Open brief Klikzeef

Plaats reactie
Unionist

Open brief Klikzeef

Bericht door Unionist »

Tot mijn verbazing las ik op de achterkant van Bewaar het Pand deze week de volgende advertentie:
Bewaar het Pand schreef:
Open brief aan alle lezers van Bewaar het Pand

In oktober 2003 neemt de Stichting Verantwoord Mediagebruik (SVM) internetprovider RDNet over; het abonnementenbestand telt bijna zesduizend abonnees. Onder de naam Kliksafe vindt een doorstart plaats. Vorige maand, nog geen drie jaar later, bereikt Kliksafe de grens van tienduizend particuliere abonnees. Met dankbaarheid maken we hiervan melding.

Tienduizend is voor Kliksafe een belangrijk aantal omdat dit het minimum is voor een gezonde exploitatie. In het businessplan, dat in 2003 is geschreven, verwachten de
opstellers een groei in het eerste jaar van 1600 nieuwe abonnees; in het tweede jaar van 1000. Die groeiaantallen zijn gerealiseerd, zelfs meer dan dat. Er is draagvlak
voor Kliksafe.

Het komt voor dat Kliksafe over één kam geschoren wordt met Solcon. Graag benadrukken we in deze open brief dat Kliksafe een zelfstandige organisatie is; met een eigen stichtingsbestuur. Naast het bestuur is er ook een Raad van Advies. Leden van het bestuur en van de Raad van Advies behoren allen tot een van de reformatorische kerken.

Een recent Europees onderzoek toont aan dat gezinnen vaker gebruik gaan maken van internetfiltering. Dat merkt Kliksafe ook. Daarnaast constateren we, in vergelijkng met drie jaar geleden, dat er meer vraag is naar filterproducten in niet﷓reformatorische scholen en in het bedrijfsleven. Niet alleen de pc moet beveiligd worden; ook de internetgebruiker dient beschermd te worden. Binnen het gezin, maar ook op de werkvloer.

De doorstart is positief verlopen. Dank aan onze abonnees! Kliksafe wil echter doorgroeien. Want groei is noodzakelijk om toekomstige ontwikkelingen het hoofd te kunnen bieden. Digitaal tv﷓kijken is in opmars. Internetten via een mobieltje komt eraan; het is nu nog prijzig maar over enkele jaren niet meer. Die ontwikkelingen vragen om goede filtering. Kliksafe wil daarop inspelen.

Nog velen in de reformatorische gezindte hebben een open internetverbinding. Vaak is daarvoor gekozen omdat men denkt dat Kliksafe synoniem is voor beperkt. Dat is echter een misverstand. Het Pro-filter van Kliksafe biedt geen enkele onnodige beperking; het is uniek in zijn soort. Er is geen beter filter dat én kinderen én volwassenen optimale bescherming biedt.

Bent u nog geen abonnee en heeft u internet nodig? Kies bewust. Heeft u nu een open internetverbinding? Stap over naar Kliksafe!
Nou dat deze advertentie vol met claims waar ik mijn vraagtekens bij heb ("beste filter", "geen onnodige beperkingen") Maar met name de alinea over Solcon bevreemdt mij een beetje. Waarom je zo distantiëren? Sta je uiteindelijk niet samen voor één doel? De vorm van de advertentie vind ik ook leip, maar goed, het wordt blijkbaar wel gelezen Althans door mij :mrgreen:
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Stond ook in de Saambinder................
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Digitaal tv?kijken is in opmars
Stond dit gedeelte ook in de Saambinder ? :lol:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het stond ook in de Saambinder, ja. Inclusief digitale tv. Wel in het reclame deel.

Ik vraag me overigens af of ze bij Kliksafe precies scherp hebben, wat digitale tv is. Volgens mij denken ze dat het gewoon TV kijken via internet is (bijvoorbeeld via omroep.nl).

Verder is het wel grappig om te zien hoe ze zich voorzichtig afzetten tegen Solcon. Niet te veel, want technisch zijn ze ervan afhankelijk, zeker bij digitaal telefoneren. :wink:
memento

Bericht door memento »

Tiberius schreef:Verder is het wel grappig om te zien hoe ze zich voorzichtig afzetten tegen Solcon. Niet te veel, want technisch zijn ze ervan afhankelijk, zeker bij digitaal telefoneren. :wink:
Niet alleen voor het telefoneren, maar hun hele internettoegang loopt via Solcon.

Ping http://www.kliksafe.nl -> IP 212.45.32.160
whois 212.45.32.160:

% This is the RIPE Whois query server #1.
% The objects are in RPSL format.
%
% Note: the default output of the RIPE Whois server
% is changed. Your tools may need to be adjusted. See
% http://www.ripe.net/db/news/abuse-propo ... 50331.html
% for more details.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/db/copyright.html

% Note: This output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '212.45.32.0 - 212.45.44.255'

inetnum: 212.45.32.0 - 212.45.44.255
netname: SOLCON
descr: Solcon Internetdiensten
country: NL
admin-c: SOLT1-RIPE
tech-c: SOLT1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: SOLCON-NL-MNT
source: RIPE # Filtered

role: Solcon Technical Role Account
address: Dutch
address: Solcon Internetdiensten BV
address: P.O. Box 127
address: 8250 AC Dronten
address: The Netherlands
phone: +31 321 385600
fax-no: +31 321 380698
e-mail: noc@solcon.nl
remarks: trouble: phone +31 321 385699
admin-c: HR6437-RIPE
tech-c: PV1007-RIPE
tech-c: HS7777-RIPE
nic-hdl: SOLT1-RIPE
remarks: Please do not send abuse-mail to these email-addresses.
remarks: Abuse-mail should be directed to abuse@solcon.nl
remarks: Technical issues can be directed to noc@solcon.nl

% Information related to '212.45.32.0/19AS12414'

route: 212.45.32.0/19
descr: Solcon Internetdiensten BV
origin: AS12414
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Niet alleen voor het telefoneren, maar hun hele internettoegang loopt via Solcon.
Klopt ja.
Maar dat ziet de gemiddelde (niet-technische) klant niet.
Pas bij digitaal telefoneren gaat het opvallen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Maar waarom zich zo af te zetten tegen Solcon? Den Hertog zegt toch ook niet in zijn advertenties: Let op: wij zijn niet De Banier?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Maar waarom zich zo af te zetten tegen Solcon?
Ook de uitdrukking, dat er geen beter filter is, dat én kinderen én volwassenen optimale bescherming biedt duidt op een zich afzetten tegen Solcon.

Waarom? Waarschijnlijk gewoon marktaandeel. Kliksafe is eigenlijk niet meer dan een extra schil rond Solcon, zowel technisch (zie posting memento) als commercieel (je betaalt gewoon een paar euro meer per maand). Je merkt dat heel duidelijk bij digitaal telefoneren en bij de helpdesk: dan wordt de schil wel heel erg dun.

Daarbij vraag ik me af of er plaats is voor 2 gefilterde internetproviders. Op termijn zal Kliksafe wel helemaal opgaan in Solcon (andersom kan haast niet vanwege de technische afhankelijkheid). Wellicht is dit nog een laatste poging om zoveel mogelijk abonnees te trekken.

Maar nogmaals: allemaal speculaties.

Misschien kan een Kliksafe-insider meer licht verschaffen.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Kliksafe blijft gewoon een apart bedrijf, eigen directie, eigen marketing.
Alleen veel techniek gebruiken ze van Solcon. Behalve hun filtering, die maken ze zelf.

Je kunt ook kliksafe gebruiken in Zeeland via de Kabel. Daar komt geen Solcon aan te pas.
Veel scholen hebben een KPN-Adsl lijn én het filter van Kliksafe, ook daar komt geen Solcon aan te pas.

Uiteraard zijn er innige banden tussen Kliksafe en Solcon, maar dat is toch verder prima?

Er is alleen wel een verschil van mening over het filteren, maar dat mag toch ook?
limosa

Bericht door limosa »

Ik dacht eigenlijk dat Solcon zelf een filter heeft en dat Kliksafe tegenwoordig het filter van DNA gebruikte. In dat geval staat het serverpark waarschijnlijk nog wel bij Solcon maar is Kliksafe verder vrij onafhankelijk.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dan is dat waarschijnlijk de reden van de advertentie.
DNA in Hendrik-Ido-Ambacht bedoel je?
limosa

Bericht door limosa »

Tiberius schreef:Dan is dat waarschijnlijk de reden van de advertentie.
DNA in Hendrik-Ido-Ambacht bedoel je?
die ja, DNA services
Plaats reactie