Nederlanders zijn bekend om

memento

Nederlanders zijn bekend om

Bericht door memento »

Nalv een artikel op digg.com dacht ik: Laat ik eens aan google vragen waar nederlanders om bekend staan, dus zocht ik op: "dutch people are known for". Hier de resultaten:

* Dutch people are known for growing tulips
* Dutch people are known for their tolerance and acceptance of the other
* Dutch people are known for their sense of. economy
* Dutch people are known for their tollerance, but it's not like they all have the same oppinions
* Dutch people are known for their mastering of foreign languages
* Dutch people are known for, cheese, windmills, tulips and well being a little cheap I guess
* Dutch people are known for their delighting in accompanying the smoking of numerous 'herbs' with an assortment of savory and sweet products
* Dutch people are known for their bicycle madness, a lot of the students go to school by bike
* Dutch people are known for their modesty
* Dutch people are known for be FAR more sensible with sex, drugs and alcohol than the rest of Europe - lowest teenage pregnancy and drug dependency rates
* Dutch people are known for being rude
* Dutch people are known for their 'bad bad' driving skills. Specially on the Highwayt, they keep driving in the most left lane
* Dutch people are known for growing very beautiful flowers of all kinds
Unionist

Bericht door Unionist »

What is the call of a Dutch sparrow?

Cheap, cheap
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Geen onaardige opsomming...........hoewel lichte accentlegging op enkele zaken, maar verder wel aardig to-the-point

(dat steeds blijven rijden op de linkerbaan..........dat doe ik nooit !!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )

Oja, met één volle accu-set (oplaadkosten ca. 7 cent) rij ik een afstand van ca. 55 km, dus ca. 1 cent per 8 km....................... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
refo

Bericht door refo »

Hee, Petrus heeft engels geleerd!

We staan bekend wegens ons kijken, kijken en niet kopen. Merkwaardig, want dat geldt voor de meeste toeristen. Van alle landen.

Verder betekent het kenteken NL volgens de Duitsers Nur Limonade. Omdat we op hun Raststättes niet zoveel biefstukken nuttigen. Da's waar. Hollanders zitten niet graag met een volle pens in de auto. Mag het?
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:Hee, Petrus heeft engels geleerd!!
Mijn lieve vrouwtje Tamarinde heeft me de afgelopen weken bijgespijkerd t.a.v. de Engelse taal........................ :mrgreen:

Niet geheel zonder resultaat blijkbaar!
Hummel

Bericht door Hummel »

Toen ik in Rome was en de straatverkopers erachter kwamen dat wij Hollanders waren, begonnen ze meteen 'Kijken kijken, niet kopen!' te roepen... (ja echt in het Nederlands, met een uitermate Italiaans accent!)
...wat refo trouwens al zei.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Hummel schreef:Toen ik in Rome was en de straatverkopers erachter kwamen dat wij Hollanders waren, begonnen ze meteen 'Kijken kijken, niet kopen!' te roepen... (ja echt in het Nederlands, met een uitermate Italiaans accent!)
...wat refo trouwens al zei.
Dat zelfde is echt wereldwijd bekend, want zowel in Marokko als in Israel heb ik hetzelfde ook gehoord! :shock:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

In Roemenië riepen ze 'Ajax, Roed Goellit, Johan Croifff, coffeeshop' ...
Kislev

Bericht door Kislev »

kDacht dat Nederlanders bekend stonden vanwege de herrie die ze op hun lijf hebben in het buitenland.
Vincent

Bericht door Vincent »

Als je het aan mij vraagt, staan Nederlandse bekend om hun onbeschofte en asociale gedrag. Vandaag nog in de trein meegemaakt, toen een vrouw voor een ander onbewust de trap versperde. NIet gek dat je dan vraagt of die dame even door wilt lopen, omdat het lastig is om met weekendtassen daar te staan, maar de manier waarop dat dan gezegd wordt.... echt bot en asociaal.

En Nederlanders zijn erg kleinburgerlijk, iedereen moet hetzelfde zijn.... zelfs in de kerk is dat heel erg aanwezig... als je even iets anders gedraagt/kleedt etcetera dan anderen, is het gek, terwijl het toch eigenlijk fantastisch moet zijn als mensen eens iets anders doen dan een ander?
olfie

Bericht door olfie »

Mister schreef:In Roemenië riepen ze 'Ajax, Roed Goellit, Johan Croifff, coffeeshop' ...
En in Italie: "Marco van Basten, AC Milaan", en ze vragen om wiet.
En in San Marino ook "Kijken kijken niet kopen" en inderdaad met een verassend hollandse klank nog.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

olfie schreef:"Kijken kijken niet kopen" en inderdaad met een verassend hollandse klank nog.
We kunnen dat ook geestelijk toepassen, maar dat wordt in andere topics al gedaan. :wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
olfie schreef:"Kijken kijken niet kopen" en inderdaad met een verassend hollandse klank nog.
We kunnen dat ook geestelijk toepassen, maar dat wordt in andere topics al gedaan. :wink:
"Kijken, kijken, niet hebben"

Pas hoorde ik overigens Ds. Maurice Roberts uit Schotland in een preek de loftrompet steken op de Hollandse christenen. Dáár hadden ze het voor elkaar, de televisie werd uit de huizen gehouden, de huisgodsdienst functioneerde nog zoals het hoort. Prachtig vond hij het.

Hoewel ik zijn enthousiasme niet helemaal delen kon, vond ik het toch wel aardig om te horen. Ik word in de kerk niet zo vaak over mijn bol geaaid.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:
Tiberius schreef:
"Kijken, kijken, niet hebben"

Pas hoorde ik overigens Ds. Maurice Roberts uit Schotland in een preek de loftrompet steken op de Hollandse christenen. Dáár hadden ze het voor elkaar, de televisie werd uit de huizen gehouden, de huisgodsdienst functioneerde nog zoals het hoort. Prachtig vond hij het.

Hoewel ik zijn enthousiasme niet helemaal delen kon, vond ik het toch wel aardig om te horen. Ik word in de kerk niet zo vaak over mijn bol geaaid.
:D :D :mrgreen:
kan me iets bij voorstellen we zijn zeurpieten soms :mrgreen:
Hummel

Bericht door Hummel »

Ik weet nog wel een leuk voorval...

Bij onze jeugdherberg (in Rome nog steeds) waren ook andere jongelui. Eentje vroeg waar we vandaan kwamen.

'Ah! From the Netherlands? Do you smoke wiet?'

:roll:
Plaats reactie