Ideetje voor te krappe kerken?

Unionist

Ideetje voor te krappe kerken?

Bericht door Unionist »

De Opblaaskerk!

Afbeelding
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

En waarschijnlijk zitten die opblaasbanken stukken beter dan die harde kerkbanken...
wim

Bericht door wim »

Kerkbezoekers zijn vaak al opblaasbaar.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Ouderlingen zijn (als het goed is) niet opgeblazen / op te blazen.

2 Een opziener dan moet onberispelijk zijn, éner vrouwe man, wakker, matig, eerbaar, gaarne herbergende, bekwaam om te leren; (...)
6 Geen nieuweling, opdat hij niet opgeblazen worde, en in het oordeel des duivels valle.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Of 1 Korinthe 8 : 1:
De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde sticht.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:En waarschijnlijk zitten die opblaasbanken stukken beter dan die harde kerkbanken...
Zo te zien wel:
Afbeelding
van: http://www.inflatablechurch.com/mainpage.htm
memento

Bericht door memento »

En de prijs is ook erg schappelijk. Waar koop je nu voor $31.500,- een hele kerk?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Het "luchtige" spreekt me wel aan.... :D
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:En de prijs is ook erg schappelijk. Waar koop je nu voor $31.500,- een hele kerk?
Ziehier een ander prijskaartje
Doopkerk Stuyvesant aangeboden aan dr. Schuller

Peperga - Het kerkje van Peperga waarin ooit Pieter Stuyvesant gedoopt werd, is te koop aangeboden aan de Amerikaanse televisiedominee dr. Robert Schuller van de Chrystal Cathedral. Samen met het tegenover gelegen hotel Spoorzicht zou er een prachtige bedevaartsplaats van gemaakt kunnen worden voor Amerikaanse Nederlanders. Schuller is bekend van de wekelijkse tv-kerkdienst Hour of Power. Het idee is afkomstig van Henk Erkelens, die zelf jarenlang in de VS woonde, en daar beëdigd makelaar was. ,,Het kerkje staat al acht maanden te koop. Het lijkt mij een echt idee voor de Schullers, voor wie een miljoen dollar maar peanuts is. Het kerkje zelf kost 220.000 euro en het hotel 680.000 euro. Pieter Stuyvesant was de eerste gouverneur van Nieuw Amsterdam, het huidige New York. Erkelens heeft kerk uit 1537 en hotel via via aan de Schullers aangeboden, maar heeft na zes maanden nog niets gehoord.
In mei werd in ons land een landelijke Task Force opgericht die zich inzet voor het behoud van kerkgebouwen. Zij vinden het opmerkelijk dat de Friese kerk in het buitenland te koop wordt aangeboden.
Gert10

Bericht door Gert10 »

De buitenwereld zal wel zeggen: "Zie je nu wel dat ze zich druk maken over een gigantische luchtbel!"
limosa

Bericht door limosa »

memento schreef:En de prijs is ook erg schappelijk. Waar koop je nu voor $31.500,- een hele kerk?
voor gebakken lucht is het nog een hoop geld
droppie86

Bericht door droppie86 »

Wel handig als de kerk vol zit, blaas je gewoon de volgende op :wink:
Lelie

Bericht door Lelie »

droppie86 schreef: ...blaas je gewoon de volgende op :wink:
Dit klinkt wel erg terroristisch. :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Of je plaatst gewoon mega-schermen buiten de kerk, kan het langslopende volk gelijk meeluisteren naar de preek en de zang...................heb je gelijk evangelisatie :mrgreen:
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies :) Zo doe ik ook regelmatig aan straatevangelisatie... dan zet ik gospel op flink volume aan.... en doe het raam open. :D :P
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie