Gezelschapsspellen
Gezelschapsspellen
Omdat Kolonisten en Carcassonnen eigenlijk alweer een beetje uit de tijd beginnen te raken, ben ik op zoek naar leuke gezelschapsspellen (het liefst spellen die je niet iedere dag ziet).
Welke raden jullie aan en waarom?
- Miscanthus
Re: Gezelschapsspellen
Als je met minimaal vijf mensen bent: De grote dalmuti. Een geweldig spel, vreselijk oneerlijk enz, precies wat je wilt dus.rekcor schreef:Omdat Kolonisten en Carcassonnen eigenlijk alweer een beetje uit de tijd beginnen te raken, ben ik op zoek naar leuke gezelschapsspellen (het liefst spellen die je niet iedere dag ziet).
- Oude-Waarheid
Re: Gezelschapsspellen
Tja als ik op het forum lees dat mensen elkaar blijkbaar nietparsifal schreef:Als je met minimaal vijf mensen bent: De grote dalmuti. Een geweldig spel, vreselijk oneerlijk enz, precies wat je wilt dus.rekcor schreef:Omdat Kolonisten en Carcassonnen eigenlijk alweer een beetje uit de tijd beginnen te raken, ben ik op zoek naar leuke gezelschapsspellen (het liefst spellen die je niet iedere dag ziet).
willen begrijpen speel ik graag : Mens erger je niet !!
Het MAD-spel (gebaseerd op het gelijknamige oerflauwe tijdschrift) vind ik erg leuk. Dat is een parodie op Monopoly: je moet proberen zoveel mogelijk geld kwijt te raken. Als je bijna gewonnen hebt, pak je ineens een kanskaart: Wissel van plaats met de persoon links van je. ZIt je ineens weer met stapels geld voor je neus...
Zie: http://www.brikkerogbrett.com/games/mad.shtml
Hoe later op de avond, hoe leuker het spel
of: hoe meer drank...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik hou zelf meer van kennisspellen als Triviant.... Scrabble is ook erg leuk en goed voor je taalkennis.
Verder speel ik vooral kaartspellen met vrienden...
Kent iemand Set! (een spel waarbij je sets kaarten moet zoeken, best leuk... alleen je wordt er wel gek van
Verder speel ik vooral kaartspellen met vrienden...
Kent iemand Set! (een spel waarbij je sets kaarten moet zoeken, best leuk... alleen je wordt er wel gek van

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- JolandaOudshoorn
Die hebben wij ook!! Een echte aanrader.Petrus schreef:Wij hebben het spel Triominos, een soort domino maar dan met driehoekige stenen met ook aan drie zijden twee verschillende waarden tussen 0 en 5 die aaneengesloten moeten worden aangelegd.
érg verslavend en hoeft niet écht lang te duren, zo tussen de 15 en 25 minuten, maar je blijft het spelen!!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja, das echt een maf spel! Alles is daar anders: wie het laagst gooit, mag beginnen; de beurten gaan tegen de klok in; de oudste speler mag beginnen etc etc. heel geinig! (ook het speelbord is erg Mad)Unionist schreef:Het MAD-spel (gebaseerd op het gelijknamige oerflauwe tijdschrift) vind ik erg leuk. Dat is een parodie op Monopoly: je moet proberen zoveel mogelijk geld kwijt te raken. Als je bijna gewonnen hebt, pak je ineens een kanskaart: Wissel van plaats met de persoon links van je. ZIt je ineens weer met stapels geld voor je neus...