Wie heeft er ervaringen met deze vorm van internetbellen?
Kleven er nadelen/gevaren aan?
ervaringen met Skype
ervaringen met Skype
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Re: ervaringen met Skype
Ik gebruik het al meer dan een jaar en de ervaringen zijn goed.plebe schreef:Wie heeft er ervaringen met deze vorm van internetbellen?
Kleven er nadelen/gevaren aan?
Wel gebruik ik ADSL en kan dus niet oordelen of de kwaliteit minder is wanneer dialup wordt gebruikt. Verschil in kwaliteit tussen hoofdtelefoon op de PC of het gebruik van een speciale USB telefoon is niet door mij gevonden. Als de mensen die ik bel zelf ookSkype gebruiken dan zijn er geen kosten meer aan verbonden. De kosten naar een gewone telefoon nummer in Nederland (en de meeste andere westerse landen) zijn iets van 1.7 eurocent per min. Naar mobiel is gewoonlijk wat duurder.
Nadeel is dat ik nog steeds niet heb gevonden hoe om faxen te sturen met gebruikmaking van Skype.
Voordeel is verder dat er software is die als antwoordmachine kan fungeren voor skype. Verder zijn er binnen skype mogelijkheden voor gebruik voor chat en voor webcam. Makkelijk als mijn nichtjes die verre oom in ZA eens willen zien.
Tot op heden heel weinig slechte verbindingen gehad. Wel lijkt het erop dat skype naar mobiele nummers elders in Africa niet zo goed is, maar dat heeft misschien te maken met de kwaliteit van de mobile netwerken daar?
Verder ben ik heel tevreden en het is erg kosteffectief.
Atze
Ik gebruik Skype al een tydje, en ben er dik tevreden over. Kost je geen eurocent, hoelang je ook "belt".
Je hebt je boxen én een micro'tje nodig, plus de (gratis) software van GoogleSkype.....en ga dan maar bellen...........
één nadeel: je kunt alleen diegenen "bellen" die ook over Skype beschikken......dus dat wordt al je vrienden en kennissen over de streep trekken om de boel te installeren.....................
Je hebt je boxen én een micro'tje nodig, plus de (gratis) software van GoogleSkype.....en ga dan maar bellen...........
één nadeel: je kunt alleen diegenen "bellen" die ook over Skype beschikken......dus dat wordt al je vrienden en kennissen over de streep trekken om de boel te installeren.....................
Nee hoor, je kunt ook bellen naar alle vaste of mobiel nummers, alleen is dat niet gratis. Maar bellen naar een vaste lijn in Europa en Amerika is nog steeds heel erg goedkoop (ongeveer € 0.01 /minuut). Bellen naar mobiele nummers is wel wat duurder (weet ik niet uit m'n hoofd, zou ik op moeten zoeken).Petrus schreef:één nadeel: je kunt alleen diegenen "bellen" die ook over Skype beschikken......
Ik gebruik het al 5 maanden en ben aardig tevreden. De 'lijn' stoort nog wel eens, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een relatief lage upload snelheid heb. En m'n laptop is eigenlijk ook allang toe aan een up-grade.
Het is echt ideaal als je in het buitenland verblijft.

Ik gebruik het al een jaar met volle tevredenheid en mijn ADSL is niet eens zo snel (384k). Heel enkel wens een echo's maar meer ook niet. En inderdaad meestal gebruik ik het om naar gewone nummers te bellen. Daarvoor koop je dan gewoon een beltegoed bij skype met je creditcard of paypal van bijvoorbeeld Euro 10 of 25.Corydoras schreef:Nee hoor, je kunt ook bellen naar alle vaste of mobiel nummers, alleen is dat niet gratis. Maar bellen naar een vaste lijn in Europa en Amerika is nog steeds heel erg goedkoop (ongeveer € 0.01 /minuut). Bellen naar mobiele nummers is wel wat duurder (weet ik niet uit m'n hoofd, zou ik op moeten zoeken).Petrus schreef:één nadeel: je kunt alleen diegenen "bellen" die ook over Skype beschikken......
Ik gebruik het al 5 maanden en ben aardig tevreden. De 'lijn' stoort nog wel eens, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een relatief lage upload snelheid heb. En m'n laptop is eigenlijk ook allang toe aan een up-grade.
Het is echt ideaal als je in het buitenland verblijft.
Atze