Reformatorische Omroep gaat dóór
Reformatorische Omroep gaat dóór
DE REFORMATORISCHE OMROEP GAAT DEFINITIEF DOOR.
bron: RKnieuws.net
ECHTELD (RKnieuws.net) - De Reformatorische Omroep (RO) gaat definitief door. Er is voldoende draagvlak voor de uitzendingen. Dat is de uitkomst van een vijf maanden durende proefperiode.
Het bestuur van de RO maakt het besluit om door te gaan vrijdagavond formeel bekend aan leden, adverteerders en comité van aanbeveling tijdens een live-uitzending vanuit Echteld.
De RO, die uitzendt via internet, hield afgelopen tijd zeventien bijeenkomsten in het land om het initiatief bekendheid te geven. Hoewel er steeds slechts twintig tot dertig mensen aanwezig waren, blijkt er toch voldoende draagvlak voor de omroep, aldus de initiatiefnemers Arjan van der Zouwen uit Leerdam en Pieter Ariese uit Scherpenzeel.
De RO telt op dit moment 740 leden die 24 euro contributie per jaar betalen. Er zijn zo’n twintig adverteerders. Daarnaast krijgt de omroep giften van bedrijven en particulieren. De RO zendt 24 uur per dag muziek uit. Op woensdag worden er programma’s gepresenteerd door Dolf Lok, oud-radiomaker bij de EO. Het aantal gepresenteerde programma’s zal de komende tijd verdrievoudigen. De RO heeft een kantoorvilla in Eemnes gehuurd, die wordt ingericht als studio.
Zodra het mogelijk is, wil de RO gaan uitzenden via digital audio broadcast (DAB), een systeem dat dezelfde techniek gebruikt als C2000, het nieuwe communicatienetwerk van politie, GGD en brandweer. De Tweede Kamer moet dit najaar beslissen of DAB beschikbaar komt voor omroepen. „Als dat het geval is, zijn wij de eersten om mee te doen”, aldus Van der Zouwen en Ariese.
bron: RKnieuws.net
ECHTELD (RKnieuws.net) - De Reformatorische Omroep (RO) gaat definitief door. Er is voldoende draagvlak voor de uitzendingen. Dat is de uitkomst van een vijf maanden durende proefperiode.
Het bestuur van de RO maakt het besluit om door te gaan vrijdagavond formeel bekend aan leden, adverteerders en comité van aanbeveling tijdens een live-uitzending vanuit Echteld.
De RO, die uitzendt via internet, hield afgelopen tijd zeventien bijeenkomsten in het land om het initiatief bekendheid te geven. Hoewel er steeds slechts twintig tot dertig mensen aanwezig waren, blijkt er toch voldoende draagvlak voor de omroep, aldus de initiatiefnemers Arjan van der Zouwen uit Leerdam en Pieter Ariese uit Scherpenzeel.
De RO telt op dit moment 740 leden die 24 euro contributie per jaar betalen. Er zijn zo’n twintig adverteerders. Daarnaast krijgt de omroep giften van bedrijven en particulieren. De RO zendt 24 uur per dag muziek uit. Op woensdag worden er programma’s gepresenteerd door Dolf Lok, oud-radiomaker bij de EO. Het aantal gepresenteerde programma’s zal de komende tijd verdrievoudigen. De RO heeft een kantoorvilla in Eemnes gehuurd, die wordt ingericht als studio.
Zodra het mogelijk is, wil de RO gaan uitzenden via digital audio broadcast (DAB), een systeem dat dezelfde techniek gebruikt als C2000, het nieuwe communicatienetwerk van politie, GGD en brandweer. De Tweede Kamer moet dit najaar beslissen of DAB beschikbaar komt voor omroepen. „Als dat het geval is, zijn wij de eersten om mee te doen”, aldus Van der Zouwen en Ariese.
Is er iemand van ons die donateur is?
Ik heb een paar keer een programma beluisterd, maar vind er tot op heden niet veel aan. De meditaties van Ds. van der Want in het ouderenprogramma zijn mooi, maar verder vind ik het een hoog theemuts-gehalte hebben allemaal.
Ik heb een paar keer een programma beluisterd, maar vind er tot op heden niet veel aan. De meditaties van Ds. van der Want in het ouderenprogramma zijn mooi, maar verder vind ik het een hoog theemuts-gehalte hebben allemaal.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Wat is er theemutserig? Het is allemaal heel lekker warm en soms een beetje broeierig, zeg maar.
Als ik de kinderporgramma beluister en het ouderenprogramma dan heb ik het idee dat ik de Gezinsgids aan het lezen ben.
En dat is nou niet echt mijn blad.
't mag van mij allemaal best wat vlotter.
Als ik de kinderporgramma beluister en het ouderenprogramma dan heb ik het idee dat ik de Gezinsgids aan het lezen ben.
En dat is nou niet echt mijn blad.
't mag van mij allemaal best wat vlotter.
- Miscanthus
Vanuit m'n katholieke achtergrond ben ik ook forumlid van rk-nieuws. Daar is ook vaak nieuws te lezen vanuit de protestantse kerken.olfie schreef:Petrus, ik heb een vraagje... is rknieuws jouw favo nieuwssite? viel me opeens op, vooral icm topic over Maria verering etc.
Trekt het toch allemaal (weer) een beetje of kwam het net zo uit dat je daar dit nieuws van betrok?
jaja... bigbrother is watchin'
Maar het is niet m'n favoriete nieuwssite, dat is en blijft http://www.kranten.com
en of de rk blijft trekken? tja, als je gepokt en gemazeld bent in de rk, dan zal dat altijd onderhuids blijven trekken.
dat zal andersom ook zo zijn, stél dat jij zou overgaan naar de rk..........dan blijft de ger.gezindte ook altijd onderhuids trekken................................................................
Eén van de argumenten van de RO is: er zijn steeds minder christelijke programma's.
Maar is dat wel zo? Vroeger was de EO een splintergroepje, nu één van de toonaangevende omroepen. Het aanbod zendtijd is vele malen groter dan 20 à 30 jaar terug.
En naast de EO heb je dan nog de NCRV, IKON, ZvK, die ook christelijke programma's uitzenden (niet alle programma's zijn even christleijk, maar ze zenden wel christelijke programma's uit). Op zaterdag en zondag wordt op 747AM 24 uur protestants-christelijke radio uitgezonden. Dan tel ik de RK-uitzendingen nog niet eens mee.
Maar is dat wel zo? Vroeger was de EO een splintergroepje, nu één van de toonaangevende omroepen. Het aanbod zendtijd is vele malen groter dan 20 à 30 jaar terug.
En naast de EO heb je dan nog de NCRV, IKON, ZvK, die ook christelijke programma's uitzenden (niet alle programma's zijn even christleijk, maar ze zenden wel christelijke programma's uit). Op zaterdag en zondag wordt op 747AM 24 uur protestants-christelijke radio uitgezonden. Dan tel ik de RK-uitzendingen nog niet eens mee.
- jakobmarin
Laten we wel wezen Uni, het percentage echt christelijke programma's [doelgroep GG] is vanaf uur 0 bij de EO ong hetzelfde gebleven en worden wat de radio betreft in een hoekje op radio 5 weggezet. Ik tel daarbij de IKon e.d. niet eens meer mee. Bovendien vindt je het een theemutsen programma? Wordt lid en praat mee!Unionist schreef:Eén van de argumenten van de RO is: er zijn steeds minder christelijke programma's.
Zaterdagmorgen van 10:00 - 11:00 en 's avonds van 20:30 tot ong 23:00 en zondagmorgen van 08:00 -09:00 en's avonds wederom van 20:30 tot 23:00. Dit zijn programma's waar je over het algemeen goed naar kan luisteren, maar ja naar de smaak en menig van Uni wel een beetje theemutserig [muzikale fruitmand e.d.]Petrus schreef:Eppie,
zou er voor de doelgroep GerGezindte een aparte uitzendingenreeks op 747AM te beluisteren zijn? Het is me nooit zo duidelijk geworden als jij hier zo stelt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Eppie schreef:Zaterdagmorgen van 10:00 - 11:00 en 's avonds van 20:30 tot ong 23:00 en zondagmorgen van 08:00 -09:00 en's avonds wederom van 20:30 tot 23:00. Dit zijn programma's waar je over het algemeen goed naar kan luisteren, maar ja naar de smaak en menig van Uni wel een beetje theemutserig [muzikale fruitmand e.d.]Petrus schreef:Eppie,
zou er voor de doelgroep GerGezindte een aparte uitzendingenreeks op 747AM te beluisteren zijn? Het is me nooit zo duidelijk geworden als jij hier zo stelt.
Wij hebben voor het overgrote deel van de dag onze theemutsen op bij de RO......lekker warm hoor!........................toch eens op zaterdagavond luisteren op 747AM.....