip krijgen geïmplanteerd boven de rechterelleboog. De chip werkt als een soort RFID-chip: met een scanner kan een identificatiecode van de patiënt worden uitgelezen waarmee de medische gegevens uit een database kunnen worden gehaald. Voor medisch personeel is het vooral geschikt bij spoedeisende hulp, waarbij patiënten soms niet of nauwelijks kunnen communiceren. Ook moet het fouten voorkomen die ontstaan door gebrekkige informatie, zoals verkeerde combinaties van medicijnen.

Implantatie chipDe komende weken zullen geschikte patiënten worden aangeschreven en uitgenodigd om mee te doen aan de test. Het gaat om personen met een chronische ziekte die daardoor vaak van de zorg gebruik maken. Kosten zijn er voor de patiënten niet aan verbonden. Voor de verzekeraar levert het wellicht ook voordeel op, ondanks de aanvankelijke investeringen in het systeem, door een kleiner aantal medische fouten. De proef zal twee jaar duren. Het ziekenhuis waar getest wordt heeft ervaring met chipimplantaten en beschikt al over apparatuur voor het scannen van chips.

Bron: http://www.tweakers.net

Doet dit jullie ook aan Openbaring 13 denken...?
Petrus

Bericht door Petrus »

Jaja, nú zijn het medische gegevens die op de chip komen te staan.................maar het zet de deur wagenwijd open voor álle gegevens die er van een persoon bestaan................

BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!!!!!
Tiberius
Administrator

Re: Ziekenhuis start test chipimplantaat met patiëntgegevens

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Doet dit jullie ook aan Openbaring 13 denken...?
Tja. Zakelijk ben ik nogal intensief met dit soort technieken bezig. Niet zozeer bij mensen maar bij voorwerpen. Ik geloof niet, dat we hier het teken van het beest moeten zien.

Het gaat tenslotte niet over kopen en verkopen. Bovendien, als ik Openbaring 13 lees, gaat het over veel tekenen, veel machtsvertoon, terwijl het hier beschrevene meer een langzaam opkomende techniek is. Deze techniek is al 20 jaar in gebruik voor identificatie van varkens. De chips wordt in een oor geimplanteerd.

Maar wellicht zie ik het te eenvoudig.

Wel is er een discotheek in Rotterdam, de Baja Beach Club, waar men toegang verkrijgt en betaalt op basis van in de arm geimplanteerde chips. Deze zogenaamde VIP chip wordt voor 125 euro onderhuids aangebracht. Het betalen is snel en eenvoudig, aldus de reclame: na het scannen van de chip wordt het bedrag van de eigen Baja Beach Club-rekening afgeschreven.
Petrus

Bericht door Petrus »

Kan alles wat mag en mag alles wat kan???

Het is en blijft voor mij het ideaalstreven naar een totale controle over elk individu........................
Gian

Bericht door Gian »

Wat heeft Openbaring 13 met een implantaat te maken? Daar is toch niks mis mee?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
David J

Bericht door David J »

Ik houd mij maar aan de nuchtere opmerking van mijn godsdienstdocent op de middelbare school, die in een verwoede discussie over de '666' in streepjescodes opmerkte dat het teken van het beest in de eerste plaats een teken is. Het zal iets zijn wat de dragers ervan identificeert als aanhangers van een regime dat overduidelijk anti-christelijk is. Chips hebben als zodanig niets van doen met de Antichrist. Daarom kunnen we vanaf eind dit jaar met een gerust hart ons nieuwe paspoort met chip op gaan halen. En ook onze nieuwe bankpas, overigens.

Wat betreft 'Big Brother': ja, chips vormen inderdaad de volgende stap in identificatiemogelijkheden. Als een dictatuur identifcatie met chip invoert, heeft het daarmee een sterk repressiemiddel in handen. Echter, de mogelijkheden tot misbruik van iets kunnen nooit een argument zijn om het gebruik ervan te verbieden. In deze discussie draait alles om de vraag in hoeverre je de overheid kunt vertrouwen en of je ervan uit kunt gaan dat de overheid ook in de toekomst te vertrouwen zal zijn. De eerste vraag beantwoord ik met ja, tot op grote hoogte. Bij de tweede vraag is het tot op zekere hoogte koffiedikkijken, maar zeker is dat je dat vertrouwen alleen met politieke middelen kunt waarborgen, niet met (niet benutten van) techniek.
Marnix

Bericht door Marnix »

ik zie het verband ook niet zo... de chip heeft niets met kopen en verkopen te maken en is ook geen merkteken voor wie het Beest aanbidden. Chips zijn gewoon een handige nieuwe techniek... stel, je wordt ergens bewusteloos of in coma gevonden.... dan kan het van levensbelang zijn dat men zo snel mogelijk je medische dossier kan inlezen.... Is bij de diagnose nog wel eens heel belangrijk. Zo zijn chips voor een hoop dingen erg handig. Ik snap ook niet dat dit nieuws zoveel ophef veroorzaakt... Hoe lang bestaan de pinpassen en chipknips al niet...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Big Brother verhalen zijn sowieso al realistischer dan je denkt. Voor het modeleren van het reisgedrag van mensen in modellen voor de verspreiding van ziekten gebruikt met de gegevens die via satelieten te verkrijgen zijn van het reisgedrag van mobiele telefoons. Men kan precies weten waar iemands mobiel is. Nu gebruiken de wetenschappers alleen anonieme gegevens, men weet dus alleen hoe mobiele telefoons zich bewegen en niet van wie ze zijn. Maar de gegevens zijn voor anderen wel beschikbaar.

In de laatste Zygon staan drie artikelen met theologische reflecties op de zogenaamde Cyborgs. Dit soort mogelijk toekomstige "zegeningen" van de wetenschap doen mij meer denken aan Openbaringen (en aan a brave new world).
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Evenals het Koninkrijk Gods zal ook rijk van satan niet (voornamelijk) met uiterlijk gelaat komen.

Van het Koninkrijk Gods zegt Christus: En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar, want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden.
De catechismus zegt van de komst van Gods Koninkrijk: Dat is: Regeer ons alzo door Uw Woord en Uw Geest, dat wij ons hoe langer hoe meer aan U onderwerpen

Iets analoogs kunnen we, denk ik, van het rijk van satan zeggen: Regeer ons alzo door je smerige influisteringen en verleidingen, dat wij ons hoe langer hoe meer ons aan jou onderwerpen; hoe langer hoe meer in jouw verderfelijke strikken komen.
Concreet: satan heeft geen rfid-chips nodig om mensen aan zich te binden. Dat kan hij ook door bijvoorbeeld de strik van het in onze kringen zijn tienduizenden verslaande materialisme, de Mammon. Dan kom je aardig in de buurt van "kopen en verkopen". En uit ervaring weet ik, dat als je daar tegen ten strijde trekt, het een beest blijkt met zeven hoofden. Maar goed, ook dat is slechts 1 interpretatie.
olfie

Bericht door olfie »

Ik moet bij deze verhalen ook altijd denken aan de kleding van gsusindustries... gsus / sindustries..

En pas zag ik ook bij Esprit een submerk ofzo: EDC ik weet niet wat het betekend, maar er stond ook een ramskop bij, en bij 'De Sting' stond er een drakenbeeld op het rek waar EDC kleding in hing..

Zijn zomaar wat van die dingen..

Ik weet niet of we nog een absoluut iets krijgen, maar ik kan me voorstellen dat we bijvoorbeeld allemaal een chip krijgen, met daarop ook de gegevens over geloofsrichting, en op grond daarvan geweigerd kunnen worden op plaatsen of in zaken. Is denk ik wel vergezocht, maar niet onmogelijk denk ik, soort jodenster achtig iets. Ik kijk alleen al naar het symbool wat de 'pedopartij' voor symbool wilde kiezen.. nu is het nog een symbool maar in het licht van de ontwikkelingen in het MO. zou de jodenhaat wel weer aardig aangewakkerd kunnen worden.

Ik geeft toe het is vergezocht en diep doorgeredeneerd, maar zoiets als RFID kan nog wel eens meer problemen gaan geven dan wij denken.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Corydoras

Bericht door Corydoras »

olfie schreef:En pas zag ik ook bij Esprit een submerk ofzo: EDC ik weet niet wat het betekend, maar er stond ook een ramskop bij, en bij 'De Sting' stond er een drakenbeeld op het rek waar EDC kleding in hing..
Esprit de corps, wat letterlijk 'Geest van het lichaam / de groep' betekent. 'Teamgeest' is in dit geval een goede vertaling denk ik.
Afbeelding
caballero

merkteken

Bericht door caballero »

ik denk ook wel dat de geimplanteerde chip bij de mens het merkteken is, want op een zeker moment kan je niet meer kopen en verkopen zonder die geimplanteerde chip.
en als die chip niet het merkteken zou zijn, wat is dat merkteken dan wel? het is wel nodig om dat te weten.
staat er niet ergens: Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft!
en voorafgaand aan dat merkteken wordt in openbaring 13 geschreven over een sprekend beeld. dat heeft weer alles te maken heeft m.i. met de beeldcultuur waarin wij leven.
het griekse woord voor merkteken is charagma, dat betekent een inkeping of insnijding. ik zie wel verband met die geimplanteerde chip.
BJD

Bericht door BJD »

Vandaag kreeg ik zo'n rondzend mail met onderstaande strekking...
Ik heb zeer sterk mijn twijfel over zulk soort berichten...
Alles is al ingevuld......Conclusie's al getrokken...

Kennen jullie zulke berichten?

===================================================

De microship is zo groot als een rijstekorrel,
en wordt ontwikkeld om oa creditcards te vervangen.
Het wordt al gebruikt bij welgestelde en rijke zakenmensen als een middel om ontvoeringen te voorkomen
Je gebruikt het om fraude en diefstal tegen te gaan, en het stelt je indentiteit vast.

MOTOROLA is het bedrijf die de microchip produceert voor MONDEX SMARTCARDS.
Zij ontwikkelen verscheidene inplantatiechips voor het menselijk gebruik genaamd “Bio-chip.”

De “bio-chip” is 7mm lang en 0.75mm dun, zo groot als een rijstekorrel. Het bevat een antwoordzender en een oplaadbare Lithium batterij. De batterij wordt opnieuw opgeladen door een thermo-elektrisch circuit dat elektrische stroom produceert door de verandering van lichaamstemperatuur

Meer dan 250 corporaties en 20 landen zijn betrokken bij de distrobutie van MONDEX aan de wereld en veel naties zijn “bevoorrecht” om het systeem te gebruiken, o.a. Engeland,Canada, U.S.A., Australie, Israel, Hong Kong, China, Indonesie, Maleisie, Philipijnen, Singapore, Thailand, India, Taiwan, SriLanka, CostaRica, Guatemala, Nicaragua, Panama, Honduras, El Salvador & Brazilie.
Er is meer dan $1.5 Miljoen Dollar aan onderzoek uitgegeven om te ontdekken waar de beste plaats is best om de “bio-chip” in het menselijk lichaam te implanteren. Zij hebben twee plaatsen gevonden die voldoen aan die eisen en die effectief zijn. HET HOOFD, onder de schedelhuid En de buitenkant van de hand, speciaal…
DE RECHTER HAND!

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.
Openbaring 13:16, 17

Een miljoen “bio-chips” per jaar zijn er geproduceerd door MONDEX.
De productie is een jaar geleden begonnen.
Zij ontdekten dat als ze de chip in een card zouden doen, dat ze daar problemen meekregen. De chip kon er dan uitgehaald worden en informatie kon dan veranderd en vervalst worden. De chip kon gestolen worden, of je kon het verliezen. Na ontvangst van de card, zou het binnen een of twee jaar verlopen zijn.
Er is maar een oplossing voor dit probleem, aangenomen door MOTOROLA… inplanteren van de “bio-chip” in de rechterhand of het voorhoofd, waaruit ze het niet verwijderen kunnen. Als ze het operatief zouden verwijderen, zou de kleine capsule breken, en de persoon zou besmet worden door het Lithium en door de microbacterie, Het Systeem (GPS) zou ontdekken dat het verwijderd was, en zouden de autoriteiten alarmeren.

Merk MONDEX betekent: “geld op je hand.”

MON = MONetair
DEX = DEXter = Rechter-hand zijde

Nu je hierover geinformeerd bent, maar nog twijfelt aan deze informatie, doe het volgende. Ga naar: http://www.google.com. Zoek naar het woord “VERICHIP“ en lees sommige van de links. Doe hetzelfde met de woorden “MONDEX SMARTCARD.”

====================================================
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind het altijd een beetje merkwaardig, dat Openbaringen zeer moeilijk is uit te leggen, maar dat in deze gevallen teksten één op één kunnen worden overgezet.

Dat riekt er dus naar, dat de tekst als uitgangspunt is genomen, en daar een verhaal omheen wordt verzonnen. Ik zal het verhaal pas geloven op het moment dat je zo'n chip bij je huisarts of de supermarkt kan laten implementeren.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

BJD schreef:Vandaag kreeg ik zo'n rondzend mail met onderstaande strekking...
Ik heb zeer sterk mijn twijfel over zulk soort berichten...
Alles is al ingevuld......Conclusie's al getrokken...

Kennen jullie zulke berichten?

===================================================

De micro - - - knip - - - CARD.”

====================================================
en Elvis leeft, en Kennedy is door de CIA vermoord, en . . .

wat een onzin, de meeste links in Google verwijzen naar kletsverhalen zoals ook hier nu gepost, ja zo blijven dit mythes wel bestaan, in goed hedendaags Nederlands noem je dit een "hoax"
Plaats reactie