Vooruitstrevende moeder
Vooruitstrevende moeder
Toen ik nog op de middelbare school zat, kwamen mijn schoolvrienden mij ophalen. Op een dag hing mijn moeder met een walkman haar was op. Een aantal vrienden keken vol verbazing naar boven en vroegen mij, had jou moeder nou een walkman op?
Ik bevestigde dat en vertelde ze preken luisterde. Dat vonden we allemaal heel hylarisch.
Nu ik deze cartoon lees, moet ik constateren dat mijn moeder HEEEEL vooruitstrevend was.
http://www.audioserver.nl/
Ik bevestigde dat en vertelde ze preken luisterde. Dat vonden we allemaal heel hylarisch.
Nu ik deze cartoon lees, moet ik constateren dat mijn moeder HEEEEL vooruitstrevend was.
http://www.audioserver.nl/
Ik denk dat prekenweb er meer bij gebaat is om alle preken in een database-je te zetten, en op basis daarvan automatisch een RSS te laten genereren. Bespaard een hoop onnodig handwerk..wim schreef:Die is goed.
RSS Builder wordt inmiddels ook al gebruikt om preken te verspreiden. Misschien iets voor prekenweb?
Das inderdaad handiger. RSS Builder is meer bedoeld voor de minder technisch onderlegde webbouwer.memento schreef:Ik denk dat prekenweb er meer bij gebaat is om alle preken in een database-je te zetten, en op basis daarvan automatisch een RSS te laten genereren. Bespaard een hoop onnodig handwerk..wim schreef:Die is goed.
RSS Builder wordt inmiddels ook al gebruikt om preken te verspreiden. Misschien iets voor prekenweb?
Ik denk het wel.Unionist schreef:Zouden er echt mensen zijn die standaard het nieuwe PrekenWeb-aanbod willen hebben?
Mijn vriend heeft een heel groot aantal preken op mp3 gebrand. Daar wij voorheen anderhalf uur rijden bij elkaar vandaan woonden kon je zowel op de heen als terug reis een preek horen. We hebben er de afgelopen jaren behoorlijk wat gehoord. Op een gegeven moment weet je niet welke je allemaal beluisterd hebt. Sommige vond ik idd zo mooi dat ik ze 2 of 3 keer geluisterd heb, maar ik zou het wel handig vinden om een nieuw aanbod te weten. Maar toegeven: nu we dicht bij elkaar wonen, komt er minder van......
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Re: vooruitstrevende moeder
en?
luisteren de moeders na 4 jaar idd preken...?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Whahah, toen had ik nog een vriend...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Nu niet meer dan?vlinder schreef:Whahah, toen had ik nog een vriend...![]()
Ach, sorry, die vriend is nu je heer.

- JolandaOudshoorn
Ik vind het heerlijk om tijdens het strijken of ander stil werk een preek of lezing te luisteren. Wat dat betreft is internet wel een zegening!henriët schreef:en?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn schreef:Ik vind het heerlijk om tijdens het strijken of ander stil werk een preek of lezing te luisteren. Wat dat betreft is internet wel een zegening!henriët schreef:en?
ik ook!
- MarthaMartha
ook voor niet-moeders trouwens!!!
elke dag 120 km rijden voor het werk, 60 heen en 60 terug, precies een preek per dag, helft op de heenweg, helft op de terugweg.... lang leve audioserver!
elke dag 120 km rijden voor het werk, 60 heen en 60 terug, precies een preek per dag, helft op de heenweg, helft op de terugweg.... lang leve audioserver!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
... en kerkomroep.nlMarthaMartha schreef:ook voor niet-moeders trouwens!!!
... en prekenweb.nl
... en prekensite.nl
... en talloze websites van plaatselijke gemeenten
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mooi hoor, al die mogelijkheden om tijdens ons mobiel zijn preken te beluisteren.Luther schreef:... en kerkomroep.nlMarthaMartha schreef:ook voor niet-moeders trouwens!!!
... en prekenweb.nl
... en prekensite.nl
... en talloze websites van plaatselijke gemeenten
Maar het is aan mij niet besteed.
Volle aandacht is niet aanwezig omdat we ons toch ook bevinden tussen weggebruikers die onze aandacht verdienen, om niet in gevaar te geraken van ongelukken omdat wij zonodig toegeven aan aan onze begeerte naar het Woord.
Dat lijkt bijna op zich onnodig in gevaar te begeven.
Probeer die tijd, met primair aandacht voor het verkeer, bijvoorbeeld in de file, te gebruiken om te mediteren over wat je bezig houdt en de preken die je hebt gehoord, en, hoe vroom het ook moge klinken, met zuchten naar de Levende God om......
Ik vind het ook een van de voordelen van thuismoeder zijn, je kunt in alle rust nog eens een preek opzetten, gewoon tijdens je werk..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....