Bij ons lezen ze het in de kerk iedere zondag.
Wat zijn jullie ervaringen?
De Saambinder lezend was collega ds. De Heer er erg blij mee, i.i.g.
Ik ken het niet en zal er ws. ook geen kennis mee maken.Oorspronkelijk gepost door jakobmarin
Heeft iemand al geluisterd of gelezen in de uitleg van de HC van ds. Moerkerken? Dit boek is vanaf eind vorig jaar beschikbaar.
Bij ons lezen ze het in de kerk iedere zondag.
Wat zijn jullie ervaringen?
De Saambinder lezend was collega ds. De Heer er erg blij mee, i.i.g.
De naam van de schrijver doet veel. Zoals ds. Moerkerken bij sommigen geen goed kan doen, kan hij bij anderen weer geen fouten maken.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Als het gaat om al die verklaringen en ik zie de prijs van deze, dan vraag ik me af of het wel nodig is. We hebben vele goede catechismusverklaringen van oudvaders en voor de liefhebbers ook recentere.
Is dit nu echt nodig? Of doet een 'verklaring' van sommigen het gewoon goed in de handel?
Ow, dan zou je ook eens vd Zwaag moeten proberen....Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Volgens mij zijn er hier veel met een vooroordeel. "O, is het van Moerkerken, dan niet!". Omdat er hier zovelen tegen Moerkerken zijn, begin ik steeds meer interesse te krijgen in Moerkerken's preken. Ik geloof dat ze dan juist goed zijn, omdat velen het niet zint.
Ik heb trouwens nog nooit wat gelezen van Moerkerken hoor. Dus ik ken hem helemaal niet.
Matthijs
Leuk. We modereren nu al vooraf.Oorspronkelijk gepost door Admin
Graag in dit topic inhoudelijke reacties overige worden niet getolereerd !!
Dit alvast al waarschuwing voor een aantal figuren op het forum !!!
Admin